انواع تمرین درمانی در خانه

به گزارش مجله 90 جعبه، یکی از بخش های مهم درمان فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی - عضلانی، برنامه تمرین در خانه است. فیزیوتراپیست برنامه تمرینی دقیق و اختصاصی را برای شما طراحی می نماید که اهداف درمانی دقیقی را دنبال نموده و از بروز صدمات جلوگیری می نماید.

انواع تمرین درمانی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این برنامه تمرینی از سایر دستگاه ها و اقدامات درمانی فیزیوتراپی اهمیت بیشتری دارد و شامل انواع مختلفی از تمرین هاست که متناسب با اختلالات موجود در شرایط خاصی که در آن قرار دارید، تجویز می گردد.

همچنین باید پارامترهای تمرین مانند تعداد نوبت های انجام تمرین، تعداد تکرار در هر نوبت، تعداد دفعات تمرین در روز یا هفته، مدت زمان انجام تمرین، ریتم انجام تمرین و مقدار وزنه یا مقاومت، مورد توجه قرار گیرد.

تمرین های حرکتی با دو هدف تجویز می گردد؛ یکی روان و لغزنده کردن سطوح مفصلی و دیگری حفظ یا افزایش دامنه حرکتی مفاصل. نمونه ای از این تمرین ها قرقره است که با دو دست برای بهبود حرکت شانه ها مود استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر تمرین ها کششی هستند که به منظور بهبود انعطاف پذیری بافت های عضلانی انجام می گردد.

راستای انجام این تمرین ها برای اعمال کشش مؤثر بسیار اهمیت دارد. کشش همراه با بازدم اعمال می گردد تا عضله در شل ترین شرایط ممکن قرار گیرد و معمولا تمرین های کششی در زمان طولانی، حداقل ده ثانیه و با تعداد کم انجام می گردد.

نوع دیگر تمرین ها تقویتی هستند که می توانند قدرت، استقامت و توان عضله را بهبود بخشند. این تمرین ها برای دو گروه عضله حرکت دهنده و ثبات دهنده انجام می گردد.

برای تمرین های تقویتی از وزن خود اندام، دمبل، باندهای الاستیک و سیستم سیم کش استفاده می گردد. تمرین های حس عمقی نوع دیگری از تمرین ها هستند که وقتی توان بیمار در درک موقعیت بدن در فضا یا درک چگونگی انجام حرکت در فضا به دنبال اختلالات عصبی اسکلتی - عضلانی کاهش می یابد، فیزیوتراپیست آن را تجویز می نماید.

برای مثال تمرین تعادلی ایستادن روی یک پا حس شرایط اندام تحتانی را بهبود می بخشد. ورزش دیگر این که از بیمار خواسته می گردد تا با انتهای اندام درگیر حروف الفبا را در فضا ترسیم کند. این تمرین هم جهت یابی حرکات بیمار را بهبود می بخشد.

نوع دیگر تمرین های فیزیوتراپی، شامل تمرین های عملکردی است که به منظور بهبود فعالیت های روزانه بیمار که پس از آسیب سخت تر شده اند، تجویز می گردد. این تمرین ها تکرار حرکاتی است که شما در طول روز در زندگی عادی، شغل یا ورزشتان به طور مرتب انجام می دهید.

تمرین های قلبی-عروقی مثل دوچرخه ثابت، پیاده روی، دویدن، اسکی فضایی و شنا کردن هم نوع دیگری از ورزش ها هستند که به شما یاری می نمایند، توان قبلی خود را بازیابید. یوگا هم از ورزش هایی است که علاوه بر انعطاف پذیری، قدرت، تحرک و حس عمقی، سلامت قلبی - عروقی شما را بهبود می بخشد. فیزیوتراپیست به شما آموزش می دهد که چگونه تنوعی از ورزش های فیزیوتراپی را انجام دهید و از پیشرفت خود به نحوی مناسب مطمئن باشید.

دکتر پرهام پارسانژاد - فیزیوتراپیست / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 977

به "انواع تمرین درمانی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع تمرین درمانی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید