آبشاری که خاصیت درمانی دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، آبشارهای زیبای هند

هند پر از زیبایی های طبیعی است، گردشگرانی که از هند بازدید می نمایند جذب سواحل زیبا، تپه های تماشایی و آبشارهای زیبای این کشور می شوند، آبشارهای زیادی در استان های مختلف هند وجود دارد که این آبشارها وقنی به وجود می آیند که رودخانه از ارتفاع با سرعت زیادی به پایین بریزد، برخی از استان های جنوبی مثل کارناتاکا بیش از دیگرن از منابع آبی ای مثل آبشارها سهم برده اند آبشارهای زیبا و خروشانی که تماشا آن ها بسیار خیال انگیز است، با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم درباره آبشارهای هند حرف بزنیم.

آبشاری که خاصیت درمانی دارد

آبشار هوگناکال، استان تامیل نادو

هوگناکال به معنی صخره های دودی است، این آبشار در منطقه تامیل نادو در جهت رودخانه معروف کاوری واقع شده است، چون این رود از جهت جنگل هایی با گیاهان دارویی عبور می نماید بسیاری از گردشگران بر این باورند که خاصیت درمان نمایندگی دارد به همین دلیل در زیر این آبشار آبتنی می نمایند، در این محل گردشگران قایق سواری هم می نمایند و پسر بچه ها با پریدن و شیرجه در داخل آب مهارت های شیرجه زنی خود را به رخ گردشگران می کشند!

آبشار دودهساگار، گوا

این آبشار در منطقه گوا در مرز کارناتاکا در 40 کیلومتری شهر پانجی واقع شده است، منبع این آبشار رودخانه مندووی است و اداره جنگلبانی این ناحیه در فصول بارانی جاده های نزدیک این آبشار را می بندد، این آبشار پنجمین آبشار بلند هند است و گردشگرانی که با قطار از کنار آن رد می گردد محو تماشای زیبایی اش می شوند. این آبشار در پناهگاه حیات وحش ماهاویر واقع شده است که از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه پرندگان، حیوانات و گیاهان متنوع آن است.

آبشار جاگ، استان کارناتاکا هند

آبشار جاگ بر روی رودخانه شراوتی بوجود آمده و یکی از تماشایی ترین آبشارهای هند است و از چهار قسمت مختلف تشکیل شده است. اداره گردشگری استان کارناتاکا برای رسیدن به ته تپه 1500 پله ایجاد نموده تا بتواند منظره زیبایی از آبشار جاگ داشته باشد و برترین زمان تماشا آن در فصل های بارانی است.

آبشار آبی، استان کارناتاکا

این آبشار یکی از تماشایی ترین جاذبه های گردشگری در منظقه کورگ استان کارناتاکا است که در فاصله 10 کیلومتری شهر مدیکری واقع شده است، قرار گرفتن آندر کنار مزارع قهوه و ادویه باعث شده که این منطقه منظره خیلی زیبایی داشته باشد. جریان آب در فصول بارانی افزایش پیدا می نماید ، در روبروی این آبشار یک پل معلق وجود دارد که اگر بر روی آن ایستاده و این آبشار را ببینید با منظره زیباتری روبرو می شوید.

آبشار سون سیسترز، استان مگالایا

این آبشار به علت داشتن هفت بخش مختلف این نام را گرفته است، از آبشارهای فصلی است و در آن آب از ارتفاع 315 متری به پایین می ریزد، در فصل های بارانی جریان آب خیلی زیاد شده و آب از صخره های سنگ آهکی سر ریز می گردد انعکاس غروب خورشید بر روی این آبشار در هنگام عصر صحنه بسیار زیبایی را به وجود می آورد، در اطراف این آبشار درختان انبوه و سرسبزی وجود دارد که این ناحیه را تبدیل به جاذبه محبوب گردشگری نموده است.

منبع : hubpages.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1909

به "آبشاری که خاصیت درمانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشاری که خاصیت درمانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید