گران قیمت ترین گل های دنیا

به گزارش مجله 90 جعبه، آسیا : گل همواره هدیه ای رومانتیک، مایه آرامش و لذت چشم و بویایی و سمبل لوکس بودن است. زیبایی ظریف و شکننده آنها می تواند به خوبی با تراژدی و عشق همراهی کند.

گران قیمت ترین گل های دنیا

گل ها با عظمت و افتخار سخاوتمندانه خود رو به زوال می فرایند و فقط چند روز عمر می نمایند. هرچه گل ها نایاب تر باشد هدیه ای گران تر از آنها ساخته می گردد.

1. گل سرسبد دنیا Kadupul

گل kadupul هرچند تا به امروز خرید و فروش نشده اما در صدر لیست گرانترین گل دنیا واقع شده است. علت آن این است که نمی توان بر این گل قیمت گذاشت و هیچ میزان پولی قادر به خرید آن نیست. این گل بی میزان نایاب و ظریف است و فقط چند ساعت عمر می نماید و بلافاصله می میرد. حتی افراد بومی سرزمین این گل ندرتا پیروز به تماشا این زیبایی بی نظیر می شوند. غنچه این گل درست قبل از نیمه شب باز می گردد و قبل از طلوع آفتاب از بین می رود. هنوز هیچ یک یاز عاشقان سینه چاک گل نتوانسته اند آن را هدیه دهند زیرا عمر آن بسیار کوتاه است به طوری که داستان زندگی این گل بیشتر شبیه افسانه هاست.

2. فرانکشتاین گل ها شنزن Nongke

هر شاخه 160000 پوند:

این گل کاملا آفریده دست بشر و نتیجه 8 سال تحقیق و زحمت گروهی از دانشمندان چینی به نام شنزن Nongke Group است. در سال 2005 این گل در یک حراج به قیمت 68/1 میلیون یوآن یا 000/160 پوند به فروش رسید. این گل فرانکشتاینی بی نظیر گرانترین خرید گل تا به امروز محسوب می گردد.

3. طلای کینابالو Gold of Kinabalu

هر شاخه 3000 پوند:

این گل یک گونه در حال انقراض ارکیده است و فقط می توان آن را در محوطه ای محصور، در پارک ملی کینابالو در مالزی یافت. یک شاخه از این گل بسیار نایاب تا حدود 3000 پوند قیمت دارد. اگر کسی میخواهد که این گل گران قیمت را هدیه بدهد باید خوش شانس باشد و زمان مناسب هدیه از نیمه فروردین تا نیمه خرداد واقع گردد زیرا فقط در این ماه ها است که این ارکیده غنچه باز می نماید.

4. دسته گل عروس

80000 پوند:

چهارمین صندلی لیست گران ترین گل متعلق به دسته گل عروسی است مرکب از گل های ارکیده سفید، سوسن سفید، Moon flower و ریشه گیاه فیکوس 100 ساله، اگرچه گل های این دسته گل باارزشند ولی قیمت بالای آن به علت وجود 90 قطعه یاقوت 2 قیراطی، 9 قطعه الماس 1 قیراطی و 6/21 قیراط یاقوت ستاره ای است. اگرچه شاید جادادن این دسته گل در بین گرانترین گل ها تقلب به نظر برسد ولی باید آن را گرانترین دسته گل دنیا به حساب آورد. این دسته گل هنوز در طبقه 6 ساختمان Ruby Plaza در ویتنام در حال نمایش گردد.

5. گل زعفران Sffron Grocus

هر 450 گرم 600 پوند:

پنجمین صندلی این لیست گل شاید برایتان تعجب آور باشد زیرا نه نادر است، نه گران بها. یک دسته گل زعفران Crocus قیمتی پایین تر از یک دوجین گل رز دارد. ولی در عوض حضور این گل در لیست گران ترین گل ها به جاست زیرا پرچم این گل به منظور فراوری ادویه زعفران پرورش داده می گردد که گرانترین ادویه دنیا است.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1672

به "گران قیمت ترین گل های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران قیمت ترین گل های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید