استان چهار محال و بختیاری همچنان در رتبه اول بیکاری

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با خبرنگاران از تداوم بیکاری جوانان در استان اطلاع داد و تاکید نمود استان چهار محال و بختیاری به لحاظ بیکاری و نرخ رشد جمعیت جوانان بیکار همچنان پیشتاز است.

استان چهار محال و بختیاری همچنان در رتبه اول بیکاری

به گزارش خبرنگاران چهار محال و بختیاری؛ علی شهریار پور فرادنبه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: نتایج فصل زمستان سال 1399 طرح آمارگیری از نیروی کار پس از پردازش داده های خام ارسالی از سوی استانها، توسط مرکز آمار ایران منتشر شد، که بر اساس نتایج این طرح، نرخ بیکاری استان در زمستان سال 1399 با کاهش 1.1 درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل به رقم 13.4 درصد رسید.

شهریارپور فرادنبه گفت:نرخ مشارکت مالی جمعیت 15 ساله و بیشتر استان را در فصل زمستان معادل 44 درصد اعلام نمود که 3درصد از متوسط نرخ مشارکت مالی کشور کمتر است.

*استان چهار محال و بختیاری پیشتاز در رشد نرخ بیکاری

وی گفت: بیشترین رقم نرخ بیکاری فصل زمستان در بین استان های کشور عدد 18.8 درصد و متوسط کشوری آن معادل 9.7 درصد بوده است. این نرخ ها نشان می دهند اگرچه نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری آن بالاتر است لیکن صندلی استان در بین استانهای کشور همچنان در صدر جدول بیکاری واقع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با یادآوری این نکته که تمرکز بر تحلیل و تفسیر نرخ بیکاری به صورت منفرد و بدون ارتباط با دیگر شاخص ها نمی تواند شرایط بازار نیروی کار را به درستی تبیین کند گفت: شاخص نسبت اشتغال که از ترکیب و تلفیق دو شاخص نرخ مشارکت و نرخ بیکاری حاصل می شود اطلاعات جامع تری از بازار نیروی کار را منعکس می کند.

وی اضافه کرد: علی رغم این که نرخ بیکاری استان در فصل زمستان 1399 از نرخ بیکاری کشور بالاتر بوده است، نسبت اشتغال استان در فصل مذکور برابر39 درصد و این شاخص در سطح کشور معادل 38 درصد بوده است. به بیان دیگر این اعداد نشان دهنده این است که از هر 1000 نفر جمعیت در سن کار استان 382 نفر و از هر 1000 نفر جمعیت در سن کار کشور 378 نفر در زمستان 1399 شاغل بوده اند.

*شرایط خاص استان باعث بیکاری شدید شده است

بالاتر بودن نرخ بیکاری استان از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر است در حالی که نسبت اشتغال استان نیز از نسبت اشتغال کل کشور بالاتر بوده است، نشان از شرایط خاص استان چهارمحال و بختیاری از منظر عرضه نیروی کار دارد.

کاهش بیکاری مستلزم همت مضاعف مسئولان و همراهی و همدلی مردم است

علی شهریارپور فرادنبه در پایان با بیان اینکه تفاوت ساختار سنی جمعیت استان با ساختار سنی جمعیت کشور را از مهمترین دلایل بالاتر بودن عرضه نیروی کار استان نسبت به سایر نقاط کشور دانست و گفت: برای مدیریت مطلوب نیروی کار در استان و کاهش نرخ بیکاری کوشش و همت مضاعف مدیران و همراهی و همدلی مردم مهمترین راه حل محسوب می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1510

به "استان چهار محال و بختیاری همچنان در رتبه اول بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان چهار محال و بختیاری همچنان در رتبه اول بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید