انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال 98 سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - معاون شهردار تهران از تدوین و انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال 1398 سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران خبر داد و گفت بر این اساس 852 شاخص ارزیابی مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته است.

انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال 98 سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حامد مظاهریان اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ارزیابی عملکرد مناطق، سازمان ها و شرکت ها توسط شهردار تهران، ارزیابی عملکرد سال 1398 سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران با همکاری ادارات کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ها در دستور کار اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت قرار گرفت.

وی با اشاره به فرایند ارزیابی عملکردها گفت: در همین این راستا، پس از برگزاری جلسات کمیته راهبری و کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ها، مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت های ذیربط، شاخص های تخصصی و عمومی هر سازمان و شرکت مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.

معاون شهردار تهران، از گردآوری داده های موردنیاز شاخص های نهایی شده در یک فرآیند مشارکتی با حضور ذینفعان خبر داد و افزود: درنهایت گزارش های ارزیابی عملکرد مربوطه بر اساس بند 3 ماده یازدهم برنامه 5 ساله سوم شهر تهران (ارائه گزارش تحلیلی ارزیابی عملکرد) تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات عملکرد سازمان ها و شرکت ها با همکاری ادارات کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ها و مدیران برنامه ریزی، پالایش بر روی اطلاعات انجام شد و درنهایت گزارش ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکت ها تدوین شد که مشتمل بر کارنامه ارزیابی عملکرد، گزارش ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکت ها به تفکیک هر شاخص است.

مظاهریان، از مهمترین رویکردها و ویژگی های این دوره از ارزیابی به مواردی چون افزودن شاخص های برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران به شاخص های ارزیابی هر سازمان یا شرکت ها، تدوین ضرایب وزنی برای شاخص های اختصاصی و عمومی بر اساس میزان اهمیت هر یک از شاخص ها با استفاده از نظرات تخصصی، کارشناسی و مدیریتی حوزه های ذیربط و اعلام پیشنهادات بهبود عملکرد سازمان ها و شرکت ها با توجه به شرایط آن حوزه در ارزیابی اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با اعلام بررسی 852 شاخص در این دوره از ارزیابی گفت: از این میان 422 شاخص اختصاصی و 430 شاخص عمومی برای تعداد 41 سازمان و شرکت مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته است.

به گفته مظاهریان، سطح بندی شرایط عملکرد سازمان ها و شرکت ها در هر شاخص بر اساس استانداردهای ارزیابی در 5 دسته و در طیف بسیار مطلوب، مطلوب، متوسط، نیازمند توجه و ضعیف انجام گرفته است.

وی، بهبود عملکرد واحدهای ارزیابی شده را هدف نهایی از ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکت ها دانست و افزود: در راستای دستیابی به این هدف پس از تدوین گزارش ارزیابی و احصای بررسی شرایط عملکرد در هر سازمان یا شرکت، شاخص هایی که در طیف عملکردی ضعیف و نیازمند توجه قرارگرفته اند، احصاء و برای دریافت اقدامات اصلاحی و پیشنهادات بهبود عملکرد به تمامی سازمان ها ارسال شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان ساخت: همچنین گزارش مذکور در قالب کتابچه در 10 جلد بالغ بر 1100 صفحه منتشرشده و در اختیار تمامی ذی نفعان ازجمله اعضای شورای شهر قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1305

به "انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال 98 سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزارش ارزیابی عملکرد سال 98 سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید