واکسن کرونای روسیه به رتبه دوم محبوبیت جهانی ارتقاء یافت

به گزارش مجله 90 جعبه، واکسن روسی اسپوتنیک-وی با پیشی دریافت از واکسن آمریکایی فایزر و ثبت در 45 کشور دنیا، در رده دوم دنیای از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را تأیید نموده اند، قرار گرفته است.

واکسن کرونای روسیه به رتبه دوم محبوبیت جهانی ارتقاء یافت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واکسن اسپوتنیک-وی از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را مورد تأیید قرار داده اند، به رده دوم دنیای ارتقاء پیدا کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در سایت رسمی توئیتر این واکسن در این باره نوشته شده است: واکسن اسپوتنیک-وی در رتبه دومین واکسن محبوب در دنیا، از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده از آن برای مقابله با ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داده اند، قرار گرفته است.

بر اساس این اطلاعات، صندلی نخست دنیای در این زمینه از آن واکسن آسترا-زنس ( AstraZeneca ) است که تا به امروز در 49 کشور دنیا به ثبت رسیده است. واکسن روسی اسپوتنیک در 45 کشور ثبت شده و صندلی سوم به واکسن آمریکایی فایزر ( Pfizer ) تعلق دارد که در 43 کشور مجوز استفاده دریافت نموده است.

واکسن اسپوتنیک-وی که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا و با همکاری وزارت دفاع این کشور فراوری شده، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا در دنیا است که در تاریخ 11 آگوست سال 2020 (21 مرداد)توسط وزارت بهداشت روسیه به ثبت رسید.

کمیسیون اروپا با خرید مستقل واکسن روسی توسط کشورهای اروپایی مخالفت ندارد

در خبر دیگری گزارش شده است، اریک مامر سخنگوی رسمی کمیسیون اروپایی روز آدینه در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل بیان کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی توانند بطور همزمان مذاکراتی برای دسترسی به واکسن کرونا با فراوری نمایندگانی که برای خرید آن طرف تماس کمیسیون اروپا قرار دارند، انجام دهند، ولی از لحاظ حقوقی این حق را دارند که در شرایط حساس کنونی، واکسن مورد احتیاج خود را از دیگر فراوری نمایندگان، از جمله از فدراسیون روسیه و بدون تأیید این کمیسیون یا توصیه موسسه دارویی اروپا ( ЕМА ) خریداری نمایند.

این مقام در عین حال تأکید کرد که موضع کمیسیون اروپا آن است که یک راه چاره جامع اروپایی به منظور تأمین دسترسی تمامی کشورهای عضو این اتحادیه به واکسن کرونا و واکسیناسیون تمامی شهروندان اروپایی به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1464

به "واکسن کرونای روسیه به رتبه دوم محبوبیت جهانی ارتقاء یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای روسیه به رتبه دوم محبوبیت جهانی ارتقاء یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید