کارگردان های محبوبِ اصغر فرهادی چه کسانی هستند؟

به گزارش مجله 90 جعبه، اصغر فرهادی در یک گفت وگوی تصویری در پاریس، از لیست کارگردان های محبوب خود نام برد که عباس کیارستمی در آن، جایگاهی بلند دارد.

کارگردان های محبوبِ اصغر فرهادی چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی با حضور در ویدئوکلوب ام جی در پاریس فرانسه، درباره فیلم ها از کارگردان های محبوب خود در تاریخ سینما سخن گفت.

اصغر فرهادی در این ویدئوکلوب، گفت وگویی انجام داد و در آن، خانه دوست کجاست، کلوزآپ، سارق دوچرخه، پدرخوانده، زیبایی بزرگ و ... را محبوب ترین فیلم های خود معرفی کرد.

این کارگردان، در ادامه، سارق دوچرخه را تاثیرگذارترین فیلم زندگی خود دانست و تاکید نمود این اثر واقع گرا بر خلاف نظرات منتقدان، فضای سیاهی نداشته و روشن است. فرهادی این فیلم را علت علاقه مند شدن خود به سینمای واقع گرا دانست.

او، عباس کیارستمی را کارگردانی بزرگ دانست که شکلی تازه از سینما را به ایران و دنیا نشان داده است. او تاکید نمود بر خلاف ساده بودن فیلم های کیارستمی، ساختن آن ها بسیار سخت است که رسیدن به روایت او از واقعیت، به تلاشی زیاد احتیاج دارد.

اصغر فرهادی درباره فیلم 24 فریم کیارستمی گفت: این فیلم را با عباس کیارستمی در روز های آخر زندگی اش وقتی در بستر بیماری بود، با هم دیدن کردیم.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1868

به "کارگردان های محبوبِ اصغر فرهادی چه کسانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان های محبوبِ اصغر فرهادی چه کسانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید