خانواده های شهدای امنیت: تمامی افراد موثر در ایجاد اغتشاشات موظف به پاسخگویی شوند

به گزارش مجله 90 جعبه، خانواده های شهدای اخیر حافظ امنیت کشور طی بیانیه ای بر پاسخگو نمودن افرادی که به هر نحو نقشی در اغتشاشات داشته اند، تاکید کردند.

خانواده های شهدای امنیت: تمامی افراد موثر در ایجاد اغتشاشات موظف به پاسخگویی شوند

پنج خانواده از خانواده های شهدای اخیر حافظ امنیت کشور در بیانیه ای خواستار محاکمه افراد موثر در ایجاد اغتشاشات اخیر شدند.

در این بیانیه که به امضای خانواده های شهیدان زارع مویدی، دوست محمدی، جاویدی، اجاقی و خالقی از شهدای حافظ امنیت رسیده است از دستگاه های مسئول خواسته شده تا همه افرادی که به هر نحو در بروز تشنجات و اعمال خشونت علیه مال و جان هموطنان و دامن زدن به آن نقش داشتند، موظف به پاسخگویی به مراجع قانونی شوند.

خانواده های این شهدا در بخش دیگری از این بیانیه رسیدگی به نقش برخی چهره ها که با اظهارنظر های خود زمینه ساز آسیب به اموال عمومی و خصوصی و پایمال شدن حق حیات انسان ها شدند، خواستار شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

احترام به مال، جان و آبروی هر انسان را از اصول اولیه تمامی ادیان الهی و جوامع متمدن بشری است. تعرض به این سه دارایی مادی و معنوی انسان ها نزد هر انسان حق جو و آزاده ای محکوم است.

در این میان معدودی از چهره های هنری و اجتماعی که اعتبار و آبروی کاری خود را از محبت همین مردم کسب کرده اند، بدون هر گونه تامل و بررسی و به نحوی شتاب زده و فارغ از توجه به عواقب و تبعات اقدامات خود، به تشویق اذهان و تحریک عواطف عمومی پرداختند که موجب افزایش تشنجات و درگیری ها و منجر به فوت تعدادی از هموطنان بی گناه شد.

اینک و بنا بر رعایت و احترام و الزامات مسئولیت اجتماعی افراد در اظهارات و اقداماتی که زمینه ساز این آسیب ها و پایمال شدن حق حیات انسان ها شده، انتظار داریم به اقدامات و نقش این افراد رسیدگی گردد و تمامی افرادی که به هر نحو نقشی در بروز و دامن زدن به تشنجات و اعمال خشونت علیه مال و جان هموطنان را داشته اند موظف به پاسخگویی به مراجع قانونی شوند.

خبرنگاران سیاسی احزاب و تشکل ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2065

به "خانواده های شهدای امنیت: تمامی افراد موثر در ایجاد اغتشاشات موظف به پاسخگویی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده های شهدای امنیت: تمامی افراد موثر در ایجاد اغتشاشات موظف به پاسخگویی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید