موزه ای مختص به معرفی نان در کشور آلمان

به گزارش مجله 90 جعبه، موزه فرهنگ نان در آلمان تنها موزه دنیاست که تاریخ مهمترین مواد غذایی انسان در طول تاریخ را به نمایش گذاشته است.

موزه ای مختص به معرفی نان در کشور آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار ، نان برای قرن ها یکی از مهمترین و اصلی ترین رژیم غذایی انسان بوده است. اگرچه کمتر کسی پیدا می شود که در هنگان خوردن صبحانه و یا نهار خود به جنبه فرهنگی، اجتماعی و یا مذهبی آن دقت کند.

البته یک پدر و پسر آلمانی (ویلی و هرمان ایسلن) کاملا اهمیت فرهنگی و اجتماعی این غذای مهم را درک کردند. آنقدر که تصمیم گرفتند تنها موزه ای در جهان را بسازند که به بیش از 6 هزار سال تاریخ نان می پردازد. این موزه در سال 1955 به عنوان یک نمایشگاه کوچک تاسیس شد، و دارای بیش از 18 مورد وسیله و هر چیز مرتبط با درست کردن نان در عصر سنگی برای نمایش دارد. این نمایشگاه خیلی زود به یک موزه تیدل شد و اکنون توسط یک بنیاد خیریه اداره می شود.

این موزه همچنین دارای کتابخانه ای است که بیش از 6 هزار مورد کتاب دارد و همه چیز را از تکامل و پیشرفت تولید آن تا اهمیت نان در دوره ها و فرهنگ های مختلف را پوشش می دهد. اما نکته جالب این موزه آنجاست که تنها چیزی که در آن پیدا نخواهید کرد نان واقعی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 774

به "موزه ای مختص به معرفی نان در کشور آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای مختص به معرفی نان در کشور آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید