کتاب فنون بازیگری در تئاتر و سینما برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ یکی از قدیمی ترین کتاب های موجود در زمینه بازیگری که انتشارات سروش آن را به چاپ رسانده بود به نوبت چاپ دوازدهم رسید.

کتاب فنون بازیگری در تئاتر و سینما برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد

کتاب فنون بازیگری در تئاتر و سینما نوشته نورالدین پایدار که برای اولین بار در سال 1360 به وسیله انتشارات سروش به چاپ رسیده بود برای بار دوازدهم تجدید چاپ شد.

این کتاب شامل سه بخش کلی تحت عنوان فن بازی بر روی صحنه و فن بازیگری سینما و تفاوت های بازیگری درتئاتروسینما است.

در فن بازی بر روی صحنه نویسنده به مباحثی چون طرز عمل در شرایط های متفاوت، از خود آغاز کردن، مسئله صدای بازیگر در تئاتر، اشاره ها، حرکت ها و حالت ها ، پوشش ظاهری و هنر احساس، ریتم، سکوت و تسلط بر نفس می پردازد. در بخش دوم این کتاب نویسنده درباره دوربین، فیلمبردار، نمای درشت، برش، صدا و دوبله صحبت می نماید و در بخش پایانی نورالدین پایدار به تفاوت های بازیگری بر روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین سینما می پردازد.

این کتاب در نمایشگاه کتاب 1402 و در غرفه انتشارات سروش عرضه شده بود و هم اکنون در بازار کتاب با قیمت 45000 تومان قابل خریداری است.

چاپ دوازدهم این کتاب در 94 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 45.000 تومان به وسیله انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه مندان به مبحث بازیگری و تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر با کتابی کم حجم اما مفید روبرو هستند که خود نویسنده در پیشگفتار کتابش غرض از نوشتن این کتاب را آنالیز بازیگری در تئاتر و سینما و تفاوتهای فنی بین بازی در تئاتر و سینما می داند.

نورالدین پایدار که در سال 1328 متولد و در سال 1390 وفات یافت دارای لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارگردان رسمی صدا و سیما بود. وی علاوه بر کار نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی به بازی در تئاتر و سینما می پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2179

به "کتاب فنون بازیگری در تئاتر و سینما برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فنون بازیگری در تئاتر و سینما برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید