اپل به زودی عینک هوشمندی رونمایی می نماید؛ این عینک و سایر عینک های واقعیت افزوده چه تاثیری روی کسب وکار شما می گذارند؟

به گزارش مجله 90 جعبه، از زمان شکست پروژه عینک گوگل، ده ها شرکت دیگر از جمله اپل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده و عینک هوشمند یا هر دو هستند.

اپل به زودی عینک هوشمندی رونمایی می نماید؛ این عینک و سایر عینک های واقعیت افزوده چه تاثیری روی کسب وکار شما می گذارند؟

البته، بسیاری از این اخبار در حد شایعه بوده و منبع معتبری برای آن ها نیست ولی اطمینان داریم شرکت های فناوری در آزمایشگاه های مخفی خود دارند روی توسعه عینک های هوشمند کار می نمایند.

گزارش شده استارتاپی که سال گذشته توسط اپل خریداری شد؛ بیش از 200 ثبت اختراع پیرامون عینک های هوشمند دارد. از جمله ثبت اختراع هایی پیرامون لنزهای عینک های هوشمند شفاف و نازکی دارد که می توانند تصاویر متحرک، تمام رنگی و با زاویه دید وسیعی نمایش دهند.

همین طور، بعضی گزارش های به تازگی منتشر شده می گویند اپل ممکن است در سال 2020 پلتفرم عینک هوشمند خود شامل سخت افزار، نرم افزار، اپ استور و غیره را معرفی کند.

چرا عینک های هوشمند اهمیت دارند؟

بسیاری از مردم عینک می زنند؛ دقیقا مانند بسیاری از مردم که از ساعت مچی استفاده می نمایند. هر دو این پوشیدنی ها هم محدوده قیمتی بسیار گسترده و متنوعی دارند. شما می توانید عینکی با قیمت 10 دلار، 100 دلار یا 1000 دلار خریداری کنید. در بازار برای هر نوع عینکی یک مشتری وجود دارد.

ورود فناوری هایی مانند واقعیت افزوده، سنسورهای سلامتی و تندرسنی، جی پی اس ها و غیره هم دنیای عینک ها را متحول کردند. فناوری های نوظهوری مانند تشخیص چهره و تبلیغات مبتنی بر مکان هم دلیل دیگری برای حرکت به سوی عینک های هوشمند هستند.

الگوریتم های بینایی ماشینی مبتنی بر مشاهده تصاویر می توانند درک نمایند شما در حال تماشای چه چیزی هستند و براین اساس به شما پیشنهاداتی بدهند یا تبلیغات و قیمت هایی مشاهده کنید. در یک گام رو به جلو، شما می توانید روی این تصاویر کنش هایی داشته باشید؛ مثلا آب وهوا را آنالیز کنید یا محتواهایی بیشتر درباره یک محصول ببینید!

کافی است نگاهی به فیلم های علمی تخیلی چند سال اخیر بیندازیم تا در آن ها کاربردهای گسترده عینک های هوشمند و واقعیت افزوده را مشاهده کنیم. اینکه چطور لنزهای تماسی هوشمند می توانند انسان ها را قدرتمندتر و باهوش تر نمایند.

چگونه عینک های هوشمند کسب وکار شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

اگر سازنده و توسعه دهنده اپلیکیشن هستید؛ عینک های هوشمند پلتفرم بعدی شما هستند. اپل ثابت نموده است با فروشگاه اپ استور خود می تواند بازی را به نفع خودش تغییر دهد. چون امکان دسترسی صدها میلیون کاربر به اپلیکیشن شما روی این فروشگاه فراهم می گردد.

همین مسئله برای اپلیکیشن های اپل واچ رخ داده است؛ البته در مقیاسی کوچک تر. بنابراین، باید آنالیز کنید چگونه اپلیکیشن شما می تواند یک بازی، یک مربی تغذیه، یک سرویس پخش ویدیو و یک سیستم دسترسی به محتوا روی عینک هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد.

اگر فروشنده هستید؛ باید زمینه ای فراهم کنید تا مردم با عینک هوشمند خود بارکد محصولات را اسکن نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند. مردم دوست دارند فقط با یک نگاه، قیمت و مشخصات یک محصول را خوانده و با دیگر محصولات مقایسه نمایند.

می توانید راهکار های سفارشی مبتنی بر واقعیت افزوده روی عینک های هوشمند ارائه بدهید. مثلا، مردم با مشاهده یک مبل، رخت خواب و دیگر وسایل منزل، سریعا بتوانند آن ها را در خانه شان تجسم نمایند.

اگر به مشاغل مختلف سرویس می دهید؛ می توانید برای آن ها راهنماهای استفاده از واقعیت افزوده تهیه کنید یا نقشه هایی در مقیاس های مختلف از محل کار و تاسیسات و کارخانه تهیه کنید تا روی پلتفرم های عینک های هوشمند قابل استفاده باشند.

استارتاپ های بهداشت و درمان می توانند روی قابلیت های ویژه عینک های واقعیت افزوده تمرکز نمایند. مثلا، سنسورهایی به این عینک ها افزوده گردد تا پزشکان بتوانند داده های ورودی بیشتری نسبت به اپل واچ دریافت نمایند.

عینک های هوشمند ده ها فرصت طلایی و ناب در اختیار کسب وکارها قرار می دهند. قطعا این عینک ها احتیاج به تجهیزات جانبی دارند؛ کاربران به سوی سفارشی سازی آن ها پیش می روند و در مشاغل خاص باید استفاده شوند.

امروز باید چه کاری انجام دهیم؟

در گام نخست، آنالیز کنید کسب وکار شما چه ظرفیت هایی برای ورود به دنیای عینک های هوشمند و به طور خاص عینک هوشمند اپل دارد؟ آیا احتیاج است استارتاپ و کسب وکار دیگری برای ورود به این بازار راه اندازی کنید؟ احتیاج است نیروی انسانی استخدام کنید یا تجهیزات سخت افزاری خود را توسعه دهید؟

در گام دوم، با مشتریان خود صحبت و فهرست از احتیاجمندی ها و خواسته برآورده نشده آن ها تهیه کنید. چه سرویس ها و محصولاتی باید ارائه دهید تا راضی تر باشند. ازشان بپرسید اگر عینک های هوشمند وارد بازار شوند؛ چه انتظاراتی ازشان دارند و نترسید که صحبت های عجیب و غریب بشنوید یا درباره رویاهاشان حرف بزنند.

در گام سوم، احتیاجی نیست آغاز به جذب سرمایه نموده و میلیون ها تومان پول هدر دهید. از گام های کوچک آغاز کنید و به سود کم قانع باشید. سعی کنید بیشتر به ارائه یک پلتفرم و محصول با دوام فکر کنید تا سرویسی که سریعا هزاران کاربر پیدا نموده و سود زیادی به جیب شما سرازیر کند. همواره ریل گذاری برای یک توسعه تدریجی و آینده نگرانه بهتر از محصولاتی ترند بازار است.

پیش بینی می گردد عینک های هوشمند طی 5 سال آینده وارد بازار شده و فرصت های شغلی و کاربردهای فراوانی برای مشاغل داشته باشند. گفته می گردد عینک های AR روی تجارت های مختلف تاثیرگذار بوده و باعث ادغام فناوری ها می گردد.

به هر حال، دیر یا زود اپل و دیگر شرکت های فناوری از عینک های خود رونمایی می نمایند و شما باید برای آن موقع آماده باشید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 373

به "اپل به زودی عینک هوشمندی رونمایی می نماید؛ این عینک و سایر عینک های واقعیت افزوده چه تاثیری روی کسب وکار شما می گذارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به زودی عینک هوشمندی رونمایی می نماید؛ این عینک و سایر عینک های واقعیت افزوده چه تاثیری روی کسب وکار شما می گذارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید