اکسپو 2020، میدان رقابت خلاقیت و نوآوری ملل

به گزارش مجله 90 جعبه، اکسپو فضایی است که 192 کشور در آن کوشش می نمایند در قالبی هنری - فرهنگی و به شکلی ظریف و هوشمندانه نظر دیگران را به خود جلب نمایند. مهم ترین خصلت کشورهای شرکت نماینده در اکسپو 2020 کوشش برای قانع کردن مخاطبان و درنتیجه خلق ذهنیتی مثبت از فرهنگ و اقتصاد هرکدام از کشورها در نظر مخاطبان است.

اکسپو 2020، میدان رقابت خلاقیت و نوآوری ملل

ملت ها و کشورهای موجود در اکسپو 2020 دبی به وسیله عرضه صحیح و خلاقانه گذشته و پیوند آن به نبوغ و نوآوری حال و ترسیم دورنمایی قابل قبول از آینده تلاش می نماید رابطه ای از جنس صمیمیت و اعتماد با بازدیدکنندگان ایجاد کنند که به نظر می رسد این نگاه صمیمی و اعتماد رمز موفقیت برای پاویون هر کشور است. شکی هم نیست که خلق ذهنیت از گذشته و حال یک کشور و ملت، زمینه را برای اتفاقات مهم دیگر همانند سرمایه گذاری، جذب جهانگرد و ... (در آینده) هموار خواهد ساخت؛ بنابراین آثار این رویداد جهانی بیشتر آینده را می بیند و نوعی سرمایه گذاری بلندمدت و اصولی تلقی می گردد.

با نگاهی به نحوه عرضه شدن بسیاری از کشورها و استفاده از دانش روز جهت ارائه نوآوری ها و ایده های خلاقانه، به این نتیجه می رسیم که کشورها با غنیمت شمردن این فرصت تلاش می کنند بیشترین نسبت از قانع سازی ها را از آن خود کنند.

کشورهایی که به اهمیت اکسپو واقف هستند و درک مناسبی از آن دارند، تلاش بسیار می کنند تا فرهنگ خود را معرفی و ترویج دهند و در بستر چنین تعاملی با مخاطبان، اهداف مالی را به سمت تحقق پیش ببرند که بر چنین اساسی عده ای از صاحب نظران اکسپو را بهره برداری و به نوعی فرصت طلبی کشورها از فضای موجود تلقی می کنند.

با نگاهی اجمالی به بسیاری از پاویون ها کاملاً تعیین می گردد که هر کشور افکار و ایده هایش را با استفاده از نوآوری و تکنولوژی و در پوششی فرهنگی در معرض دید دیگران قرار می دهد. به بیانی دیگر اکسپو محلی است که قابلیت مصاحبه و ارتباط میان میلیون ها انسان از کشورهای مختلف را ایجاد می نماید.

این رویداد جهانی لغایت فروردین آینده ادامه دارد؛ ازاین رو فعالان مالی که فعالیتشان مقرون به خلاقیت و نوآوری است و حرفی برای گفتن در این زمینه دارند حتماً در فکر حضور در بخش ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی باشند. نباید فراموش کرد که اکسپو هر 5 سال فقط یک بار برگزار می گردد و فعالان مالی ما می توانند از این فرصت جهت عرضه داشته های خود نهایت استفاده را ببرند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1829

به "اکسپو 2020، میدان رقابت خلاقیت و نوآوری ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو 2020، میدان رقابت خلاقیت و نوآوری ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید