آشنایی با جشنواره های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها

به گزارش مجله 90 جعبه، کانادا دارای صنعت سینمای پیشرفته و رو به رشدی است و هر ساله شاهد برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای متعدد فیلم در این کشور هستیم. حضور در این جشنواره‌ها فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به سینما برای دیدن آخرین آثار سینماگران کانادایی و جهانی است. در ادامه با مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با جشنواره های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF)

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو یا TIFF، بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم کانادا به شمار می‌رود که هر ساله در ماه سپتامبر در تورنتو برگزار می‌شود. این جشنواره میزبان اکران بیش از 300 فیلم بلند و کوتاه از سراسر جهان است.

مونترال فیلم فستیوال

جشنواره فیلم مونترال در ماه اوت برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کانادا محسوب می‌شود. این جشنواره بخش‌های متنوعی برای نمایش فیلم‌های بین‌المللی، کانادایی و مستقل دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کالگری

جشنواره فیلم کالگری یکی از دیگر جشنواره‌های مهم فیلم کانادا است که هر سال در ماه سپتامبر در شهر کالگری برگزار می‌شود. این جشنواره به نمایش آثار مستقل و غیرتجاری تمرکز دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور یکی از دوازده جشنواره برتر فیلم در جهان است که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره به اکران آثاری از فیلمسازان مستقل و نوظهور اختصاص دارد.

جشنواره فیلم آتلانتیک

جشنواره فیلم آتلانتیک در شهر هالیفاکس ایالت نوا اسکوشیا برگزار می‌شود و به نمایش آثاری می‌پردازد که مرزهای سینما را در نوردیده‌اند. این جشنواره در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتوی کودک

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک تورنتو یک رویداد سالانه مهم برای اکران آثار مرتبط با کودکان است که در ماه آوریل برگزار می‌شود. این جشنواره شامل بخش‌های فیلم کوتاه، بلند، انیمیشن و مسابقه است.

جشنواره فیلم هات داکس کانادا

جشنواره فیلم هات داکس کانادا به مستندسازان کانادایی اختصاص دارد و هر ساله در ماه نوامبر در تورنتو برگزار می‌شود. این جشنواره به دنبال کشف و معرفی استعدادهای جدید در حوزه مستندسازی است.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو پراید

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو پراید به آثاری اختصاص دارد که به موضوعات LGBTQ می‌پردازند. این جشنواره هر سال در ماه ژوئن در تورنتو برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتوی ایتالیایی معاصر

این جشنواره سالانه به معرفی آثار سینماگران ایتالیایی معاصر می‌پردازد و از سال 2016 در تورنتو برگزار می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره، ماه نوامبر است.

جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی تورنتو

جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی تورنتو بزرگترین رویداد سینمایی آسیایی‌تبار در آمریکای شمالی است که هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود.

پرسش و پاسخ:

سوال: معتبرترین جشنواره فیلم کانادا کدام است؟

پاسخ: جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو یا TIFF، بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم کانادا محسوب می‌شود.

سوال: جشنواره فیلم‌های مستقل کانادا کجا برگزار می‌شود؟

پاسخ: جشنواره بین‌المللی فیلم کالگری به نمایش آثار مستقل و غیرتجاری می‌پردازد و در شهر کالگری برگزار می‌شود.

سوال: مشهورترین جشنواره فیلم‌های آسیایی در کانادا کدام است؟

پاسخ: جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی تورنتو بزرگترین رویداد سینمایی آسیایی‌تبار در آمریکای شمالی است که در تورنتو برگزار می‌شود.

انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 258

به "آشنایی با جشنواره های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جشنواره های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشنواره های فیلم کانادا و زمان برگزاری آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید