ابراز امیدواری سناتور آمریکایی درباره گفتگوی مستقیم با ایران بعد از احیای برجام

به گزارش مجله 90 جعبه، کریس مورفی ابراز امیدواری کرد آمریکا پس از احیای برجام بتواند با ایران درباره نقشی که می تواند در تحولات یمن داشته باشد مستقیما گفت وگو کند.

ابراز امیدواری سناتور آمریکایی درباره گفتگوی مستقیم با ایران بعد از احیای برجام

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، کریس مورفی، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا در نشستی مجازی گفت: توافق هسته ای با ایران در اواخر ریاست جمهوری باراک اوباما منعقد شد. منطقی بود که تحریم های اضافی علیه ایران بلافاصله بعد از توافق، موقتاً متوقف شوند.

سناتور آمریکایی اضافه کرد: ایده بعدی این بود که در سال 2017 یا 2018 از ائتلاف ایجاد شده میان چین، روسیه، اروپا و آمریکا برای رسیدگی به برنامه موشک های بالستیک ایران استفاده گردد، اما دونالد ترامپ آن را دور انداخت و موجب شد چین و روسیه و اروپا به طور موثری همچنان با ایران همکاری نمایند تا تحریم ها را دور بزنند.

کریس مورفی مدعی شد: از آن جا که آمریکا و متحدانش توانسته اند ایران را پای میز مذاکره بیاورند تا درباره برنامه هسته ای تحریم ها مذاکره گردد، فکر می کنم ایران حمایت از گرو های نیابتی خود را رها خواهد نمود و برنامه موشک های بالستیک خود را تغییر خواهد داد.

کریس مورفی با اعلام اینکه آمریکا باید سطح فروش تسلیحات به کشور های حاشیه خلیج (فارس) را کاهش دهد تا بتواند موافقت ایرانی ها درخصوص کاهش سرعت برنامه تسلیحاتی خودشان را جلب کند، اضافه کرد: ایرانی ها بیشترین تأثیر را بر یمنی ها دارند، اما این رابطه به شکل فرماندهی و کنترل نیست؛ بنابراین گنجاندن این مسائل در مذاکرات هسته ای بسیار سخت است.

کریس مورفی مدعی شد: مزایای بازگشت به برجام بسیار بیشتر از مزایای خیالی حفظ بسیاری از تحریم های غیراقتصادی دوره ترامپ است. اگر چنین تحریم هایی نیز برطرف شوند، بعضی کشور های منطقه اعتراض می نمایند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خاطرنشان کرد: ما از مشکل عدم پایداری سیاست خارجی آمریکا در قبال خاورمیانه و حتی دنیا رنج می بریم.

سناتور آمریکایی با ابراز امیدواری برای حل مسئله یمن گفت: شکی نیست که سعودی ها موضع خود را تغییر داده اند و بر اساس سیاست های دولت بایدن مایل به مذاکره هستند.

کریس مورفی ادامه داد: تصمیم ما برای انتها دادن به حمایت تهاجمی از سعودی ها تأثیراتی عملی را به دنبال داشته است. ما معتقدیم آن ها باید دسترسی به فرودگاه صنعا را فراهم نمایند که شرط حوثی ها برای انتها دادن به حملات علیه مأرب است. ما اهرمی علیه حوثی ها نداریم.

رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا گفت: این امید را دارم که پس از بازگشت به برجام بتوانیم با ایرانی ها درباره نقشی که می توانند در یمن داشته باشند وارد گفت وگوی مستقیم شویم. باید با عمانی ها، ایرانی ها یا شاید حتی قطری ها وارد مذاکره شویم.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1522

به "ابراز امیدواری سناتور آمریکایی درباره گفتگوی مستقیم با ایران بعد از احیای برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری سناتور آمریکایی درباره گفتگوی مستقیم با ایران بعد از احیای برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید