معرفی فیلم 1921؛ چینی ها کمونیسم را به سینماهای آمریکا می رسانند

به گزارش مجله 90 جعبه، در روزهای پایانی سال 2019 بود که اخبار شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین منتشر شد. در ابتدا، به نظر می رسید این ویروس با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه در کشور چین مدیریت می گردد. اما حالا بسیاری از کشورهای جهان درگیر این ویروس کشنده هستند. براساس آمارهای رسمی، تا امروز بیش از 140 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و بیشتر از چهار میلیون نفر جان خود را از دست داده اند. بنابراین طبیعی است که عوارض این ویروس، تاثیر شگرفی روی صنایع مختلف جهان داشته باشد. فیلم های سینمایی و البته سریال های تلویزیونی، از مهم ترین کسب و کارهای جهانی بودند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند.

معرفی فیلم 1921؛ چینی ها کمونیسم را به سینماهای آمریکا می رسانند

چین برنده سینمای کرونایی در سال 2020

در بازار سینما هم همه چیز از چین شروع شد. شیوع کرونا، تقریبا همه سینماها و پارک های سینمایی این کشور را در ماه ژانویه 2020 تعطیل کرد. تعدادی از استودیوهای سینمایی چین هم برای مدتی طولانی تعطیل شدند. کارگردانان چینی از حضور در جشنواره های فیلم جهانی که در ابتدا شیوع ویروس کرونا شروع شده بودند هم منع شدند. پس از مدتی، جشنواره های سینمایی با حضور حداقلی منتقدان و تماشاگران دنبال شد و در نهایت رنگ و بویی مجازی پیدا کرد.

هالیوود اما بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا گرفت. در سال های اخیر، چین به عنوان یکی از درحال رشدترین بازارهای سینمایی جهان سود بسیاری را برای استودیوهای هالیوودی به ارمغان آورده و به همین علت در سال گذشته میلادی هم امید بسیاری از استودیوهای آمریکایی به چین بود. اما شیوع کرونا در این کشور همه معادلات را تغییر داد. تحلیلگران مالی باور دارند شیوع ویروس کرونا ضرری فراتر از 7 میلیارد دلار برای صنعت سینما به همراه داشته و ممکن است این رقم بیشتر گردد.

لیست 10 فیلم پرفروش سال 2020 هم آمار بسیار عجیبی را نشان می دهد. در این لیست آثاری در رتبه های تک رقمی نهاده شده اند که در برترین حالت می توانستند تعدادی از محبوب ترین فیلم های سال باشند. اما شیوع ویروس کرونا همه برنامه ها را ویران کرد. فیلم پسران بد تا ابد با بازی ویل اسمیت که در ماه ژانویه 2020 اکران شد در نهایت با 206 میلیون و 300 هزار دلار فروش در ردیف اول پرفروش ترین فیلم های سال نهاده شد و در گیشه جهانی نیز پس از فیلم چینی هشتصد، رتبه دوم پرفروشترین فیلم سال را به دست آورد.

اگرچه این روزها به لطف واکسیناسیون عمومی شیوع ویروس کرونا در نقاطی از جهان قابل کنترل شده و سالن های سینا در کشورهای گوناگونی از جمله ایالات متحده آمریکا فعالیت دوباره خود را شروع نموده اند اما به نظر می رسد تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا هنوز هم روی بازار بزرگ سینما احساس می گردد. حالا که سینماها به حالت عادی بازگشته اند اما اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است. به زودی فیلمی به سالن های سینما در آمریکا و کشورهای اروپایی اکران می گردد که سنخیتی با فرهنگ سیاسی این کشورها ندارد.

فیلمی برای 100سالگی حزب کمونیست چین

فیلم 1921 که از مدتی پیش در کشور چین اکران شده به مناسبت 100مین سالگرد حاکمیت حزب کمونیست چین ساخته شده است. این فیلم با سرمایه گذاری استودیوی سینمایی هلدینگ تنسنت ساخته شده است. هلدینگی که طرفداران بازی های ویدیویی با استودیوی بازی سازی آن نیز آشنایی دارند. هوانگ جیانکسین و ژنگ داشنگ کارگردان های فیلم 1921 هستند. این فیلم که اکران آن از مدتی پیش در چین شروع شده به زودی در سایر کشورهای جهان هم اکران می گردد. استودیوی تنسنت پیکچرز که وظیفه ساخت این فیلم را برعهده داشته وظیفه انتشار و اکران آن در نقاط مختلف جهان را به استودیوی هنگ کنگی مدیا ایشیا سپرده است.

شرکت هنگ کنگی برای اکران فیلم 1921 در کشورهای گوناگون جهان وارد عمل شده و به نظر می رسد اکران این فیلم به زودی در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور و کشورهای خاورمیانه نمایش داده می گردد. این فیلم در سایر نقاط جهان هم روی سرویس های استریم بومی هر کشور در دسترس قرار می گیرد.

در این زمینه بخوانید:

فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند

برترین سریال های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا

برترین فیلم های ترسناک که به مقدار لیاقتشان دیده نشده اند

داستان فیلم 1921 درباره چیست؟

فیلم 1921 که به مناسبت 100مین سالگرد حاکمیت حزب کمونیست در چین ساخته شده، داستانی کاملا سیاسی دارد که حتی واکنش بعضی از منتقدان سیاسی و سینمایی در این کشور را هم به همراه داشته است. این فیلم خلاصه ای از تاریخ چین در صد سال اخیر را به نمایش می گذارد و بسیاری از شخصیت های تاریخی چین کمونیست از جمله رهبر شناخته شده این کشور یعنی مائو را نیز به تماشاگر معرفی می نماید. این فیلم که تا امروز معادل بیشتر از 40 میلیون دلار در چین فروش داشته، پیروز شده احساسات ملی گرایانه مردم چین را برانگیزد.

سیاست استودیوهای سینمایی چینی که در سال های اخیر نمایان تر از قبل شده به نظر می رسد با جدیت بیشتری ادامه پیدا می نماید. آن ها که سال گذشته با فیلم هشتصد یکی از پرفروش ترین فیلم های سال در سراسر جهان را اکران نموده بودند، سال جاری هم با 1921 در کوشش هستند تا آرمان های سیاسی خود را به مردم جهان معرفی نمایند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1836

به "معرفی فیلم 1921؛ چینی ها کمونیسم را به سینماهای آمریکا می رسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم 1921؛ چینی ها کمونیسم را به سینماهای آمریکا می رسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید