استرالیا در مصاف آب و آتش

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، در سه ایالتی که اکنون درگیر سیل هستند تنها ظرف 12 ساعت، سه برابر متوسط ماه باران بارید. رفت و آمد در شاهراه ها قفل شده و بخشی از نیوساوت ولز برق ندارد.

استرالیا در مصاف آب و آتش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

بارندگی شدید در شرق استرالیا به خاموش شدن آتش در بیشه زارها و جنگل ها یاری کرد اما دردسر جدیدی هم آفرید. سه ایالت ویکتوریا، کویینزلند و نیوساوت ولز حالا با تهدید سیلاب روبرو هستند.

باران شدیدی که از صبح دیروز شنبه 18 ژانویه (28 دی) آغاز شد، با آب گرفتگی چند اتوبان در نیوساوت ولز و قفل شدن رفت و آمد در شاهراه ها همراه شد. در بعضی مناطق ظرف 12 ساعت 33 سانتیمتر باران باریده و این سه برابر میانگین بارش ماهانه در منطقه است. اداره هواشناسی نسبت به خطرات جانی سیل هشدار داده و مأموران امدادی توانسته اند چند نفر را در جنوب بریزبن از مرگ در سیلاب نجات دهند.

دستکم 75 منطقه در ایالات یاد شده در هفته های اخیر درگیر حریق بوده اند و باران به خاموشی ده ها کانون آتش یاری نموده است. با این همه، یک مقام آتش نشانی در نیوساوت ولز خبر داده که 25 آتش سوزی هم چنان خارج از کنترل هستند. در ایالت ویکتوریا، حریق حتی به نواحی دیگری نیز سرایت نموده است.

ایالت ویکتوریا در حالی با تلاطم آب و هوایی روبروست که مرکز آن، شهر ملبورن، از دوشنبه 20 ژانویه، میزبان مسابقات تنیس اوپن استرالیا خواهد بود. کیفیت هوای شهر به دلیل دود و غبار ناشی از آتش سوزی مداوم در جنگل ها، از خوب به بسیار بد تنزل نموده است.

از ماه سپتامبر که آتش سوزی های استرالیا آغاز شده، دستکم 28 نفر جان خود را از دست داده اند، بیش از 11 میلیون و هشتصد هزار هکتار زمین سوخته و هزاران خانه تخریب شده اند. برآورد شده که بیش از یک میلیارد پرنده و جانور نیز در آتش سوزی ها تلف شده باشند.

سایر مناطق استرالیا از جمله کرانه های شرقی اما هم چنان در آتش می سوزند و رعد و برق حتی باعث بروز آتش سوزی های جدید هم شده است. آب گرفتگی معابر و جاده ها باعث اختلال در کار آتش نشان ها و امر امدادرسانی شده است.

هم زمان اعلام شده که صدها هزار ماهی در رودخانه های نیوساوت ولزبه دلیل ورود خاکستر جنگل های سوخته به آب، تلف شده اند. کارشناسان محیط زیست، این رودخانه ها را نهرهایی مملو از لجن و ماهی مرده توصیف نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 602

به "استرالیا در مصاف آب و آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا در مصاف آب و آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید