دیگر نمی توان به ترامپ اعتماد کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، لیز چنی، نماینده کنگره آمریکا و یکی از دو جمهوریخواه که در کمیته 9 نفره منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در خصوص حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می نماید، از حزب جمهوری خواه بدلیل طرفداری از ترامپ به شدت انتقاد کرد.

دیگر نمی توان به ترامپ اعتماد کرد

چنی دربرنامه تلویزیونی با انتقاد از رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: ترامپ از خطوطی عبور کرد که هیچ رئیس جمهوری آمریکا قبلاً از آن عبور نکرده بود.

نماینده جمهوری خواه آمریکا تأکید کرد که آمریکایی ها باید در 6 ژانویه 2021 از کوتاهی ترامپ از وظایف خود آگاه شوند.

چنی درباره رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: در جریان شورش کنگره در حالی که ترامپ در اتاق غذاخوری کنار دفتر بیضی شکل نشسته بود، کارمندانش از او می خواستند که به تلویزیون برود و به مردم بگوید که دست بردارند و مک کارتی به او التماس می کرد، اما او چنین کاری نکرد.

چنی اظهار داشت: حتی دختر ترامپ، ایوانکا، حداقل دو بار به داخل خانه رفت تا از او بخواهد که این خشونت را متوقف کند، اما او اقدامی نکرد. هر کسی که این کار را نکند، هر کسی که حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره را تحریک کند تا شمارش آرای الکترال [کالج] متوقف گردد، هر کسی که به افسران پلیس تلویزیون نگاه کند، در حالی که حامیانش به ساختمان کنگره حمله می نمایند و پلیس را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، چنین کسی به وضوح برای ریاست جمهوری بعدی مناسب نیست.

این نماینده جمهوری خواه بعلاوه اضافه کرد: وقتی رئیس جمهوری از تحریک اوباش خودداری می نماید و زمانی که از دفاع از نیروهای دولتی خودداری می نماید، نمی توان به او اعتماد کرد.

حضور چنی در رسانه ها در کنار تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان به رهبری بنی تامپسون، یک سال پس از شورش مرگبار در واشنگتن دی سی و در ساختمان کنگره صورت می گیرد.

چنی و آدام کینزینگر، تنها جمهوریخواستار در تیم 9 نفره تحقیق درباره شورش کنگره هستند. با این حال نقدها زیادی در میان جمهوری خواستار علیه این دو نماینده کنگره صورت می گیرد و حتی موضوع اخراج این دو نماینده از حزب جمهوری خواه هم بدلیل نقدها از ترامپ مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1885

به "دیگر نمی توان به ترامپ اعتماد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر نمی توان به ترامپ اعتماد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید