دست خالی هنرمندان صنایع دستی برای حضور در رویداد استانبول

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران : نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استانبول رویدادی است که معرفی ایران در ترکیه را دنبال می نماید.

دست خالی هنرمندان صنایع دستی برای حضور در رویداد استانبول

به گزارش خبرنگاران و به نقل از عصر میزبان ، ایران با وجود همسایگی و رفت و آمد بالای ایرانیان، نزد ترک ها ناشناخته است.صنایع دستی ما در صورت معرفی در ترکیه، می تواند به بازار پررونق گردشگری این کشور راه یابد.

اما نکته مهم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری توپ کاپی استانبول، هزینه های این حضور برای فعالان صنایع دستی است که تامین آن برای بسیاری از هنرمندان این عرصه مقدور نیست و به حمایت معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی احتیاج دارد.این درخواست حمایت از سوی مجری برگزاری نمایشگاه به معاون صنایع دستی و مدیران کل استانها داده شده است.

مجری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری توپ کاپی استانبول درگفتگو با خبرنگار ما خواهان حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای برگزاری این رویداد شد.حسین نادری اضافه کرد: کوشش های زیادی برای برگزاری این رویداد انجام گرفت و کنسولگری کشورمان در استانبول و شهرداری استانبول همراهی و حمایت بسیار خوبی داشته اند تا شاهد برپایی نمایشگاه در 28 مهرماه باشیم.

وی گفت: حالا نوبت متولیان این عرصه درایران به ویژه وزارت میراث فرهنگی است تا از کوشش های صورت گرفته در بازار مهم ترکیه بهره بگیرند و زمینه حضور صنایع دستی فاخر اما مظلوم کشور را فراهم نمایند.

رییس کانون مالی ایرانیان خارج از کشور اضافه کرد: برپایی با کیفیت و ابرومند این رویداد احتیاجمند حمایت وزارت میراث فرهنگی و دستگاه های مرتبط است در غیر این صورت برای حفظ جایگاه صنایع دستی و گردشگری کشورمان، برپایی نمایشگاه را لغو می کنیم و از برگزاری معذوریم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2060

به "دست خالی هنرمندان صنایع دستی برای حضور در رویداد استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست خالی هنرمندان صنایع دستی برای حضور در رویداد استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید