تور تایلند لحظه آخری: دانستنی های سفر به تایلند : هر آنچه قبل سفر باید بدانید

به گزارش مجله 90 جعبه، این کشور با بیش از 16 میلیون جهانگرد خارجی در سال اصلی ترین مقصد سفر آسیا محسوب می گردد. به تایلند، نگین جنوب شرقی آسیا سفر کنید تا ببینید این کشور با زیرکی هوشمندانه خود در حالی که میراث غنی فرهنگی خود را حفظ نموده، تاثیر بسیاری از مدرنیته غرب گرفته است. در این مقاله از خبرنگاران دانستنی های سفر به تایلند را مرور می کنیم تا همه آنچه را که پیش از سفر به سرزمین لبخندها ضروری است بدانید.

تور تایلند لحظه آخری: دانستنی های سفر به تایلند : هر آنچه قبل سفر باید بدانید

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اطلاعات کلی درباره تایلند

نام کشور: تایلند تا سال 1939 با 77 استان یا چانگ وات به نام سیام شناخته می شد. نام تایلند در زبان بومیان از دو واژه Thi و Land گرفته شده که به معنای سرزمین قوم تایی یا مردمان آزاد است.

جمعیت: 69 میلیون نفر که از 75 درصد مردم قومیت تایی، 14 درصد چینی و مابقی مالایی، مهاجران از کشورهای همسایه و دیگر اقوام کوچک نظیر خمرها، مون ها و طایفه های کوه نشین تشکیل شده است.

بلیط هواپیما تایلند را از سایت خبرنگاران می توانید تهیه کنید.

مذهب: دین ملی تایلند بودایی است و حدود 95 درصد مردم این کشور بودایی هستند. اسلام بزرگ ترین دین اقلیت است و حدود 4 درصد جمعیت تایلند را به خود اختصاص داده است. بقیه مردم پیرو سایر ادیان و مذاهب همانند مسیحیت، یهودیت، آیین هندو و… هستند. پیروان تمامی ادیان در تایلند از آزادی مذهبی برخوردارند.

نظام سلطنتی: تایلند از سال 1932 دارای سلطنت مشروطه بوده است و طبق قانون اساسی قدرت سیاسی در این کشور در اختیار نخست وزیر و مجلس تایلند است.

برترین زمان برای سفر به تایلند

آب وهوا در تایلند شامل سه فصل بارانی (تقریبا ماه می تا اکتبر)، سرد (نوامبر تا فوریه) و گرم (مارس تا می) است. بارش باران ها معمولا از ژوئن آغاز شده و در سپتامبر و اکتبر به اوج خود می رسد. در فصل سرد سفر به تایلند بسیار دلپذیر است زیرا ممکن است دمای هوا حتی 30 درجه سانتی گراد باشد. اگر در فصل گرم به تایلند سفر کنید برترین گشت وگذار رفتن به ساحل است.

بنابراین برترین زمان برای سفر به تایلند، زمانی است که بارش باران کمتر و دمای هوا خنک و قابل کنترل است. در این زمان می توانید از تماشای طبیعت بی نظیر تایلند حظ ببرید. اما به خاطر داشته باشید که تایلند در این ایام شلوغ ترین فصل دنیاگردی خود را تجربه می کند.

چگونه به تایلند سفر کنیم؟

تایلند در حال حاضر 7 فرودگاه بین المللی اصلی دارد؛ بانکوک (سووار نابومی و دون موانگ)، چیانگ مای، هات یای، کرابی، پوکت و کوسامویی. بیشتر دنیاگردان تایلند به وسیله فرودگاه بین المللی سووار نابومی وارد این کشور می شوند.

اوج قیمت سفر هوایی به تایلند از اواسط نوامبر تا اواسط فوریه (آبان تا بهمن ماه) که آّب وهوا در برترین حالت خود است و بعلاوه ماه های جولای و آگوست هم زمان با تعطیلات مدرسه است. برای سفر در این زمان ها باید از چند ماه قبل به رزرو اقدام کنید.

اسکان در سفر تایلند

هزینه رزرو اتاق بسته به اینکه کجای تایلند اقامت دارید بسیار فرق دارد و مهم تر اینکه این هزینه ها بر اساس تقاضای دنیاگردان نوسان دارد. از آنجا که مردم تایلند بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند، خانه های ییلاقی و مهمانخانه ها بیشترین تقاضا را از سوی دنیاگردان دارند. خدمات این مکان ها معمولا ارائه اینترنت، فضای امن برای نگهداری اشیای باارزش، رستوران ارزان قیمت و تورهای دنیاگردی را دربردارد. اقامتگاه های محلی به سبک قدیمی و با تجربه زندگی روستایی بسیار مورد استقبال دنیاگردان تایلند قرار گرفته است.

اگر هزینه بیشتری مدنظر دارید می توانید هتل های مختلفی را انتخاب کنید. هتل های توریستی تایلند با انواع خدمات را می توان پیش از سفر به صورت آنلاین رزرو کرد و با خیال راحت راهی این کشور شد.

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی یکی از بزرگ ترین دلایل محبوبیت این کشور در بین دنیاگردان است. بانکوک و چیانگ مای مراکز بزرگ آشپزی تایلند هستند برترین و لذیذترین غذاهای تایلندی و بین المللی را ارائه می دهند. با این وجود در شهرهای دیگر تایلند و حتی کوچک ترین منطقه ها این کشور نیز می توان برترین غذاها را با قیمتی ارزان و مناسب تهیه کرد.

در تهیه غذاها، بهداشت بسیار مورد توجه قرار می گیرد اما در بدو ورودتان به تایلند از خوردن فلفل زیاد و مقادیر زیاد میوه های تازه گرمسیری اجتناب کنید تا به مسائل گوارشی دچار نشوید. بیشتر غذاهای تایلندی در کمتر از 5 دقیقه پخته و آماده سرو می شوند، بنابراین می توانید از مانده نبودن غذاها اطمینان خاطر داشته باشید.

غواصی در تایلند

آب های گرم و شفاف (میانه دمای 28 درجه سانتی گراد)، تفریحات دریایی و قیمت های ارزان، تایلند را به جایی رویایی و ایدئال برای غواصی تبدیل نموده است. بیشتر جزیره ها و استراحتگاه های ساحلی در تایلند دارای حداقل یک مرکز غواصی هستند. از اصلی ترین مکان ها برای شیرجه زنی در تایلند می توان به کو چانگ، پاتایا، کو ساکوئی، کو تائو، آئو نانگ، کو فی فی، پوکت، کو لیپ و… اشاره نمود.

اسپا و ماساژ سنتی در تایلند

اسپا در هتل های پنج ستاره تایلند هزینه های زیادی برای دنیاگردان به همراه دارد، اما واقعیت این است روش های مورد استفاده در این هتل ها با روش های افراد محلی فرق چندانی ندارد. ماساژ تایلندی بر این اصل است که بسیاری از مسائل جسمی و روحی ناشی از مسدود شدن کانال های انرژی حیاتی در بدن ایجاد می شوند، بنابراین این نوع ماساژ برترین راه برای احیای جسمی و روحی افراد به شمار می آید.

فستیوال های تایلند

تقریبا تمام فستیوال های تایلند جنبه مذهبی دارند و در سراسر این کشور برگزار می شوند. جشن های بودایی معمولا به دور معبد محلی برگزار می گردد و در آن نمایش های محلی و آوازخوانی صورت می گیرد.

جشن آب سونگران یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین جشن های تایلند است که سه روز (از 13 تا 15 آوریل) طول می کشد. افراد حاضر در این جشن با هر وسیله ای مانند تفنگ آبی، سطل، آبپاش و… همدیگر را خیس می نمایند. موسیقی و پایکوبی نیز جزء لاینفک این جشن تماشایی و شاد است.

از دیگر فستیوال های تایلند می توان به فستیوال ارواح تایلند، فستیوال بوفالو سواری، فستیوال لانترن، مهمانی میمون های لوبوری، فستیوال موسیقی و هنر، فستیوال گیاهخواری، فستیوال شمع و… اشاره نمود.

دانستنی های سفر به تایلند از اطلاعات کلی درباره این کشور گرفته تا جاهای تماشای آن را در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانید راحت تر درباره سفر به سرزمین لبخندها تصمیم بگیرید.

برترین جاهای تماشای تایلند

بانکوک، پوکت، پاتایا و کرابی به عنوان محبوب ترین و البته مهم ترین مقاصد دنیاگردی تایلند شناخته می شوند. در ادامه مقاله دانستنی های سفر به تایلند، مکان های عمده دنیاگردی این کشور زیبا را معرفی می کنیم.

بانکوک

شما می توانید یک سال زمان در بانکوک، مرکز تایلند بگذرانید و هنوز هم تمام جاهای تماشای این شهر کم نظیر را ندیده باشید. بناهای تاریخی زیبا با معماری باشکوه، بازارهای محلی، بازارهای شبانه، مراکز خرید مدرن و… سالانه میلیون ها دنیاگرد از سراسر دنیا را به سفر به بانکوک مشتاق می نمایند.

با بازدید از معبد وات فو، معبدی سرسبز و پرجنب وجوش آغاز کنید. شهر تاریخی و پرقدمت آیوتایا مرکز سابق تایلند در 89 کیلومتری شمال بانکوک از زیباترین شهرهای دنیا در قرن هفدهم میلادی محسوب می شده است. معماری کم نظیر این شهر که در لیست آثار دنیای یونسکو ثبت شده شده، از معماری کامبوج الهام گرفته است. دنیاگردان بسیاری بازدید از آیوتایا را در اولویت برنامه های خود قرار می دهند.

قایق سواری در بازارهای شناور بانکوک و خرید میوه های گرمسیری، غذاهای محلی و سبزیجات تازه از فروشندگان محلی یکی دیگر از جاذبه های دنیاگردی این شهر تماشای است. کانال های آبی زیادی در بانکوک وجود دارد که به عنوان شاخصه این شهر در نظر گرفته می گردد.

کاخ بزرگ مشتمل بر چند ساختمان بزرگ سلطنتی که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد، محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بوده است. در فضای حدود 500 هزار متر مربعی این مجموعه سازه های باشکوهی نظیر معبد بودای زمردین دیده می گردد. معماری تلفیقی کاخ بزرگ نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

موزه ملی بانکوک مکانی مهم برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور تایلند است. معماری بنای موزه که متعلق به قرن هجدهم میلادی است بسیار شگفت انگیز می کند. بازدید از این موزه را نباید فراموش کنید.

بازار چاتوچاک، معبد وات آرون، کاخ سوان پاکاد و… از دیگر جاهای تماشای بانکوک هستند که بازدید از آنها خاطره سفری خوش را برای شما رقم می زند.

پوکت

در ادامه مقاله دانستنی های سفر به تایلند به معرفی پوکت می رسیم. پوکت بزرگ ترین جزیره تایلند، مهم ترین مقصد دنیاگردی و تفریحی برای خانواده ها، تورهای دنیاگردی و غواصان تازه کار است. صرف غذا، مراکز خرید و تفریح در پوکت در درجه دوم اهمیت قرار گرفته است. معماری زیبای پوکت متاثر از سبک معماری پرتغال است.

جزیره فانگ انگا که بیشتر به جزیره جیمز باند مشهور است، با صخره های سنگ آهکی که سر از دریا درآورده اند منظره زیبایی پیش چشم دنیاگردان می گشاید. علاقه مندان به ماجراجویی، غواصی و ماهیگیری نباید ملاقات از این منطقه را از دست بدهند.

جزایر فی فی تنها یک ساعت و نیم با پوکت فاصله دارد اما منظره های به شما عرضه می کند که کمتر مانندش را دیده اید. خلیج مایا با امکان غواصی، شنا، حمام آفتاب و ساحل آبی شفاف دنیاگردان را به وجد می آورد.

مراکز درمانی و چشمه های آب گرم با ارائه خدمات ماساژ با روغن، سونا، جکوزی، ماساژ تایلندی و… آرامش را به شما هدیه می نمایند.

تورهای حیات وحش پوکت یکی دیگر از علاقه مندی های دنیاگردان تایلند است. می توانید سوار بر فیل شوید و مسیری را در جنگل بپیمایید یا با قایق سواری در طول رودخانه از تماشا منظره ها بکر طبیعی تایلند لذت ببرید.

بودای بزرگ پوکت، پارک پوکت فانتاسی، ساحل کاتا، ساحل کامالا، دماغه فرامپ سپ، رستوران های متنوع و… از دیگر جاهای تماشای پوکت هستند که تماشاشان را نباید از دست داد.

پاتایا

پاتایا با بیش از 5.5 میلیون دنیاگرد بین المللی در سال یکی از مهم ترین مقاصد دنیاگردی تایلند محسوب می گردد و در لیست دانستنی های سفر به تایلند جایگاه مهمی دارد. تفریحات شبانه در پاتایا از معروفیت دنیای برخوردار است و دنیاگردان زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود فرا می خواند.

سواحل زیبا، قایق سواری، ماساژ با سنگ، رستوران هایی با سرو غذاهای شگفت انگیز و… سفری استثنایی را برای دنیاگردان پاتایا رقم می زنند. این شهر ساحلی در ساحل شرقی تایلند و در 150 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است.

بازید از مجسمه بودای بزرگ، معبد پناهگاه حقیقت، کوه بودا، مینی سیام، موزه های متعدد، باغ استوایی نانگ نوچ، دریاچه نقره ای، ساحل جامتین، بازار شناور، زیپ لاینینگ، غواصی، پارک آبی، پارک سنگی، دهکده فیل ها، مزرعه کروکودیل ها، باغ وحش ببرها و خیلی جاهای تماشای و مجذوب کننده پاتایا برنامه سفر شما را پر خواهد نمود.

مراکز خرید مدرن پاتایا نظیر مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا، مرکز خرید مایک و… در کنار صرف غذاهای مشهور تایلندی همانند پد تای، تام یام گونگ، سام تام، یان نوا، مرغ سبز و نوشیدنی های متنوع در رستوران های منحصربه فردش دنیاگردان را با هر سلیقه ای راضی می کند.

کوتائو

جزیره کوتائو به علت شباهت شکل ظاهری اش به لاک پشت به این نام خوانده می گردد. تائو به معنی لاک پشت است. این جزیره برای غواصی و شیرجه زدن در آب از سوی دنیاگردان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود کافه ها و رستوران ها تفریحات شبانه را در این منطقه ارتقا داده است. سواحل منحصربه فرد کو نانگ یوان برای قایق سواری و غواصی بسیار پرطرفدار و محبوب است.

کو ساموئی

کو ساموئی سومین جزیره بزرگ تایلند بعد از جزایر پوکت و چنگ است که در سال های اخیر دنیاگردی پررونقی را تجربه می کند. این جزیره در سواحل شرقی تایلند و در 685 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است و دارای فرودگاه بین المللی است.

سواحل کو ساموئی علاوه بر امکان غواصی و تفریحات آبی در سواحل شلوغی نظیر لامائی و چاونگ، دارای مکان هایی خلوت و دنج برای آن دسته افرادی است که برای استراحت به این منطقه سفر نموده اند.

اقامت در خانه های ییلاقی و منظره به سواحل شنی سفید، درختان نارگیل و تپه های مرجانی به قدری اغوانماینده است که بیشتر دنیاگردان از جاذبه های دیگر این منطقه غافل می مانند. بازدید از باغ وحش ساموئی، نمایش میمون ها، باغ هایی پر از پروانه، فیل سواری، تماشا آبشارهای ساموئی، بازدید از معابد بودایی و… را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

چیانگ مای

چیانگ مای با وجود معابد قدیمی، برترین صنایع دستی تایلند، دوره های آشپزی و رستوران های منحصربه فرد مقصد دنیاگردی ایدئالی برای تعطیلات به شمار می آید. این شهر تاریخی که در شمال تایلند قرار گرفته است بافت تاریخی خود را تا به امروز در برابر تغییرات مدرن شهری حفظ نموده است.

تماشا آبشارهای بواتانگ، بازار واروروت، زیپ لاینینگ سواری، فیل سواری، موزه آرت این پارادایز و جشنواره هایی که در چیانگ مای برگزار می گردد، لحظات خوشایندی را برای دنیاگردان در سفر به تایلند به ارمغان می آورد.

کرابی

جاذبه های تایلند به قدری زیاد است که دانستنی های سفر به تایلند تمامی ندارد. کرابی یکی دیگر از مهم ترین مقاصد دنیاگردی این کشور به شمار می آید. آب وهوای کرابی مانند منطقه ها گرمسیری است اما طبیعت بکر و زیبای آن، سواحل شنی، جنگل های سرسبز، آب های شفاف و… دنیاگردان را به سفر به این منطقه تشویق می کند.

خلیج مایا، گورستان صدف، غارها و سواحل ریلی، چشمه های آب گرم کلانگ تام، غار وات تام سوا، استخر زمردی و… منظرهی زیبا از کرابی را عرضه می نمایند. سفر به این منطقه و لذت بردن از سواحل بی نظیر آن انرژی مضاعفی به دنیاگردان می بخشد.

پارک ملی خوائو یای

این پارک ملی بزرگ که به عنوان اولین پارک ملی تایلند شناخته می گردد، در سطح چهار استان تایلند گسترده شده است. گونه های گیاهی و جانوری بسیاری نظیر انواع پرنده و پستانداران همانند فیل ها، گوزن ها، ببرها، گربه ها و… در این پارک زندگی می نمایند. پارک ملی خوائو یای در 25 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است و به آسانی می توان از ساعت 8 تا 17 عصر برای بازدید به آنجا رفت.

جزایر کو یائو نوی و کو یائو یای

این دو جزیره بزرگ در مرکز خلیج فانگ نا و در فاصله مساوی از پوکت و کرابی قرار دارند. در این جزایر زیبا و تماشای امکان تفریحات سرگرم نماینده ای نظیر ماهیگیری، غواصی، شنا و پیاده روی در ساحل وجود دارد. تماشای های خاص این منطقه مثل خانه های چوبی، درختانی که از درون آب سر درآورده اند، بوفالوها، ساحل صاف و شفاف و… آرامش خاصی به مسافران می بخشد. وجود کافه ها و رستوران ها نیز نیازهای دنیاگردان را به خوبی رفع می کند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2027

به "تور تایلند لحظه آخری: دانستنی های سفر به تایلند : هر آنچه قبل سفر باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: دانستنی های سفر به تایلند : هر آنچه قبل سفر باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید