پرداختن به بخش ویژه لالایی خوانی در چهلمین جشنواره فردا

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - مسئول اداره برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اطلاع داد سال جاری لالایی خوانی به عنوان یک بخش اصلی در جشنواره وجود دارد اضافه شدن رشته های نمایشی مونولوگ یا تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی تک نفره و دستکشی تک نفره و تئاتر خیابانی و محیطی در فضای باز از جمله اتفاقات مهم این جشنواره است.

پرداختن به بخش ویژه لالایی خوانی در چهلمین جشنواره فردا

سعید خادمی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: ساحت تربیت هنری و زیباشناختی سند تحول بنیادین ریلی است که باید آموزش و پرورش بر مدار آن حرکت کند تا به اهداف خود برسد؛ جشنواره فرهنگی هنری فردا یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی اضافه نمود: این جشنواره فضایی را برای رشد دانش آموزان در زمینه استعدادهای هنر را فراهم می نماید ما علاوه بر تربیت هنری می توانیم با برگزاری این جشنواره زمینه ای برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم.

خادمی گفت: همکاران ما در 40 سال گذشته این جشنواره را از 8 رشته شروع کردند و با تنوع بخشیدن به رشته ها، این جشنواره را براساس نیازهای روز دانش آموزان، در 80 رشته برگزار می نمایند و به طور میانگین حدود 5 میلیون نفر رشته در این جشنواره شرکت نموده اند.

مسئول اداره برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: جشنواره در سطح مدارس، منطقه ها و استان ها برگزار می گردد؛ ما در جشنواره سال جاری تغییراتی داریم و سال جاری لالایی خوانی به عنوان یک بخش اصلی در جشنواره وجود دارد اضافه شدن رشته های نمایشی مونولوگ یا تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی تک نفره و دستکشی تک نفره و تئاتر خیابانی و محیطی در فضای باز از جمله اتفاقات مهم این جشنواره است.

وی اعلام نمود: در بخش رسانه و فضای مجازی، ایده پردازی و کسب و کارهای مجازی را خواهیم داشت و در رشته های گروهی نیز به شرط حضوری شدن مدارس بخش سرود و نمایش همگانی را داریم.

خادمی اضافه نمود: این جشنواره به عنوان چهلمین جشنواره یک میراث فرهنگی است و سال جاری شاهد شکل گیری یک افتتاحیه سراسری بودیم در این مراسم بحث معرفی جشنواره در مدارس به دانش آموزان پیگیری شد. رونمایی از پوستر جشنواره نیز در این مراسم شکل گرفت.

مسئول اداره برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اطلاع داد در برنامه چهل چراغ جشنواره از خادمان کمتر شناخته شده عرصه فعالیت های فرهنگی هنری در استان ها تقدیر خواهیم کرد. درنظر داریم 40 قطعه سرود محلی به صورت تک آهنگ به مناسبت چهلمین دوره جشنواره فراوری و منتشر کنیم.

وی ادامه داد: از شهرداری ها خواسته شده میدانی را به نام چهلمین دوره جشنواره فردا اختصاص دهند بعلاوه موضوع تمبر یادبود را پیگیری کردیم تا به دانش آموزان کمکی نموده باشیم و جشنواره را معرفی نموده باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1802

به "پرداختن به بخش ویژه لالایی خوانی در چهلمین جشنواره فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداختن به بخش ویژه لالایی خوانی در چهلمین جشنواره فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید