خبرنگاران چاپ جدید مجموعه پی پی جوراب بلند روانه بازار می گردد

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران - خبرنگاران - کتاب های کیمیا وابسته به انتشارات هرمس به مناسبت فرارسیدن 24 آبان ماه سالروز تولد آسترید لیندگرن، چاپ جدید معروف ترین اثر او را با عنوان پی پی جوراب بلند شروع می نماید.

خبرنگاران چاپ جدید مجموعه پی پی جوراب بلند روانه بازار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مجموعه سه جلدی پی پی جوراب بلند از زبان سوئدی به فارسی برگردانده شده اند که عناوین پی پی جوراب بلند و پی پی روی عرشه کشتی توسط افسانه صفوی و پی پی در جزیره توسط مهناز رعیتی ترجمه شده است.

این مجموعه، ماجراهای پی پی دختر منحصربه فردِ ادبیات کودک را روایت می نماید.

داستان پی پی جوراب بلند با وجود گذشت 75 سال از اولین چاپ، همچنان برای بچه ها و حتی بزرگسالان جذابیت دارد زیرا با نگاه طنز و فانتزی به مسائل عمیق زندگی انسان می پردازد.

هویت مستقل فردی، قدرت رویارویی با مسائل، همزیستی و پذیرش دیگری، مسائلی هستند که امروزه جوامع انسانی به خصوص در حوزه ادبیات همچنان برای طرح و تبیین آنها کوشش می نمایند.

شخصیت پی پی از چارچوب تصویر کلیشه قهرمان اتوکشیده و کودک ایده آل، بیرون زده، زندگی را به شیوه خود می بیند و به دنبال ماجراهای خودش می رود. او در دنیای خشنی که مسائل زیادی برای یک کودک ساخته، دنیای خودش را می سازد. شاید راز ماندگاری او در ادبیات کودک و نوجوان، همین نگاه باشد.

در بخشی از کتاب پی پی جوراب بلند که توسط افسانه صفوی از زبان سوئدی ترجمه شده می خوانیم:

طامی و عانیکا فردا باید برن طولد پی پی. لباس: حر چی دلطون خاس

این کارت دعوت از طرف یک دختر جوراب بلند کفش گندۀ چیزپیداکنِ قوی است که می تواند اسبش را با دست بلند کند و هیچ جدول ضربی را هم حفظ نکند. او دختر فرشته و پادشاه آدم خوارها است و در کلبه ویله کولا تنها زندگی می نماید. البته تنهای تنها نیست. یک میمون به نام آقای نیلسون، یک اسب و دو دوست به نام تامی و آنیکا دارد. پی پی برای نوشتن این کارت خیلی زحمت کشیده است. با اینکه بیشتر کلمه ها غلط نوشته شده، شما هم مثل تامی و آنیکا معنی آن را کاملاً می فهمید نه؟... .

آسترید لیندگرن - آسترید آنا امیلیا لیندگرن - بانوی نویسنده سوئدی کتاب های بچه ها و نوجوانان 28 ژانویه 2002 در سن 94 سالگی درگذشت.

تعداد زیادی از کتاب های وی به 85 زبان ترجمه و در بیش از 100 کشور دنیا منتشر شده است.

برادران شیردل از جمله آثار این نویسنده است که سالها پیش در قالب یک سریال فراوری توسط سوئد ساخته و از شبکه سه سیما نیز پخش شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1199

به "خبرنگاران چاپ جدید مجموعه پی پی جوراب بلند روانه بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چاپ جدید مجموعه پی پی جوراب بلند روانه بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید