راه اندازی کمپین ماسک در سفر به وسیله شورای جهانی سفر و گردشگری

به گزارش مجله 90 جعبه، WTTC کمپینی با هدف ترویج استفاده اجباری از ماسک در سفرها راه اندازی می نماید تا همه را به سمت پذیرش شرایط عادی تازه سوق بدهد.

راه اندازی کمپین ماسک در سفر به وسیله شورای جهانی سفر و گردشگری

شورای دنیای سفر و گردشگری (WTTC) به تازگی از تمامی مسافران خواسته است که از ماسک های محافظتی روی صورت خود استفاده نمایند. این کار به عنوان بخشی از کمپین پوشش در راستای مراقبت انجام می گردد که هدف آن، ترویج مسافران برای مراقبت از خود و دیگران و تبدیل آن به هنجاری نو در سفرها است. این اقدام در پی تسهیل محدودیت های ناشی از قرنطینه در همه کشورهای دنیا و با شروع تدریجی بازگشایی مرز آن ها به روی مسافران انجام خواهد شد.

توصیه های شورای دنیای سفر و گردشگری مبنی بر استفاده اجباری از ماسک، با توجه به شواهد مشخصی انجام می گردد. این شواهد نشان می دهد کشورهایی که زودتر از سایرین در حال بازگشت به شرایط معمولی هستند و توانسته اند با موفقیت از بروز موج دوم ویروس کرونا جلوگیری نمایند، کشورهایی هستند که ساکنان خود را تشویق به استفاده از ماسک می کردند و استفاده از ماسک در سطح وسیعی در آن ها رواج داشت. شورای دنیای سفر و گردشگری بر این باور است که استفاده از ماسک، نشانه ای برای از سرگیری سفر امن است و سطحی قابل قبول از ایمنی شخصی را برای استفاده نمایندگان و اطرافیان آن ها به طور توامان فراهم می نماید.

شورای دنیای سفر و گردشگری با توجه به هدایت های پزشکی و بهداشتی اجرا شده به وسیله کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، استفاده از ماسک را در تمامی انواع حمل ونقلی در تمامی طول سفر و نیز در زمان بازدید از فضاهای سرپوشیده یا فضاهایی با محدودیت حرکتی که منجر به کاستن فاصله بین افراد کمتر از دو متر می گردد، مفید می داند. بعلاوه این شورا از همه دولت ها می خواهد تا ضمن اجباری کردن استفاده از ماسک، بخش خصوصی را نیز متقاعد کند که قوانین الزامی برای محافظت از سلامت مشتریان و مسافران را به آن ها یادآوری بکند.

در تلاشی دیگر، شورای دنیای سفر و گردشگری اقدام به راه اندازی کمپین پوشش در راستای محافظت (wear2care) در همه صفحه های خود در رسانه های اجتماعی نموده است و همه مسافران را تشویق می نماید تا با انتشار تصاویری از سفرهای مسئولانه خود در حالی که ماسک به صورت دارند، به این کمپین بپیوندند.

بعلاوه، آن ها بارها به این نکته اشاره نموده اند که پذیرفتن موضوع استفاده از ماسک صورت، هم ریسک انتقال ویروس کرونا را کاهش خواهد داد و هم از فرد و اطرافیان وی محافظت خواهد نمود. علاوه بر آن، هم زمان با اینکه همه افراد در سراسر دنیا به تدریج می آموزند که تا پیش از کشف واکسن کرونا باید در دنیا پساپاندمی زندگی نمایند، استفاده از ماسک مفهوم عادی شدن شرایط را به شیوه ای دیگر به همگان القا خواهد نمود. این شورا بعلاوه در کمپین خود بر این نکته تاکید نموده است که شستشوی مکرر دست ها و استفاده از مواد ضدعفونی نماینده دست نیز به کاهش ریسک انتقال کووید 19 یاری خواهد نمود و در حقیقت، این کار مکمل استفاده از ماسک صورت است.

گلوریا گووارا، رئیس و مدیر اجرایی شورای دنیای سفر و گردشگری، در نوترین بیانیه این نهاد بین المللی گفته است آن ها چاره ای ندارند که با اولویت بخشیدن به ایمنی و بهداشت مسافران و افرادی که در صنعت سفر و گردشگری کار می نمایند، استفاده از ماسک را اجباری بنمایند. وی اظهار داشت:

کمپین نو آن ها ایمنی استفاده نمایندگان از ماسک را بالاتر خواهد برد و آشکارا نشان می دهد که آن ها به رفاه و ایمنی مسافران می اندیشند؛ چراکه این به نجات جان انسان ها خواهد انجامید و به مهیا شدن شرایط برای انجام سفرهایی امن یاری خواهد نمود. پوشیدن ماسک نباید تبدیل به دستاویزی سیاسی بگردد و باید بخشی از زندگی روزمره هر فرد باشد تا انسان ها بتوانند مادامی که هنوز واکسن ویروس کرونا کشف نشده است، از سفری امن لذت ببرند.

گووارا از بخش خصوصی و دولت های مختلف خواسته است با حمایت از این کار، پوشیدن ماسک را تبدیل به یک هنجار نو بنمایند.

رومان سانشز، یکی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد که شورای دنیای سفر و گردشگری توصیه های آن ها را مبنای راه اندازی کمپین نو خود قرار داده است، می گوید:

ثابت شده است که پوشیدن ماسک تا 82 درصد ریسک انتقال را کاهش بدهد و در نتیجه، بالاترین سطح مراقبتی را در برابر ویروس کرونا فراهم خواهد آورد.

وی اذعان کرد که رعایت همیشگی بهداشت دستان و نظافت سطوح بیشتر از 90 درصد ویروس های موجود روی سطوح را نابود می نمایند و بعلاوه، مانع از رسیدن ویروس ها به صورت به وسیله دست ها می گردد. او اضافه می نماید که مردم در هر محیطی که می توانند باید فاصله حداقل دو متری را با دیگران رعایت بنمایند و در صورتی که حفظ فاصله شدنی نیست، باید اندازه تهویه هوا را افزایش بدهند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1905

به "راه اندازی کمپین ماسک در سفر به وسیله شورای جهانی سفر و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کمپین ماسک در سفر به وسیله شورای جهانی سفر و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید