قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟

به گزارش مجله 90 جعبه، همانطور که می دانید دندان ها می توانند بر روی ظاهر شما و سلامتی تاثیر مستقیمی داشته باشند. که این دو عامل دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. به همین علت نیز در طول تاریخ، انسان ها همیشه در پی روشی برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود بودند.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟

به همین خاطر درمان های زیادی برای بی دندانی ارائه شده است. البته باید گفت که تمام آنها دارای کاربرد بالایی نیستند. برترین درمان برای بی دندانی را می توان ایمپلنت دندان نامید که دارای ویژگی های بسیار زیادی است. ما در این مقاله قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟ را پاسخ می دهیم.

قیمت ایمپلنت دندان

همانطور که شما هم می دانید افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارای بی دندانی می باشند و از این بیماری رنج می برند. این افراد دارای شرایط مالی متفاوتی می باشند به همین خاطر نیز قیمت ایمپلنت دندان دارای اهمیت بسیار زیادی است.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟

محاسبه قیمت دقیق ایمپلنت دندان یکی از کار های سخت است. اگر قصد دارید قیمت ایمپلنت دندان را به صورت دقیق محاسبه نمائید به شما پیشنهاد می گردد در یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت نمائید. زیرا قیمت ایمپلنت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در این مقاله عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان را آنالیز می کنیم.

تاثیر برند بر قیمت ایمپلنت دندان

همانطور که در بالا نیز اشاره شد ایمپلنت دندان دارای مزایای بسیار زیادی است از طرفی نیز بیماران بسیار زیادی دارای بی دندانی هستند همین موارد نیز باعث شده تا برند های مختلفی در سرتا سر جهان مشغول به ساخت ایمپلنت های دندانی شوند.

شما می توانید برای درمان خود از برند های متفاوتی استفاده نمایید که همین موضوع باعث می گردد قیمت ایمپلنت دندان وابسته به برند انتخابی شما باشد و انواع ایمپلنت دندان مختلفی را انتخاب کنید. برای مثال می توان گفت قیمت ایمپلنت اشترومن با قیمت ایمپلنت کره ای فرق دارد. بهتر است برای انتخاب برند ایمپلنت از دکتر متخصص مشورت دریافت نمائید.

عوامل ایجاد تفاوت قیمت در بین برند ها

همانطور که در بالا مشاهده کردید برند های متفاوت دارای قیمت های مختلف هستند. این تفاوت قیمت در برخی از موارد به دلیل مقدار کیفیت آنها است و در برخی از موارد به دلیل تکنولوژی به کار رفته در ساخت ایمپلنت های دندانی می باشد. از طرفی برخی از برند ها دارای ضمانت می باشند پس به طبع دارای قیمت بالاتری نیز می باشند.

تفاوت قیمت در کشورهای سازنده ایمپلنت

برای آنکه بهتر متوجه تفاوت قیمت برند های ایمپلنت سازی شوید قصد داریم آنها را به چند دسته تقسیم کنیم و به صورت کلی آنها را با یک دیگر مقایسه کنیم. البته باید گفت در برخی از موارد ممکن است این مقایسه صحیح نباشد. به صورت کلی می توان گفت قیمت ایمپلنت های آمریکایی از ایمپلنت های سوئیسی و اروپایی بالاتر است بعلاوه قیمت ایمپلنت های اروپایی از ایمپلنت های کره ای بالا تر می باشد.

استفاده از برند های بی کیفیت

برخی از برند ها دارای قیمت پایین می باشند اما کیفیت بالایی ندارند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این برند ها استفاده نکنید زیرا احتمال موفقیت درمان بسیار پایین می باشد. از طرفی نیز ممکن است به سلامتی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد گردد.

تاثیر مقدار تخصص بر قیمت ایمپلنت

بسیار واضح می باشد که دکتر های دندان پزشک متفاوتی وجود دارند که مقدار تخصص هر کدام از آنها فرق دارد. به همین خاطر نیز مقدار دستمزد هر پزشک برای انجام ایمپلنت دندان متفاوت می باشد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای انجام این درمان از پزشکی متخصص استفاده نمائید تا شانس موفقیت درمان شما افزایش یابد.

تاثیر نوع ایمپلنت بر قیمت

با گذشت زمان و پیشرفت علم، ایمپلنت دندان نیز پیشرفت کرد به همین خاطر انواع متفاوتی از آن ارائه شده است. در برخی از این روش ها از تکنولوژی های نو استفاده می گردد به همین خاطر نیز قیمت آنها تغییر می نماید. برای مثال می توان گفت قیمت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی فرق می نماید.

تاثیر تعداد پایه مورد استفاده

فیکسچر یکی از محصولاتی می باشد که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این محصول پایه ایمپلنت می باشد که در درون استخوان فک شما قرار می گیرد و پس از گذشت مدتی با آن جوش می خورد. در حقیقت وظیفه فیکسچر همچون ریشه دندان طبیعی شما می باشد و استحکام دیگر بخش های این درمان را حفظ می نماید.

همانطور که می دانید شرایط درمانی افراد مختلف، متفاوت می باشد به همین خاطر برای درمان آنها به پایه ایمپلنت های متفاوتی احتیاج می باشد بعلاوه تعداد پایه مورد احتیاج در افراد مختلف، متفاوت می باشد. این تفاوت در تعداد پایه و نوع آنها باعث تغییر قیمت ایمپلنت می گردد.

تاثیر درمان های جانبی بر قیمت ایمپلنت

در برخی از شرایط افراد برای انجام ایمپلنت دندان احتیاجمند درمان های جانبی می باشند. این درمان های جانبی دارای هزینه های مخصوص به خود هستند. به همین خاطر یکی از مواردی که بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر گذار می باشد درمان های جانبی است. شما برای آنکه بدانید به درمان های جانبی احتیاج دارید باید یک جلسه مشاوره با پزشک مخصوص داشته باشید.

تاثیر نوع روکش

پس از اینکه تمام مراحل ایمپلنت دندان به اتمام رسید نوبت ساخت روکش می باشد. شما می توانید نسبت به خواسته های خود روکش های متفاوتی را سفارش بدهید که انواع مختلفی دارند. این روکش ها نسبت به یک دیگر قیمت های مختلفی دارند. پس می توان گفت نوع روکش می تواند بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر گذار باشد.

تجهیزات مورد استفاده در مطب های دندان پزشکی

در اول باید گفت قیمت ایمپلنت دندان در مطب های مختلف می تواند متفاوت باشد. ولی در برخی از مواقع این تفاوت قیمت به دلیل تجهیزاتی می باشد که در آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از مطب ها از تجهیزات پیشرفته تری استفاده می گردد که به طبع آن قیمت ایمپلنت دندان در آن مطب بالاتر است.

انتخاب قیمت یا کیفیت در ایمپلنت دندان

همه افراد فکر می نمایند که اجناس با کیفیت دارای قیمت های بسیار بالایی هستند. در این باره می توان گفت شما می توانید در یک جلسه مشاوره با متخصص قابل اعتماد، شرایط خود را مطرح کنید و نسبت به این شرایط اقدام به درمان نمائید.

همانطورکه شما در بالا نیز مشاهده کردید عوامل متفاوتی بر قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد. پس بهتر است فردی آگاه نسبت به شرایط، شما را هدایت کند. در این شرایط شما توانسته اید هم کیفیت مورد نظر را بدست آورید و هم از نظر مالی متحمل هزینه های بسیار بالا نشده اید.

چه مواردی در ایمپلنت دندان بسیار مهم هستند؟

برخی از مواردی که در بالا گفته شد بسیار مهم هستند. شما می توانید این موارد را با قیمت های پایین تری نیز به دست آورید ولی ما به شما این پیشنهاد را نمی کنیم زیرا می تواند بر روی درصد موفقیت و سلامتی شما تاثیر گذار باشد. این موارد مهم به توضیح زیر می باشد:

  • برند انتخابی
  • پزشک متخصص
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2074

به "قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید