ابقای تعدادی از نیرو های ویژه انگلیس در افغانستان

به گزارش مجله 90 جعبه، روزنامه تلگراف به نقل از یک سرباز سابق سرویس هوایی ویژه انگلیس گزارش داده تعداد کمی از این نیرو ها بعد از خروج نظامیان از افغانستان در این کشور می مانند.

ابقای تعدادی از نیرو های ویژه انگلیس در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از یک سرباز ناشناس سابق سرویس هوایی ویژه این کشور گزارش داده تعداد کمی از این نیرو ها (SAS) که یک واحد نیرو های ویژه ارتش انگلیس هستند، بعد از خروج نیرو های غربی از افغانستان، در این کشور می مانند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این نظامی سابق مدعی شد نیرو های سرویس هوایی ویژه انگلیس به نیرو های افغانستانی آموزش خواهند داد و در کنار آن ها به اسم مشاور حضور خواهند داشت.

وی اضافه نمود هنوز معین نیست تا چه زمانی نیرو های ویژه انگلیس به مأموریت خود در افغانستان ادامه خواهند داد.

او در ادامه گفت: تا زمانی که (حضور را) ارزشمند ببینند نیرو ها را در آنجا حفظ خواهند کرد. در حال حاضر آنجا جای مطلوبی نیست. مردم ترسیده اند و حق هم دارند.

تلگراف بعلاوه به نقل از یک منبع نظامی ناشناس ارشد گزارش داده بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است در این خصوص در جلسه شورای امنیت ملی انگلیس که امشب برگزار می گردد، رسماً تصمیم گیری کند.

این منبع گفت: وظیفه ما است که طیف وسیعی از گزینه های مختلف را در اختیار دولت قرار دهیم.

این اظهارات بعد از آن بیان شده که منابعی دفاعی روز آدینه به روزنامه گاردین گفته بودند خروج آخرین نیرو های انگلیس از افغانستان قرار است در چند روز آینده تکمیل گردد.

وزارت دفاع انگلیس هم گفته بود لندن مشغول تبادل نظر های در جریان با آمریکا و متحدان بین المللی خود در مورد آینده حمایت ما از افغانستان است.

روزنامه دیلی میل پیشتر گزارش داد که تمام نظامیان انگلیس خاک افغانستان را پس از 20 سال ترک خواهند کرد و گزارش رسانه های انگلیسی حاکی از آن است که بیشتر نیرو های این کشور بی سر و صدا از افغانستان خارج شده اند.

اواسط ماه آوریل، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ناتو اعلام کردند که تا 11 سپتامبر 2021 (20 شهریور ماه) حدود 10 هزار نظامی نیرو های ائتلاف را از افغانستان خارج می نمایند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نگردد، به سی ان ان گفته که پنتاگون درصدد است 650 نظامی آمریکایی را برای محافظ از سفارتخانه آمریکا و فرودگاه کابل، در افغانستان حفظ کند.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شده است، به طوری که اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکا از بگرام گفت: طالبان از فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت و استقبال می نماید.

روز آدینه (11 تیرماه)، جنیفر گریفین خبرنگار حوزه امنیت ملی در شبکه فاکس نیوز در پیامی توییتری از خروج نیرو های آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان اطلاع داد. پایگاه هوایی بگرام در 20 کیلومتری جنوب کابل واقع شده و عظیم ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در افغانستان بوده است. این پایگاه بعلاوه پایگاه اصلی نیرو های خارجی، فرماندهی و عملیات هوایی طی دو دهه گذشته بوده و روسای جمهور آمریکا در هنگام بازدید از افغانستان در این پایگاه اقامت داشته اند.

ایالات متحده و دیگر کشور های عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن موقع، حضور نظامی و اشغالگری آن ها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1663

به "ابقای تعدادی از نیرو های ویژه انگلیس در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابقای تعدادی از نیرو های ویژه انگلیس در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید