ریچارد هاس: عصر پساآمریکا شروع شده است

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، با اشاره به رویدادهای 6 ژانویه (17 دی) که به تسخیر کنگره آمریکا از سوی هواداران ترامپ منجر شد؛ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شاهد تصاویری هستیم که هرگز گمان نمی کردم روزی در آمریکا شاهد آن باشیم. در برخی پایتخت های دیگر بله اما نه اینجا در آمریکا.

ریچارد هاس: عصر پساآمریکا شروع شده است

بعید است که از این پس، دیگران مثل قبل به ما نگاه نمایند؛ احترام بگذارند، بترسند یا متکی شوند. اگر شروع دوران پساآمریکا تاریخ مشخصی داشته باشد، مطمئناً امروز است.

فرایند تائید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا به رغم حوادث شب گذشته همچنان ادامه دارد. این رویداد که به طور معمول نباید بیش از چند ساعت به طول می انجامید، به کابوس دموکراسی آمریکا تبدیل شده است، تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران تسخیر کنگره از سوی هواداران دونالد ترامپ را مایه شرمساری آمریکا می دانند.

اگرچه ترامپ هوادارانش را به حفظ آرامش دعوت نموده است، همچنان بر ادعای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پافشاری می نماید. این در حالی است که مایک پنس معاون او و بسیاری از جمهوریخواهان ارشد کنگره که زمانی از هواداران وی محسوب می شدند بر پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا مُهر تایید زده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1344

به "ریچارد هاس: عصر پساآمریکا شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریچارد هاس: عصر پساآمریکا شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید