فیسبوک خدمات پرداخت واتس اپ را برای کاربران هند عرضه می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، به زودی واتس اپ امکان خدمات پرداخت آنلاین را برای کاربران هندی خود فعال می نماید.

فیسبوک خدمات پرداخت واتس اپ را برای کاربران هند عرضه می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،فسیبوک پس از دریافت تاییدیه مقامات ناظر کشوری، خدمات پرداخت واتس اپ را برای کاربران هند عرضه می نماید. این سرویس ابتدا در هند در سال 2018 به عنوان بتا وارد بازار شد، اما رونمایی کامل آن به دلیل نگرانی ها در خصوص ذخیره و اشتراک داده سال ها به تعویق افتاد. این عرضه مهمی برای بزرگترین بازار واتس اپ با حدود 400 میلیون کاربر است.

نهاد های قانونی مربوط به پرداخت فروشگاه های آنلاین هند، تعاونی پرداخت ملی هند (NPCI)، روز پنج شنبه تاییدیه خود را به واتس اپ داد، و فیسبوک هم رونمایی این سرویس را چند ساعت بعد در یک پست وبلاگ تصویب کرد. این خبر برای مدیرکل فیسبوک، Mark Zuckerberg به اندازه ای مهم بود که فیلمی برای شرح بعضی ویژگی های آن بسازد.

زاکربرگ گفت: اکنون شما می توانید به راحتی ارسال پیغام به وسیله واتس اپ، به دوستان و خانواده خود پول ارسال کنید. او همچنین اظهار کرد که پرداخت آنلاین طی دوران همه گیری جهانی کرونا به طور ویژه ای مهم بوده است، چرا که احتیاج به رد و بدل حضوری پول نقد را حذف می نماید.

سیستم پرداخت واتس اپ از زیرساخت پرداخت ملی هند موسوم به رابط پرداخت یکسان یا UPI استفاده می نماید. این امر موجب ایجاد تعامل پذیری میان اپلیکیشن های مختلف می گردد و همچنین Walmarts PhonePe و Google Pay، دو تا از بزرگترین ارائه دهندگان پرداخت گوشی UPI کشور هم از آن استفاده می نمایند و هر دو حدود 40 درصد بازار را در دست دارند.

اما ارائه دهندگان خدمات پرداخت آنلاین در هند در ماه های آینده با چالش های جدیدی رو به رو می شوند. به گزارش TechCrunch، NPCI همچنین این هفته اعلام نموده است که تعداد معاملات UPI هر سرویسی که بتواند آن را پردازش کند، کاهش می دهد تا از ماهیت UPI محافظت کند. در آینده، هیچ سرویسی اجازه پردازش بیش از 30 درصد مقدار کل معاملات UPI را نخواهد داشت، اما تعیین نیست که این محدودیت ها چگونه اعمال خواهند شد.

مدتی طول می کشد تا واتس اپ از این محدودیت ها عبور کند، هرچند که NPCI تصریح نموده است که این محدود سازی ها در سرویس پرداخت وابسته به فیسبوک از همان ابتدا متوقف می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1254

به "فیسبوک خدمات پرداخت واتس اپ را برای کاربران هند عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک خدمات پرداخت واتس اپ را برای کاربران هند عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید