راهپیمایی طرفداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه

به گزارش مجله 90 جعبه، شماری از طرفداران شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برپایی راهپیمایی مسالمت آمیز در پایتخت نیجریه، خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط وی شدند.

راهپیمایی طرفداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جمعی از هوادران شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز (سه شنبه) در اعتراض به دستگیری و بازداشت وی از سوی دولت نیجریه، راهپیمایی مسالمت آمیزی را در پایتخت این کشور برگزار کردند.

در این راهپیمایی که در شهر آبوجا پایتخت نیجریه برگزار گردید گروهی از طرفداران شیخ زکزاکی از جمله بانوان با در دست داشتن تصاویر شیخ زکزاکی، خواهان آزادی سریع و بدون قید شرط وی از سوی دولت نیجریه شدند.

شیخ زکزاکی از آذرماه 1394 و به دنبال یورش وحشیانه نیرو های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت کادونا در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو های امنیتی و نظامی، زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه 6 فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام نموده است. محمد ابراهیم زکزاکی یکی از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه پانچ انجام گرفته به جنایاتی اشاره نمود که رژیم نیجریه علیه خانواده اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده است.

وی در این مصاحبه توضیح داد که دولت نیجریه 6 تن از فرزندان زکزاکی را کشته است و هم اکنون تنها سه فرزند او زنده هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1020

به "راهپیمایی طرفداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی طرفداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید