محققان: شرایط بهتر بچه ها در روبرو با کووید 19

به گزارش مجله 90 جعبه، تحقیقات نشان می دهد، بیشتر بچه ها مبتلا به بیماری التهابی جدی مرتبط با ویروس کرونا، عفونت اولیه کووید 19 را بدون هیچ علامتی یا فقط خفیف داشته اند.

محققان: شرایط بهتر بچه ها در روبرو با کووید 19

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، تحقیقات جدید ایالات متحده نشان می دهد، بیشتر بچه ها مبتلا به بیماری التهابی جدی مرتبط با ویروس کرونا، عفونت اولیه کووید 19 را بدون هیچ علامتی یا فقط خفیف داشته اند.

براساس تجزیه و تحلیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های فدرال (CDC) که روز سه شنبه منتشر شد، شرایط غیرمعمول پس از عفونت در بچه های که مبتلا به کووید 19 هستند، خفیف تر است، اگرچه بیش از نیمی از جوانان مبتلا تحت مراقبت های ویژه بیمارستان قرار گرفتند.

این مطالعه نشان دهنده بزرگترین تجزیه و تحلیل تا به امروز در مورد موارد سندرم التهاب چند سیستمه در بچه ها ایالات متحده است و شواهد نشان می دهد که این یک پاسخ ایمنی تاخیری به بیماری کووید 19 است. این مطالعه شامل تقریبا یک هزارو 800 مورد گزارش شده از سی دی سی از مارس (اسفند) 2020 تا اواسط ژانویه است. بیشتر این افراد نیز بچه ها زیر 15 سال بودند اما این مطالعه شامل افراد تا 20 سال بود.

بیشتر بچه های که کووید 19 داشتند به بیماری پس از عفونت مبتلا نمی شوند. براساس داده های جمع آوری شده توسط آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان های بچه ها، تقریباً 3.5 میلیون کودک و نوجوان آمریکایی به این ویروس مبتلا شدند.

شان اولری، نایب رئیس کمیته بیماری های عفونی بچه ها گفت: این بیماری التهابی به طور معمول باعث می شود بچه ها خیلی زود بیمار شوند، اما بیشتر آنها به درمان بسیار خوب پاسخ می دهند و بیشتریت قریب به اتفاق آنها کاملاً بهبود می یابند.

درمان ممکن است شامل استروئیدها و سایر داروهایی باشد که می توانند التهاب را کاهش دهند.

در تجزیه و تحلیل سی دی سی، تب از جمله علائم رایج بود. درد شکمی، استفراغ، اسهال و بثورات قرمز پوستی حداقل در نیمی از بچه ها مبتلا مشاهده شده است. همچنین تقریباً یک سوم آنها التهاب قلب یا درگیری قلبی دیگری داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1505

به "محققان: شرایط بهتر بچه ها در روبرو با کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: شرایط بهتر بچه ها در روبرو با کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید