هوشی مین در یک نگاه

به گزارش مجله 90 جعبه، هوشی مین بزرگ ترین شهر ویتنام است که در استان هوشی مین در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و جاذبه های دیدنی متعددی را پیشکش گردشگران خود می نماید.

هوشی مین در یک نگاه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

هوشی مین در ساحل رود سایگون و در 60 کیلومتری دریای چین جنوبی و 1760 کیلومتری هانوی، پایتخت ویتنام واقع شده است که در فاصله سال های 1954 تا 1976 پایتخت ویتنام بود. مساحت این شهر آسیایی 2096 کیلومترمربع و جمعیت آن طبق آمار سال 2016 معادل 8,426 بوده است. مانند دیگر شهرهای موجود در آسیای جنوب شرقی، هزینه سفر به این شهر مناسب و ارزان قیمت است. پول رسمی این کشور دونگ است و هر 10 هزار دونگ معادل حدود 0/7 دلار است.

هوشی مین یا سایگون، بزرگ ترین و شلوغ ترین شهر ویتنام است؛ به طوری که برای قدم زدن در پیاده رو های آن باید مراقب برخورد با جمعیت بوده و شکیبا باشید. هوشی مین شهری است که در یک لحظه میلیاردها اتفاق در آن می افتد.

سه دین رایج در این شهر عبارتند از: ماهایانای بودیسم، تائویسم و آیین کنفوسیوس. همچنین کاتولیک های رومی حدود 10 درصد جمعیت شهر را تشکیل می دهند. اقلیت های دیگری که در این شهر زندگی می نمایند عبارتند از: پروتستان، مسلمانان و هندوها. شهر هوشی مین مرکز و قلب تپنده مالی کشور ویتنام است.

این شهر دارای آب و هوای گرمسیری و به طور خاص یک آب و هوای مرطوب و خشک استوایی با رطوبت متوسط 82-78 درصد است. فصل بارانی، با میانگین بارش در حدود 1800 میلی متر (71 اینچ) در سال (حدود 150 روز بارانی در سال)، معمولا در ماه مه شروع می گردد و در اواخر ماه اکتبر به انتها می رسد.

در میان وسایل نقلیه، موتور سیکلت، دوچرخه، اتومبیل، و ریکشا شما را به هر جا که بخواهید، خواهند برد. برای رفت و آمد از تاکسی های موتوری هم می توان استفاده کرد، اما چندان از تاکسی های دیگر ارزان تر نیستند؛ به خصوص اگر شما تنها مسافر آن ها باشید. فرودگاه بین المللی تان سون نهات (Tan Son Nhat) که بزرگ ترین فرودگاه ویتنام است، در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر هوشی مین قرار گرفته است. بیشتر پروازها به وسیله بانکوک به این شهر می آیند.

شهری با معابد بسیار و بناهایی با معماری های جذاب و برجسته، موزه های جنگی و تاریخی، پارک های معرکه و آسمان خراش های لوکس و در نهایت یکی از بهترین شهرها برای گشت و گذاری لوکس، راحت و خاطره انگیزه به حساب می آید. از جاذبه های هوشی مین می توان به تونل کو چی (Cu Chi)، برج بیتِکس کو (Bitexo)، موزه یادگار جنگ، کاخ استقلال، موزه تاریخ ویتنام، معبد امپراتوری جاد پاگودا (Jade Pagoda)، بازار محلی بین تای (Binh Tay)، کلیسای جامع نتردام (Notre Dame)، معبد کائودای مقدس (Cao Dai Holy)، جزیره کان جیو (Can Gio)، برج سایگون اسکای دک (Saigon Skydeck)، پارک 23 سپتامبر، خانه اپرای سایگون، موزه هنرهای زیبا و... اشاره نمود که باید در تور هوشی مین از آن ها دیدن کنید.

منبع: کجارو / کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 260

به "هوشی مین در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشی مین در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید