فستیوال بین المللی فیلم تورنتو یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود

به گزارش مجله 90 جعبه، جاذبه ها/ براساس گزارش های بدست رسیده، فستیوال بین المللی فیلم تورنتو یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود.

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود

از همان روزهای شروع بکار در سال 1976 این جشنواره که به اختصار آن را با TIFF هم نمایش می دهند، به تدریج به گل سرسبد فستیوال های تورنتو تبدیل شد و در صحنه سینمای جهانی دارای جایگاهی ویژه گشت. این فستیوال که هر ساله 400/000 علاقمند به مراسم فرش قرمز و هنرمندان حاضر را به خود جذب می نماید، در مدت 10 روز در ماه سپتامبر برگزار می گردد و از نظر کیفیت هم پایه فستیوال هایی چون کن (Cannes) و ساندنس (Sundance) هست. در سال 1990، دامنه فعالیت این جشنواره توسعه یافت و در سطح بین الملل نهاده شد و بعد از آن فیلم هایی از سرتاسر جهان در آن نمایش داده میشد.

دو دهه بعد، مجموعه سینمایی Bell Lightbox با 5 سینمای مجهز و بزرگ و رستوران ها و کافه های داخل آن درهای خود را به روی این فستیوال سینمایی گگردد و تبدیل به محل دائمی برگزاری این جشنواره گشت. تا به امروز فیلم های معروفی چون هتل رواندا (Hotel Rwanda)، زیبای آمریکایی (American Beauty) و اندوه شدید (The Big Chill) اولین اکران خود را در این فستیوال انجام دادند. در طول دوران جشنواره، سلبریتی ها و خبرنگاران در شهر حضور دارند و اهالی تورنتو از دور و نزدیک به اینجا می آیند تا در اتمسفر این فضا قرار بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2085

به "فستیوال بین المللی فیلم تورنتو یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال بین المللی فیلم تورنتو یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید