لزوم انجام شش تکلیف برای مقابله با بارش و سیلاب در تهران

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا)- رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تکالیف شهرداری برای مقابله با روان آب در برنامه سوم توسعه، گفت کارهایی که در زیر زمین انجام می گردد و پیشگیری از سیلاب و... بوده، با مظلومیت روبرو است ما هم در شورا از گذشته حمایت می کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد.

لزوم انجام شش تکلیف برای مقابله با بارش و سیلاب در تهران

مجید فراهانی در مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و روان آب های سطحی تهران، گفت: پیشبرد مسائل عمرانی در شرایط امروز مالی شهرداری تهران بسیار سخت است.

وی اضافه نمود: طبق آخرین گزارشات موجود که به دست شورای شهر رسیده، تا انتهای آبان ماه، 38 درصد عدم تحقق بودجه داشته ایم. این بدین معناست که شهرداری در خوشبینانه ترین حالت ممکن می تواند هزینه های اجتناب ناپذیر شهری را داشته و پروژه های عمرانی و فعالیت های توسعه ای در این شرایط قربانی می گردد.

فراهانی تاکید نمود: هفته ای نیست که پروژه ای افتتاح نگردد. این پروژه ها نشان دهنده کوشش زیادی است که در مجموعه شهرداری انجام می گردد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ماده 84 برنامه توسعه سوم بیان می نماید که 6 تکلیف را برای جمع آوری آب های سطحی را بر عهده شهرداری گذاشته است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به 6 تکلیف شهرداری تهران توضیح داد: طراحی و اجرای پروژه های توسعه یکی از این تکالیف است و گزارش کامل آن ارائه شده است. بهبود عملکرد شبکه اصلی و فرعی از دیگر تکالیف است. از گذشته مطالعات اجرا شده و جمع آوری آب های سطحی در خطوط مختلف با توجه به مطالعات در حال اجرا است.

فراهانی گفت: سامانه جامع اطلاعات مکانی و بحث توسعه شبکه کمی و کیفی بارش و روان آب از این تکالیف بوده که امروز افتتاح شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اضافه نمود: مورد پنجم در دستور شورا است و بنا بوده که معاونت فنی آن را ارائه دهد بر اساس برنامه، نگهداشت مجاری موجود جزو کارهای مجموعه خاکریزآب انجام گردد. با پیگیری های آقای پوش پارس در حال اجرا است و در گذشته مورد غفلت بوده است.

به گفته او، پیاده سازی سامانه هشدار سیلاب ششمین تکلیف است.

فراهانی با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی وظیفه ذاتی شهرداری است، اضافه نمود: بحرانی مانند خوزستان رخ می دهد که نه تنها شهرداری و استانداری بلکه حاکمیت را درگیر می نماید. مرتب بی کفایتی ها مانور داده می گردد واقعیت این است که این اتفاق وقتی بحرانی می گردد که کاری انجام نگردد.

عضو شورای شهر تهران توضیح داد: خواهش من این است که برای این اقدامات و کوشش ها کاری انجام گردد چرا که ما وارد دومین سال ترسالی شدیم. ترسالی از سال گذشته آغاز شد و احتمالا یک دهه با بارش های زیاد رو به رو هستیم و بعضی از این سال ها با بحران جدی در شهر تهران روبرویم و باید از این اقدامات پیشگیری کرد.

بنا براعلام دفتر این عضوشورای شهر تهران، وی در خاتمه گفت: این فعالیت ها مظلومیت دارد چرا که کارهای دیگر دیده می گردد ولی کارهایی که در زیر زمین انجام می گردد و پیشگیری از سیلاب و... بوده، با مظلومیت روبرو است ما هم در شورا از گذشته حمایت می کردیم همچنان حمایت خواهیم کرد و باید از متولیان شرکت خاکریزآب تشکر کرد.

همچنین شهربانو امانی در مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و روان آب های سطحی تهران گفت: بارش نعمت خداست و باید آن را مغتنم شماریم بویژه که کشور ما از لحاظ آب و هوایی بشدت دچار کمبود آب است و شاهد خشکی تالاب ها و دریاچه ها هستیم. اما از سال 98 شاهد این هستیم که در فصل بارش، با وجود کوشش های شهرداری های سایر شهرهای کشور بعضی شهرهای ما دچار سیلاب می شوند و شهروندانمان آسیب می بینند.

امانی ادامه داد: یکی از بحران های مهمی که در کشور طی دوسال گذشته با آن روبرو است سیلاب های پی در پی در بخش های جنوبی و جنوب غربی کشور از جمله استان خوزستان است که با هر بارش بخش هایی از آن به زیر آب می رود و این سیلاب ها مسائل متعددی را ایجاد می نمایند. همه این معضلات نشان می دهند که شهرسازی ما دچار مشکل است و متخصصین ما صفر تا صد پروژه ها را آنالیز نکرده اند و لذا این معضل دستاورد سازه های خودمان است.

امانی با اشاره به اینکه با وجود بارش های این چندساله، در تهران با وضع خوبی روبرو بودیم و ضمن سپاسگزاری از مدیریت شهری و معاونت فنی و عمران شهرداری گفت: دستورالعمل خیابان کامل با زحمات معاونت فنی و عمرانی ابلاغ شده است. لذا اگر امروز خیابان کامل را در دستور کار خود قرار دهیم و همان اهتمامی که در برطرف مسائل بارش به خرج دادیم را در اینجا نیز به کار ببندیم کوچکترین مسئله ای در ارتباط با گرفتگی معابر نخوهیم داشت و امیدوارم شهروندان هم زباله های خود را به درون کانال ها و جوی های آب نریزند که در این راستا خواستار فعالیت وسیع صدا و سیما هستم.

بنابراعلام روابط عمومی شورای شهر، امانی در خاتمه با ذکر زبانزد دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند گفت: امیدوارم خشت اول برنامه های بعدی هم درست گذاشته گردد و خدمات ارزنده تری به شهروندان ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1326

به "لزوم انجام شش تکلیف برای مقابله با بارش و سیلاب در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم انجام شش تکلیف برای مقابله با بارش و سیلاب در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید