دره های آنتلوپ، شگفتی طبیعت

به گزارش مجله 90 جعبه، دره های آنتلوپ، شگفتی طبیعت

دره های آنتلوپ یا دره های شکاف در نزدیکی Page در منطقه Navajo Nation در استان آریزونا آمریکا واقع شده است. نام ناواهو به معنی جایی است که آب به وسیله سنگ ها عبور می نماید. این جاذبه شگفت انگیز در خارج از منطقه تفریحی ملی Glen Canyon و نزدیک به AZ 98 و چند مایل در جهت شرقی شهر قرار گرفته است. دره های آنتلوپ بیشترین بازدیدکننده را در بین دره های کانالی دارد که در جنوب غربی آمریکا قرار گرفته اند. قسمتی از این دره ها به راحتی قابل دسترس بوده و بیشتر از سایر مکان های آن مورد استفاده قرار می گیرد که بعلاوه به علت ترکیب عمق، عرض و طول و رنگ سنگ ها و نور محیط از زیبایی خاصی بهره می برد. بسیاری از دره هایی که به شکل شکاف های باریک می باشند عمیق تر و طولانی تر و حتی بعضی از آن ها دارای سنگ های رنگارنگ تری نیز هستند اما اینجا همه چیز ایده آل به نظر می رسد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص دره های آنتلوپ بیشتر بخوانیم.

دره های آنتلوپ، شگفتی طبیعت

نحوه تشکیل دره های آنتلوپ

دره های آنتلوپ با فرسایش ماسه سنگ های منطقه ناواهو و عمدتا به علت سیلاب های ناگهانی که در این منطقه رخ می دهد شکل گرفته اند. آب باران به خصوص در فصل های بارانی موجب می شود تا در قسمت های بالایی دره ها جریان های آبی به سرعت به حرکت درامده و همراه خود شن و ماسه های بسیاری را از میان شکاف های این دره ها عبور دهند. این سیلاب ها با گذشت زمان گذرگاه ها را فرسوده نموده و این شیارهای میان دره ها را عمیق تر می نماید و بعلاوه موجب از بین رفتن لبه های تیز و هموار کردن آن ها می شود. آخرین سیلاب ناگهانی شدیدی که در این دره ها رخ داد در سال 2006 بود که موجب سیل گرفتگی 36 ساعته در دره های آنتلوپ شد و باعث شد تا مسئولین این منطقه برای مدت 5 ماه این محل را برای بازدید نمایندگان بسته نگاه دارند.

موقعیت دره های آنتلوپ

جریان فصلی Antelope Creek به سمت دریاچه پاول در فاصله 3 مایلی از شمال آریزونا آمریکا جریان می یابد. بیشترین میزان جریان آب به صورت گسترده و همراه با شن می باشد اما دو بخش از این دره های شکاف دار در نزدیکی دریاچه (Upper and Lower) تشکیل شده اند که با چندین مایل از زمین های بیابانی مسطح جدا شده اند. برای نزدیک شدن به هر دو می توانید از AZ 98 بهره ببرید. دره Upper که به Corkscrew Canyon نیز شناخته می شود در خاتمهی یک جاده بسیار شنی در فاصله 2 مایل از جاده شروع می شود (که حتما می بایست با خودروی آفرود به آنجا رفت) و این قسمت مکانی است که معمولا از ان بازدید می شود. بخش Lower دره های آنتلوپ بین AZ 98 و دریاچه توسعه می یابد و با یک راستا کوتاه به سمت شمال منتهی شده که در خاتمه به یک پارکینگ می رسد که همان محلی است که تورها از آنجا بازدید نمایندگان را همراهی می نمایند.

نحوه اجازه بازدید از دره ها

برای بازدید از بخش های مختلف دره های آنتلوپ می بایست هزینه زیادی را پرداخت نمایید. مبلغ 6 دلار برای مجوز ورود به منطقه Navajo احتیاج دارید و پس از ان نیز به علت اینکه زمین های اطراف این دره ها متعلق به افراد عادی می باشد می بایست هزینه ای را برای عبور از زمین های آن ها پرداخت نمایید. در حال حاضر مقرون به صرفه ترین آن ها 25 دلار برای زمین هایی است که در قسمت دره های بالایی قرار دارند و کمی بیشتر از این مبلغ برای دره های پایینی می بایست پرداخت نمایید. این هزینه سفر به دره ها از طریق یک جیپ است. اما تورهای برنامه ریزی شده ای نیز وجود دارند که تنها با دریافت یک هزینه برای راهنما در زمان اوج بازدید که از ساعت 10 صبح تا ظهر می باشد، برای دره های عمیق این هزینه به مقامات AZ 98 در ابتدای راستا پرداخت می شود. این بازدید برای 2 ساعت زمان می باشد و به ازای هر ساعتی که تمایل داشته باشید بیشتر در این مکان باقی بمانید می بایست 5 دلار پرداخت کنید. مبلغی که برای ورود به دره های پایینی دریافت می شود در همان پارکینگ از طریق مسئولین آن قسمت می باشد. این میزان از هزینه ورودی قطعا افزایش می یابد زیرا میزان استقبال بازدید نمایندگان از این دره ها روز به روز در حال افزایش است. دره های عمیق و کوتاه در جنوب غربی 4657T قرار داشته و شیارهای کم عمق پایینی در شمال AZ 98 قرار گرفته اند.

دره های بالایی آنتلوپ

زمانی که به دره های بالایی آنتلوپ نزدیک می شوید هیچ نشانه ای برای شناسایی موقعیت آن نخواهید دید. به نظر می رسد که آن در یک فلاتی با ماسه های قرمز رنگ و 20 متر ارتفاع قرار گرفته است. اما زمانی که یک بساط از جواهر فروشی هندی را می بینید موقعیت را پیدا نموده اید. ورودی این دره ها یک شکاف باریک در میان صخره ها است که تنها چند فوت عرض دارد. زمانی که وارد این مکان می شوید شاهد کاهش 20 درجه ای دما بوده و بعلاوه به عنوان بازدید نماینده شاهد زیباترین شکل گیری های طبیعی کره زمین خواهید بود. شکاف ها و تابش نور خورشید از میان دیواره های منحنی آن ها موجب ایجاد یک نور جادویی و تغییر مداوم الگوی سایه ها و بعلاوه گردش رنگ ها می باشد. بعضی از بخش های این دره ها به صورت گسترده بوده و نور خورشید به راحتی به داخل آن تابیده و روشن می باشد اما بعضی دیگر باریک تر و غار مانند بوده و با نور کم و کف ان از جنس شن نرم می باشد.

نحوه تابش نور به صورت مستقیم از دهانه های بالایی دره های آنتلوپ بیشتر در قسمت دره های بالایی اتفاق می افتد و این پدیده را در تابستان ها بیشتر می توان مشاهده کرد زیرا در بازه زمانی 20 مارس تا 7 اکتبر است که نور خورشید به گونه ای تابش می نماید که بتواند در میان این شکاف ها نفوذ کند. پس از گذشت حدود 150 متر و یا بیشتر ناگهان دره های عمودی در بالای فلات کم عمق می شود. ممکن است فقط 3 تا 4 دقیقه زمان احتیاج باشد تا از آن عبور کنید اما دره های عمیق برای سفرهای گران قیمت بوده ولی ارزش تماشا آن را دارد. تصاویری که در این نقطه گرفته می شود فروشگاه های دوربین و کتاب های عکاسی در سراسر دنیا را تزیین می نمایند و معمولا افراد زیادی در پی این هستند که با سه پایه و نورسنج بتوانند عکس های خاص خود را گرفته و در معرض نمایش بگذارند. با توجه به میزان نوردهی که در این دره ها انجام می شود و بعلاوه رفت و آمد بازدید نمایندگان عکاسی در اینجا کار سختی به شمار می اید. یک قسمت کوتاه دیگر نیز در بالاتر وجود دارد که گران تر می باشد و البته برای بازدید نمایندگان باز نیست.

دره های پایینی آنتلوپ

دره های پایینی آنتلوپ طولانی تر و کم عمق تر از قسمت های فوقانی است و بعلاوه کمی بیشتر موجب چالش در بازدید نمایندگان می شود زیرا احتیاج به بالا رفتن و یا پایین آمدن در قسمت هایی از این دره ها را دارد و احتیاج دارد تا مراقب باشید زیرا امکان دارد در هنگام بالا رفتن و حرکت در میان این قسمت از دره های آنتلوپ شن و ماسه ها نیز روی سر شما ریخته شود که امری طبیعی در این قسمت است. در این منطقه سیلاب های شدیدی رخ می دهد که اساسا یکی از دلایل اصلی تشکیل این دره های فوق العاده نیز هستند اما گاها این سیلاب ها امکان دارد که پر خطر شده و باعث آسیب رسیدن به گردشگران و بعلاوه عکاسانی شود که در حال بازدید از این دره ها می باشند. در ماه آگوست سال 1997 تعداد 11 نفر از افرادی که در حال بازدید و عکاسی در این قسمت بودند در یک سیلاب ناگهانی غرق شدند. زمانی که سیلاب با عمق 50 فوت در فاصله 5 مایلی از دره ها در اثر رعد و برق های شدید شروع شده و عمق آن در نهایت موجب عمیق تر شدن این دره ها به میزان 4 فوت شد. پس از این حادثه دره های آنتلوپ پایینی به مدت 9 ماه بسته شده و پس از بهبود یافتن با ویژگی های ایمنی تازه مجددا بازگشایی شد که البته اکنون می بایست حتما با یک راهنما وارد آن ها شوید.

هر دو قسمت از این دره ها هنوز زیبایی های فراوانی دارد اما آن احساس ماجراجویی و ارامش به راحتی ایجاد نمی شود و برای اینکه بتوانید این حس را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم از دره های جنوب غربی استفاده نمایید.

منبع: www.americansouthwest.net

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1925

به "دره های آنتلوپ، شگفتی طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره های آنتلوپ، شگفتی طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید