ارمنستان: نسل کشی ارامنه یک موضوع امنیتی است

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه (چهارم اردیبهشت) کشتار و تبعید اجباری ارامنه در سال 1915 توسط امپراتوری عثمانی را نسل کشی خواند.

ارمنستان: نسل کشی ارامنه یک موضوع امنیتی است

در پی این اقدام رئیس جمهور ایالات متحده، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نامه ای خطاب به جو بایدن نوشت: به رسمیت شناختن نسل کشی یک بحث مربوط به حقیقت، عدالت تاریخی و امنیتی برای جمهوری ارمنستان است، به ویژه در پی حوادثی که سال گذشته در منطقه ما رخ داد.

در مقابل، مقامات جمهوری آذربایجان خاطرنشان کردند که اظهارات بایدن تعبیر غلط از حوادثی است که 100 سال پیش رخ داد. در همین ارتباط، وزارت خارجه آذربایجان در بیانیه ای خاطرنشان کرد: تحریف تاریخ، کوشش ها برای بازنویسی تاریخ و استفاده از آن برای (اعمال) فشار سیاسی غیرقابل پذیرش است.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (چهارم اردیبهشت) همزمان با یکصد و ششمین سالگرد بزرگداشت قربانیان کشتار ارامنه در دوران امپراطوری عثمانی، از این واقعه به عنوان نسل کُشی یاد کرد.

جو بایدن در بیانیه خود خاطرنشان کرد: هر سال در این روز، ما یاد کسانی را که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند گرامی می داریم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادی تأکید کنیم.

بایدن در ادامه بیانیه خود توضیح داد در 24 آوریل سال 1915 میلادی، یک میلیون و 500 هزار ارمنی توسط امپراطوری عثمانی قتل عام شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1534

به "ارمنستان: نسل کشی ارامنه یک موضوع امنیتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان: نسل کشی ارامنه یک موضوع امنیتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید