افزایش طلاق در اردبیل باید کنترل گردد

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل گفت: در سال های اخیر میزان طلاق در این استان افزایش یافته و باید جلوی افزایش آن گرفته گردد.

افزایش طلاق در اردبیل باید کنترل گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یوسف خدادادی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم کاهش و کنترل طلاق در اردبیل افزود: در این استان از هر 4 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می گردد که بسیار نگران نماینده است.

وی آموزش قبل از ازدواج را در کاهش وقوع طلاق موثر دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود 2 دهه پیش از هر 20 ازدواج در استان اردبیل یک مورد منجر به طلاق می شد ولی اکنون از هر چهار ازدواج بکی منجر به طلاق می گردد.

خدادادی افزود: همزمان با افزایش طلاق آمار ازدواج در استان اردبیل کاهش یافته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل همچنین گفت: سال گذشته هفت هزار و 227 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده بود که این آمار سال جاری به 6 هزار و 521 مورد کاهش یافته است.

وی بیان نمود: طرح آموزش قبل از ازدواج توسط دادگستری استان اردبیل ارائه شده و هم اکنون به عنوان یکی طرح ملی در سطح کشور در حال اجراست و اثرات مثبتی در فرایند ازدواج و طلاق داشته است.

شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزایش آسیب های اجتماعی در اردبیل را نگران نماینده خواند و گفت: امروزه طلاق به این دلیل افزایش یافته که زوجین توان گفت و گو ندارند و هنگام صحبت، خشونت کلامی را پیشه می نمایند.

وی افزود: آمار بعضی از ناهنجاری های اجتماعی در این استان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار بالاست و باید در این زمینه چاره اندیشی گردد.

خدادادی بیان نمود: با وجود اینکه برنامه های متعددی برای کاهش آسیب ها اجرا شده اما انتظار است دستگاه ها بر روی مقوله پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 548

به "افزایش طلاق در اردبیل باید کنترل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طلاق در اردبیل باید کنترل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید