دهکده گیتورن ، دهکده ای زیبا معروف به ونیز هلند

به گزارش مجله 90 جعبه، در این مطلب خبرنگاران قصد داریم با دهکده ای آشنا شویم که در اینستاگرم معروفیت بسیاری پیدا نموده است چرا که هیچ خیابانی در این دهکده وجود ندارد! دهکده گیتورن (Giethoorn) در بخش هلندی منطقه ایریسیل واقع شده است و لقب ونیز هلند را به خود اختصاص داده است. اما برخلاف ونیز، آن شهر آب های ایتالیا، در این دهکده هیچ خیابان و هیچ سیستم حمل و نقل مدرنی وجود ندارد و تنها نهرهای آب به چشم می خورند.هرکسی که میخواهد به این دهکده سفر کند باید اتومبیل خود را بیرون دهکده پارک کند و با قایق به داخل دهکده سفر کند. معمولا این سفر با whisper boat صورت می گیرد که موتور الکترویکی بدون صدا دارد چرا که استفاده از موتورهای دیزلی در این منطقه ممنوع است.اغلب خانه های این دهکده در جزایر کوچک و خصوصی قرار دارند که به وسیله پل ها به یکدیگر متصل می شوند. تعداد زیادی پل در این دهکده وجود دارد، اگر بخواهیم دقیق محاسبه کنیم تعداد پل های دهکده گیتورن به بیش از 180 عدد می رسد.نام مستعار ونیز هلند حق مطلب را درخصوص دهکده گیتورن ادا نمی کند و یک تصویر اشتباه از جمعیت، وسعت و تجارت در این دهکده می دهد. ونیز هلند، ونیز یا آمستردام نیست بلکه دهکده ای بسیار آرام، دورافتاده و بی هیاهو است. حتی در وبسایت این دهکده ذکر شده است: بلندترین صدایی که ممکن است در گیتورن بشنوید، آوای مرغابی ها یا آواز دیگر پرندگان است.

دهکده گیتورن ، دهکده ای زیبا معروف به ونیز هلند

تصور کنید زندگی در این دهکده زیبا چگونه است: هرروز با قایق به خانه تان که در جزیره کوچک و اختصاصی شما قرار گرفته است، می روید و هنگامی که در اتاق نشیمنتان در حال استراحت هستید از منظره زیبای دهکده لذت می برید. سکوت، آرامش، زیبایی مطلق! البته زمانی که دهکده پر از توریست ها نباشد.

چند توصیه کوتاه

برترین زمان بازدید: برترین زمان برای گردش در هلند از اواسط آوریل تا اواسط اکتبر می باشد. شما می توانید هر تاریخی که تمایل داشتید در این بازه زمانی به گیتورن سفر کنید، فقط تا حد امکان از سفر در ماه آگوست پرهیز کنید چراکه توریستان بسیاری در آن موقع به گیتورن می آیند و بسیار شلوغ است.

چه مدت بمانیم: نزدیکی دهکده گیتورن به آمستردام باعث شده است بتوان یک سفر یک روزه عالی به این دهکده داشت اما ما پیشنهاد می کنیم یک یا دو شب را در این دهکده سپری کنید تا آرامش و صفای گیتورن را با تمام وجود حس کنید.

برترین مکان برای اقامت: اگر قصد اقامت در یک هتل را دارید Hotel de Harmonie گزینه مناسبی است که در قسمت آرام و شمالی دهکده قرار گرفته است.

برترین مکان برای صرف غذا: محبوب ترین کافه گیتورن The Fanfare است. این کافه در سال 1958 و زمانی معروف شد که کارگردان هلندی Bert Haanstra قسمتی از فیلم کمدی خود به نام Fanfare را در آن فیلمبرداری کرد.

گزینه ای که نباید از دست بدهیم: هر کاری که می کنید مطمئن شوید زمانی که آنجا هستید حتما یک قایق اجاره می کنید. این برترین روش برای گردش در دهکده است. منظره گیتورن وقتی روی آب هستید خیلی بهتر از زمانی است که صرفا بین کانال های آب قدم می زنید. گزینه های زیادی برای اجاره قایق وجود دارند. Smitgiethoorn مورد خیلی خوب و استثنائی به نظر می رسد.

سلام و سپاسگزارم به زبان هلندی: Hallo and Bedankt

حقایقی جالب درمورد دهکده گیتورن

- نام گیتورن به معنی شاخ بز (Goat horn) است و برگرفته از زمانی است که ساکنان این دهکده صدها شاخ بز را در این منطقه پیدا کردند. متأسفانه در حال حاضر نمی توانید هیچ شاخ بزی را این اطراف پیدا کنید.

- در زمستان سطح نهرهای آب یخ می زند و به پیست اسکی روی یخ برای ساکنین و توریست ها تبدیل می گردد.

- دهکده گیتورن به طرز فوق العاده ای بین توریستان چینی محبوب است به طوری که سالانه حدود 200000 توریست از چین به بازدید از این دهکده می آیند. با در نظر گرفتن این نکته که جمعیت دهکده تنها 2620 نفر است، این مقدار توریست حیرت انگیز است.

- در سال 2015، ونیز هلند یکی از شهرهای اضافه شده در ورژن نو بازی مونوپولی بود. مونوپولی نظرسنجی ای طراحی نموده بود که هواداران این بازی می توانستند به شهرهای موردعلاقه خودشان رای بدهند. یک کمپین آنلاین، که به وسیله یک دفتر توریستی محلی اداره می شد، بین هواداران بازی در چین وایرال شد و در نتیجه گیتورن با کسب رای کافی، به شهرهای این بازی اضافه شد.

- با وجود تعداد بالای توریستان در دهکده گیتورن و بعلاوه جلب توجه ای که به وسیله برنده شدن در بازی مونوپولی کسب نموده است، این دهکده همچنان یکی از خوش منظره ترین نقاط است و مقصدی بسیار دلپذیر در اروپا به شمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2107

به "دهکده گیتورن ، دهکده ای زیبا معروف به ونیز هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده گیتورن ، دهکده ای زیبا معروف به ونیز هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید