افزایش روابط چین و کوبا

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: مقامات دو کشور چین و کوبا طی دیدار با یکدیگر روابط دو جانبه با یکدیگر را افزایش دادند.

افزایش روابط چین و کوبا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانکوبا سی ؛ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و برونو رودریگز پاریا، وزیر خارجه کوبا روز پنجشنبه (16 آبان) در پکن، پایتخت این کشور آسیایی با یکدیگر دیدار نموده و قراردادهایی را با یکدیگر به امضا رساندند.

گزارش شده است که رئیس جمهور چین بر اهمیت افزایش روابط دو کشور در زمینه های تجاری و مالی تاکید نموده است.

وی در مورد روابط دو کشور چنین گفته است: چین و کوبا دو کشور برادر هستند که دارای روابط بسیار بالایی با یکدیگر هستند. مقامات هر دو کشور می بایست تمام کوشش خود را به کار گیرند تا بتوانند روابط خود با یکدیگر را افزایش دهند.

از سوی دیگر بورونو در مورد روابط میان پکن و هاوانا گفت: روابط میان کشور ما با چین روابطی است با سوابق بسیار زیاد و با گذشت زمان روابط این دو کشور افزایش یافتند و ما همچنان می خواهیم بر این روابط بیافزاییم.

در حال حاضر چین منطقه آمریکای لاتین را به عنوان یکی از مهمترین بازارهای دنیا برای فروش اجناس و کالاهای خود قلمداد می نماید.

مطابق با اظهارات کارشناسان چینی مقامات این کشور درصدد برآمده اند تا به وسیله گسترش روابط دو جانبه با منطقه آمریکای لاتین منابع اولیه مورد احتیاج خود را تامین کند.

چندی پیش چین پیشنهاد دو میلیارد دلاری را به منظور یاری به بخش خصوصی کشورهای امریکای لاتین و کارائیب را ارائه کرد.

چین به دومین شریک تجاری بزرگ و منبع اصلی سرمایه گذاری این منطقه در طول دهه گذشته تبدیل شده است.

تجارت دو جانبه شاهد رشد متوسط سالانه 30 درصدی از سال 2001 شده است، که به 241.5 میلیارد دلار آمریکا در سال 2011 رسیده است. که این رشد بسیار چشم گیری است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 223

به "افزایش روابط چین و کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روابط چین و کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید