کرونا در آسیا، جهش ابتلای روزانه در هند و توکیو

به گزارش مجله 90 جعبه، هند و پایتخت ژاپن در یک روز گذشته شاهد جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا بودند و اندونزی نیز پس از چین، بیشترین تعداد موارد فوت روزانه در جنوب آسیا را به خود اختصاص داد.

کرونا در آسیا، جهش ابتلای روزانه در هند و توکیو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-19، کشور هند بیشترین افزایش در تعداد ابتلای روزانه را گزارش کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ظرف 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان در هند با جهشی چشمگیر به 1965 نفر رسیده است. همچنین شمار قربانیان این بیماری به 58 نفر افزایش یافته است.

مقامات هند روز پنجشنبه بیان نمودند جستجو برای یافتن حدود 9000 نفر را که در یک مرکز اسلامی حضور داشته یا با این افراد در ارتباط بوده اند، آغاز کرده است.

روزنامه ژاپنی کیودو روز پنجشنبه بیان نمود ظرف یک روز، 90 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو افزوده شده است.

با این حال آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با اصرار بر عدم نیاز به اجرای قرنطینه گفت، به هر خانواده ژاپنی دو عدد ماسک بهداشتی تخصیص خواهد یافت.

از سوی دیگر مرکز مدیریت شیوع ویروس کرونا در تایلند روز پنجشنبه بیان نمود شمار مبتلایان در این کشور با 104 مورد افزایش به 1875 مورد رسیده است. همچنین با مرگ 3 نفر دیگر در اثر این بیماری، شمار قربانیان ویروس کرونا در تایلند به 15 نفر رسید.

وزارت بهداشت فیلیپین نیز 322 مورد ابتلای جدید و مرگ 11 نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را بیان نمود. با احتساب این آمار، تا به امروز 2633 نفر در فیلیپین به این بیماری مبتلا شده و 107 نفر نیز جان باخته اند.

به گفته یکی از مقامات وزارت بهداشت اندونزی، ظرف یک روز گذشته 113 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار کلی مبتلایان به 1790 نفر رسیده است.

همچنین اندونزی با ثبت 13 مورد فوت در اثر ابتلا به بیماری کووید-19، از نظر تعداد جان باختگان در جایگاه دوم کشورهای جنوب آسیا (بعد از چین) رسید. تا کنون 170 نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

در مالزی نیز با ابتلای 208 نفر دیگر به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان به 3116 نفر رسید. همچنین با مرگ 5 نفر دیگر، شمار قربانیان این بیماری در مالزی به 50 نفر افزایش یافت.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 813

به "کرونا در آسیا، جهش ابتلای روزانه در هند و توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آسیا، جهش ابتلای روزانه در هند و توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید