زنجان جزو 10 استان برتر کشور در کاهش جمعیت کیفری است

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل زندان های استان زنجان گفت: با پیگیری های صورت گرفته در ماه های اخیر، کاهش جمعیت کیفری زندان های این استان بسیار ملموس بوده به طوری که زنجان در سطح کشور ضمن کسب رتبه خیلی خوب، جزو 10 استان برتر از حیث کاهش جمعیت کیفری زندانیان قرارگرفته است.

زنجان جزو 10 استان برتر کشور در کاهش جمعیت کیفری است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدجوادی یکشنبه 7 اردیبهشت در جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان های استان زنجان اضافه نمود: این موفقیت، حاصل کوشش های شبانه روزی تمام همکاران به ویژه روسای زندان های تابعه و همکاران حوزه قضایی در بهره گیری از ظرفیت های موجود در اعطای عفو و مرخصی به زندانیان است که جای بسی قدردانی دارد.

وی با اشاره به برکات عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی که منجر به آزادی شمار زیادی از زندانیان شده است، اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، مهم ترین هدف دستگاه قضایی در بهره مندی زندانیان از امتیازات حقوقی است و باید از فرصت پیش آمده در پایین نگه داشتن جمعیت کیفری زندان های استان استفاده کرد.

جوادی بیان نمود: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای زندانیان استان زنجان به ویروس کرونا گزارش نشده است، توجه جدی به حفظ امنیت و شرایط بهداشتی زندانیان موجود به ویژه کنترل روزانه و مستمر زندانیان، سربازان و کادر، سمپاشی و گندزدایی مداوم اماکن باهدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به داخل زندان ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

مدیرکل زندان های استان زنجان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن گلریزان، گفت: در شرایط کنونی و به دلیل ممنوعیت برگزاری برنامه های تجمعی برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، سال جاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم اقتصادی غیر عمد به صورت غیرحضوری برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: در این زمینه از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و به ویژه رسانه ملی برای جلب مشارکت و جمع آوری یاری های مردمی برای آزادی زندانیان استفاده خواهد شد.

جوادی اظهار داشت: تعداد زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد استان زنجان 111 نفر با 57 میلیارد تومان بدهی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 886

به "زنجان جزو 10 استان برتر کشور در کاهش جمعیت کیفری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان جزو 10 استان برتر کشور در کاهش جمعیت کیفری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید