آیفون 15 پرفروش ترین گوشی دنیا شد

به گزارش مجله 90 جعبه، اپل همچنان در بحث مجموع فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2024 از سامسونگ عقب تر است، اما زمانی که صحبت از پرفروش ترین مدل ها در سطح جهانی می گردد، جدیدترین گزارش ها نشان می دهد که سه مدل از آیفون 15 اپل به ترتیب سه جایگاه اول را به خود اختصاص داده اند. در این میان گلکسی S24 اولترا در جایگاه پایین تری قرار گرفته است و مدل های مقرون به صرفه تر آن رتبه بالاتری کسب نموده اند. جالب اینجاست که یک مدل از گوشی های هوشمند شیائومی نیز در این فهرست قرار گرفته است که نتیجه ای کمی متفاوت نسبت به سه ماهه دوم سال 2023 را نشان می دهد.

آیفون 15 پرفروش ترین گوشی دنیا شد

با اینکه آیفون 15 پرو مکس ویژگی های بیشتری نسبت به مدل پایه آیفون 15 دارد، مانند بدنه تیتانیومی، دوربین پریسکوپی، صفحه نمایش OLED با وضوح بالا و پشتیبانی تا نرخ تازه سازی 120 هرتز و سایر قابلیت ها، گزارش های Counterpoint Research نشان می دهد که این مدل آیفون 3.7 درصد از کل فروش سه ماهه دوم سال 2024 را به خود اختصاص داده است. در مقابل، آیفون 15 با سهم بازار 4.1 درصدی، جایگاه نخست را از آن خود نموده است و در جایگاه سوم نیز آیفون 15 پرو واقع شده است. غیبت آیفون 15 پلاس در این فهرست چندان شگفت انگیز نیست، به ویژه با توجه به اینکه تنها مزیت آن داشتن صفحه نمایش بزرگ تر است.

آیفون 15 پلاس فاقد ویژگی های پرچم دار آیفون 15 پرو مکس بود و با قیمت بیش از حد گران، بسیاری از خریداران احتمالی را از ارتقا به آن منصرف می کرد. آیفون 14 نسل قبلی نیز با کسب رتبه ششم و سهم 1.6 درصدی در فهرست قرار گرفته است که بالاتر از گلکسی S24 اولترا است. پرچم دار محبوب سامسونگ 1.4 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده و در جایگاه نهم قرار گرفته است که پایین تر از رتبه های گلکسی A15 5G و گلکسی A15 4G است که هر دو از گوشی های پایین رده هستند و به ترتیب رتبه چهارم و پنجم را کسب نموده اند.

یکی از اعضای نو در فهرست پرفروش ترین های جهانی، مدل ردمی 13C 4G شیائومی است که توانسته یک جایگاه بالاتر از گلکسی S24 اولترا را به خود اختصاص دهد. Counterpoint Research بعلاوه به یک جزئیات جالب از این ارقام اشاره نموده است. در حالی که تعداد گوشی های هوشمند پرچم دار در فهرست 10 گوشی پرفروش سه ماهه دوم سال 2024 نسبت به سه ماهه دوم سال 2023 تغییری ننموده است، اما مجموع فروش آن ها به عنوان سهمی از بازار جهانی گوشی های هوشمند حدود 1.5 درصد کاهش یافته است. این کاهش می تواند به علت کوشش ناکافی گلکسی S24 اولترا و آیفون 15 برای کسب جایگاه در چین باشد، بازاری که عمدتاً تحت تسلط هواوی و ویوو است.

گفته می گردد برای گوشی های نو، قابلیت های هوش مصنوعی نقش مهمی در افزایش جذابیت آن ها ایفا می نماید و با وجود اینکه اپل در این زمینه از مشخصه های جذابی رونمایی نموده، اما سری آیفون 16 در ابتدای عرضه چنین قابلیت هایی نخواهند داشت و در آینده و با آپدیت نرم افزاری از این قابلیت ها بهره مند می شوند. همین موضوع ممکن است آمار فروش گوشی های سری آیفون 16 را برای مدتی کاهش دهد.

منبع: wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1403 بروزرسانی: 10 مرداد 1403 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2236

به "آیفون 15 پرفروش ترین گوشی دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرفروش ترین گوشی دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید