طرح ویژه بغداد برای مقابله با خرابکاری داعش در شبکه برق عراق

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرگزاری خبرنگاران-فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل یک نیروی مشترک ویژه برای حفاظت از شبکه برق این کشور در مقابل عملیات های خرابکارانه داعش خبر داد.

طرح ویژه بغداد برای مقابله با خرابکاری داعش در شبکه برق عراق

به گزارش خبرنگاران، سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از تشکیل یک نیروی مشترک برای تامین خطوط انتقال برق در عراق خبر داد که طی روزهای گذشته یکی از اهداف اصلی خرابکاری داعش بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این مقام ارتش عراق گفت: بین 44 تا 45 دکل برق را تروریست ها طی روزهای گذشته هدف قرار داده اند اما اغلب آنها، ترمیم شده است.

وی توضیح داد که داعش، تلاش دارد با هدف قرار دادن دکل های برق، یک نگرانی امنیتی عمومی ایجاد کند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه از تشکیل یک اتاق عملیات میان نیروهای امنیتی و وزارت برق خبر داد و گفت، ماموریت این اتاق عملیاتی، برنامه ریزی برای حفاظت و تامین دکل های برق و تعقیب و پیگرد عاملان هدف قرار دادن آن است.

سرتیپ الخفاجی همچنین توضیح داد که یک نیروی مشترک از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری برای تامین خطوط انتقال نیرو در سراسر استان های عراق تشکیل شده است.

در هفته های گذشته همزمان با گرم شدن شدید هوا و نیاز مبرم به برق، تروریست های داعش هم اقدام به تخریب خطوط انتقال برق در استان های مختلف عراق کرده اند. عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون دفاع و امنیت مجلس دیروز گفت که از ابتدای سال جاری فقط در استان دیالی 15 عملیات تروریستی برای انفجار دکل ها اجرا شده است. در یک ماه گذشته هم 34 مرتبه دکل های برق در منطقه ها شمالی عراق هدف قرار گرفته اند.

دیروز الحشد الشعبی یک عملیات خرابکاری داعش علیه دکل های برق در جنوب موصل (شمال عراق) را ناکام گذاشت. دو روز پیش هم خط انتقال برق در شرق موصل هدف قرار گرفت که موجب خاموشی در منطقه الدرناج شد. شبکه برق القیاره به کرکوک هم در شامگاه جمعه هدف پنج انفجار واقع شد که موجب قطع کامل برق در این منطقه شد.

هم زمان که آمریکا بغداد را برای عدم خرید برق از ایران تحت فشار گذاشته، تروریست های داعش، ماه هاست که بر روی عملیات های خرابکارانه سازمان دهی شده در شبکه توزیع برق عراق، برای ایجاد هرج و مرج در این کشور تلاش می کنند و طی این چند ماه موجب قطعی برق در اغلب بخش های استان های صلاح الدین، کرکوک و دیالی شد ه اند.

برج های انتقال برق در منطقه ها دور دست و دور از حضور نیروهای امنیتی در استان هایی چون دیالی، کرکوک و صلاح الدین اغلب هدف حملات تروریست های داعش قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1635

به "طرح ویژه بغداد برای مقابله با خرابکاری داعش در شبکه برق عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ویژه بغداد برای مقابله با خرابکاری داعش در شبکه برق عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید