نجات یک کوهنورد از مرگ پس از 5 ساعت کوشش

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات خاطرنشان کرد: نجاتگران هلال احمر این شهرستان پس از پنج ساعت عملیات، کوهنورد 47 ساله را نجات دادند.

نجات یک کوهنورد از مرگ پس از 5 ساعت کوشش

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، جمال شریفی، رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار کرد: در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران، مبنی بر کاهش سطح هوشیاری مردی 47 ساله در ارتفاعات دارآباد (منطقه باغچه خلیل)، بی درنگ یک تیم عملیاتی پیشرو از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: پس از رسیدن نجاتگران به محل اعلام شده، تعیین شد کوهنورد یادشده براثر سقوط از ارتفاع همسطح و کاهش سطح هوشیاری (با سابقه عمل قلب باز طی 45 روز گذشته) در روز 23 مرداد ماه اقدام به کوهپیمایی نموده که به دلیل آسیب دیدگی شدید از ادامه جهت بازمانده است.

به گفته شریفی، مصدوم به وسیله کوهنوردان رهگذر در جهت رویت شده و حادثه به ندای امداد 112 جمعیت هلال احمراستان تهران، اطلاع داده می گردد.

رئیس هلال احمر شمیرانات گفت: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی، سرم تراپی و تثبیت فیزیکی، درخواست تیم پشتیبانی از پایگاه های امداد و نجات کلکچال و قوچک کردند.

وی با بیان اینکه ساعت هفده 25 مرداد موضوع به هلال احمر اطلاع رسانی شده بود، اضافه نمود: پس از پنج ساعت عملیات نجات به وسیله نجاتگران و انتقال به پایین کوه در ساعت 22 و 15 دقیقه همان روز، مصدوم تحویل عوامل اورژانس تهران شد.

شریفی توصیه کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می دهد، نکات ایمنی را رعایت نمایند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می توانند با شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار نمایند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه 2 تهران) و 2 بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی مرکز واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین دلیل در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان روبرو است.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1678

به "نجات یک کوهنورد از مرگ پس از 5 ساعت کوشش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات یک کوهنورد از مرگ پس از 5 ساعت کوشش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید