جنگل دوهزار تنکابن؛ زیبایی طبیعی در بطن مازندران

به گزارش مجله 90 جعبه، آغاز جاده جنگل دوهزار از خرم آباد تنکابن بوده و تا ارتفاعات البزر ادمه دارد. این منطقه زیبا، سرسبز و هیجان انگیز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. این جاده که جنگل دوهزار تنکابن آن را محصور نموده، به جد یکی از زیباترین و تماشایی ترین مسیرهای جنگلی ایران است. لازم هست بدانید که تنکابن یکی از شهرهای ساحلی و توریستی مازندران بوده و شما می توایند با تماشای دریای خزر از ارتفاعات البرز و جنگل دوهزار تنکابن لذتی مضاعف ببرید. آب و هوای این منطقه معتدل کوهستانی و دارای زمستانهایی به نسبت سرد و تابستانهایی مطبوع هست. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا بدانید که جنگل دوهزار کجاست و به زیبایی هایش پی ببرید.

جنگل دوهزار تنکابن؛ زیبایی طبیعی در بطن مازندران

خصوصیات منطقه

یکی از خصوصیات شاخص جنگل دوهزار تنکابن، ارتفاع زیادش هست که همین امر باعث می گردد تا این منطقه تابستانی خنک و مطبوع داشته باشد. جالب است بدانید با توجه به اینکه مسافران زیادی رفت و آمد می نمایند ولی، این منطقه توریستی نسبت به سایر مناطق توریستی ایران تمیزتر بوده و مردم کمتر آشغال در جهت رودخانه ریخته اند. درباره وضع معشیت مردم روستاهای پیرامون جنگل دوهزار تنکابن می توان گفت که بسیاری از مردم به باغداری، زراعت و دامداری مشغول بوده و درآمدشان از این طرق حاصل می گردد. از محصولات این منطقه می توان به فندوق، گردو، سیب، گندم اشاره نمود. همچنین، پروش گل گاوزبان در مزارع این روستا رایج بوده و گوشت و لبنیات نیز ار محصولات روستاهای اطراف هستند.

زنان و مردان این روستاها علاوه بر دامداری و باغداری، در صنایع دستی نیز فعالیت دارند و به فراوری محصولاتی چون کلاه پشمی، جاجیم، چوخا و چادر شب، پوستین کلاه و جوراب، سفره، کولگیر می پردازند. از جمله آداب و روسم این مناطق می توان به مراسم نوروز خوانی، مراسم جمع آوری گل گاوزبان، مراسم سیزده شو، چهارشنبه سوری، جشن تیرماه، سیزده بدر اشاره نمود. همچنین، مردم از موسیقی با آواز و آهنگ های محلی در عروسی و جشن ها بهره می برند که شنیدنش خالی از لطف نیست.

پوشش گیاهی جنگل

پوشش گیاهی جنگل دوهزار تنکابن شامل درختانی مانند راش، شمشاد، بلوط، توسکا، افرا هست. بیشتر ویلاهای این مناطق به صورتی ساخته شده اند که چشم اندازی به طبیعت زیبا و بکر داشته باشند. نگاه کردن به این جنگل زیبا با صوت پرندگان و حیوانات باعث می گردد تا شما یک سفر رویایی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که جنگل دو هزار با داشتن تراکمی از درختان راش، چنار، هیرکانی و ون در تمام فصول سال سرشار از رنگهای گوناگون بوده و چشم اندازهایی زیبا و جادویی را پیش چشمانتان قرار می دهد.

جاذبه های گردشگری جنگل

-رودخانه دوهزار که از حواشی روستاها عبور می نماید، منظره زیبایی را بوجود می آورد. توجه داشته باشید که آغاز این رودخانه از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان هست. این منطقه در فصل تابستان محل گذراندن اوقات فراغت گردشگران بوده و تماشای زیبایی های این مکان خستگی کار را از تنشان خارج خواهد نمود.

-دره دوهزار که در ضلع شمالی ارتفاعات البرز و در جنوب شهر تنکابن واقع شده است، به علت وجود شرایط اقلیمی و طبیعی ویژه، مجموعه زیستی و طبیعی بکر و زیبایی بوده که مرتع ویخچالهای طبیعی، قله، چمنزار و جنگل را در دل خود جای داده است.

-ارتفاعات گرد کوه مورد علاقه کوهنوردان هست. این کوه 1300 متری دارای شیبی ملایم بوده و از مناطق زیبا و مستعد گردشگری محسوب می گردد.

-براساس مقاله جنگل دوهزار کجاست، باید بدانید که قله های سیالان و ارتفاعات گرد کوه از مهمترین جاذبه های گردشگری آن هستند. قله سیالان از مهمترین و مرتفع ترین قلل تنکابن است. این قله که ارتفاع آن به 4250 متر می رسد، مناظر زیبا و کم نظیر طبیعی را پیش چشمانتان به نمایش می گذارد. برای رسیدن به قله سیالان که باشکوه در ارتفاع خودنمایی می نماید، حدود 5 ساعت پیاده روی ضروری است. دشت دریاسر نیز در جهت صعود به قله واقع شده است. براساس مقاله جنگل دوهزار کجاست باید بدانید که این دشت زیبا و هیجان انگیز با آب و هوایی مطبوع، از گلها و گیاهان متنوع پوشیده شده و چشم اندازهای زیبایی را برای علاقمندان نمایش می دهد.

بیشتر بخوانیددشت دریاسر تنکابن | بهشت در اردیبهشت ایران

-پارک جنگلی چالدره با مساحتی درحدود 94 هکتار، در جهت تنکابن به دوهزار قرار گرفته و از امکانات رفاهی و بهداشتی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانیدبھشتی درغرب مازندران به نام پارک جنگلی چالدره

مناظر زیبای جاده دوهزار

وجود خانه های شیروانی با معماری زیبا و مدرن در دامنه شهسوار، منظره های دیدنی را برای شما خلق می نماید و زیبایی آن زمانی دلنوازتر می گردد که به مناظر ساحلی شهسوار ختم گردد. در سراسر جاده، حوضچه های پرورش ماهی وجود دارند که از آب رودخانه پر می شوند و شما می توایند ماهی زنده و طبیعی را از این مراکز خریداری کنید. همچنین، براساس مقاله جنگل دوهزار کجاست باید بدانید که شما در طول جهتی که از روستاها عبور می نماید، تعدادی امامزاده و بقعه را خواهید دید که مورد احترام مردم هستند، مانند مزار سید علی، سید محمد کیا، بقعه شاه سفید کوه.

دسترسی به جنگل

جاده آسفالته بوده و اگر شما از سمت تنکابن به خرم آباد حرکت نمایید، بعد از طی 15 کیلومتر به منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید و از همانجا جهت دو هزار را ادمه می دهید. فاصله جنگل دوهزار تا تهران 270 کیلومتر بوده و به وسیله جاده چالوس با زمان حدود شش ساعت رسیدن به آن ممکن هست. اگر شما قصد دارید با اتوبوس یا سواری از ترمینال غرب اقدام کنید، باید بدانید که تا تنکابن پنج ساعت راه است. داشتن راهنما برای سفر و تفریح در جنگل های دوهزار سبب می گردد که شما تمامی مناطق را ببینید. همچنین، داشتن جعبه کمکهای اولیه، غذاهای فاسدنشدنی، قطب نما و وسایل شخصی الزامی است.

در ادامه بخوانیدجنگل دو هزار تنکابن، عروس طبیعت ایرانمنبع: همگردی
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1043

به "جنگل دوهزار تنکابن؛ زیبایی طبیعی در بطن مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل دوهزار تنکابن؛ زیبایی طبیعی در بطن مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید