بازسازی خانه یا نقل مکان

به گزارش مجله 90 جعبه، چطور بین بازسازی خانه و نقل مکان، یکی را انتخاب کنیم؟

تازگی ها حس می کنید جای نفس کشیدن ندارید؟ رطوبتی که از وسط خانه رد شده اعصاب شما را خرد می نماید؟ شاید وقت رفتن رسیده… اما صبر کنید، شاید بهتر باشد که بازسازی کنید. چطور باید تصمیم بگیرید که بمانید یا ساختمان تان بازسازی کنید، یا به خانه عظیم تری نقل مکان کنید؟ این مقاله در این تصمیم گیری پیچیده و عظیم به شما یاری می نماید.

بازسازی خانه یا نقل مکان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

1-بدانید با چه مسائلی درگیر می شوید. قبل از آغاز بازسازی خانه ، یا ترک خانه و نقل مکان باید بدانید با چه مسائلی روبرو می شوید. اگر هزینه سرمایه گذاری روی خانه فعلی یا خانه ای که قصد نقل مکان به آن را دارید، مساوی یا کمتر از قیمت فروش خانه فعلی شما باشد، ماندن در خانه فعلی به صرفه تر است. در این صورت فاکتورهای دیگری را هم باید در نظر بگیرید که در نقل مکان با آن ها روبرو می شوید مثل هزینه های اقتصادی، زمانی و احساسی، حذف برخی موارد، برقراری دوباره ارتباط، تغییر راستا، تغییر مدرسه و غیره. چنانچه قصد نقل مکان به خانه دیگری در همان محله را ندارید، این تغییر و تحولات، کفه ترازوی ماندن در خانه فعلی را سنگین تر می نمایند. از طرف دیگر زندگی در خانه ای که در حال بازسازی است، پراسترس می باشد و ناگفته نماند که بالا زدن هزینه ها از جدول تخمین هم مساله ای نادر نیست. همچنین باید تاخیرها و کار کردن همزمان کارگران روی چند پروژه را هم در نظر گرفت، یعنی زمانی که به آن ها احتیاج دارید در دسترس نخواهند بود.

2- مزایای ماندن را بسنجید. یک لیست از دلایلی که باعث می شوند بخواهید بمانید و بازسازی کنید تهیه کنید. به این موارد کلیدی و مثبت دقت کنید :- سود بازپرداخت وام خانه فعلی کم است، مبلغ زیادی از بازپرداخت نمانده.- ماندن در خانه فعلی هزینه های کمتری در پی دارد مثل دستمزد وکیل، کمیسیون مشاور املاک و غیره.- در محله فعلی جا افتاده اید و اطرافیان نزدیکی مثل همسایه، دوستان، هم مدرسه ای، هم باشگاهی و غیره دارید.- با زیرساخت های محلی مثل حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها، مدارس، کتابخانه، باشگاه، مطب پزشک و غیره آشنا شده اید.- برای بهبود و پیشرفت شرایط خانه فعلی اقداماتی از قبیل عایق بندی، سیستم سرمایش و گرمایش، فرش، نوسازی وسایل قدیمی و غیره انجام داده اید.- به این خانه حس وابستگی و مالکیت دارید.- فضای کافی در بالا و اطراف برای گسترش دارید، بدون اینکه امکاناتی را از دست بدهید.

3- مزایای نقل مکان را بسنجید. در همین مقوله لیستی از مزایای نقل مکان هم تهیه کنید. به این نکات کلیدی توجه کنید :- بدون اضافه کردن بخشی به خانه، فضای بیشتری خواهید داشت.- مجبور نیستید با دلالان معاملاتی، سازندگان، معماران و غیره روبرو شوید. همچنین مجبور نیستید برای مدتی حریم خصوصی خانه خود را با سر و صدای کار، کثیفی، گرد و خاک و دیگر عواقب بازسازی ساختمان تقسیم کنید.- نقل مکان می تواند در ساختار خانواده تاثیراتی بگذارد. فرزندان عظیم تر و والدین خانه ای خواهند داشت که برای هردوی آن ها حریم خصوصی کافی دارد.- شاید شکل یا سبک خانه فعلی هیچوقت مورد پسند شما نبوده.- برخی مسائل هرگز حل نمی شوند مثل آلودگی قارچ و کپک یا نزدیکی به واحدی صنعتی.- اضافه کردن بخش جدیدی به خانه احتمالا هویت اصلی آن را از بین می برد.- باتوجه به محله مسکونی شما و قیمت های فعلی در بازار، بازسازی منزل معمولا سرمایه گذاری هنگفتی روی ملک خواهد بود.

4- هردو لیست را ارزیابی و آنالیز کنید تا به نقطه تعادل برسید. شاید مواردی در لیست اول باشد که در حال حاضر نتوانید آن ها را ببینید. به طور مثال شاید خانه شما دلنشین و زیبا باشد اما جایی برای توسعه آن نباشد. یا شاید برای اضافه کردن یک طبقه فوقانی به آن، با همسایه ها به مشکل بخورید. البته شاید بتوانید با برنامه ریزی درست و مشاوره، بر برخی از دلایل نقل مکان غلبه کنید. به طور مثال اگر در وخیم ترین دوران بازسازی خانه برای یک یا دو ماه به ویلای مسافرتی خود بروید، گسترش دادن خانه به طرزی هنرمندانه انجام می گردد که کمترین ناراحتی را به همراه دارد. قبل از صرف نظر قطعی از نوسازی و بازسازی خانه فعلی خود، باید با معمار یا سازنده ها درباره همه احتمالات صحبت کنید. مشورت با وکیل یا مشاور هم در سرمایه گذاری هنگفت بالقوه یاری می نماید. شاید برای از بین بردن نگرانی ها هم کافی باشد.

5- به حس خود اعتماد کنید. برخی اوقات مساله به سادگی ترک خانه ای است که سال ها در آن زندگی کردید. تغییر مکان، دیدگاه و سبک زندگی، جان تازه ای به خانواده می دهد. اگر حس می کنید وقتش رسیده که از این خانه بروید، همین حس قوی ترین مشوق شما برای نقل مکان خواهد بود.توصیه ها :- اگر مسائل سلامتی مثل نزدیکی به واحدهای صنعتی، رطوبت، رشد قارچ سمی و غیره شما یا خانواده تان را تهدید می نماید و اگر مسائل پزشکی قابل توجهی در خانواده وجود دارد، این فاکتور باید کفه ترازوی دلایل نقل مکان شما را سنگین تر از هر کفه دیگری بکند. البته اگر از پس هزینه آن برمی آیید. اگر نه، بازسازی منزل شما باید شامل امکانات جدیدی باشد که خطر این عوامل را کاهش بدهد مثل سیستم فیلتر تصفیه آب و هوا. یا حتی می توانید استشهادی محلی تهیه کنید که طبق آن قوانین صنعتی منطقه سختگیرانه تر عمل کند. برای یافتن راهی که خانه شما را بعد از بازسازی ساختمان به مکانی سالم تر تبدیل کند با معمار، سازنده و متخصصین سلامت مشورت بگیرید.برای انجام راهکارهای مذکور به این ابزار احتیاج دارید:کاغذ و اتوماتیک، یا یک کامپیوتر برای تهیه لیست ها.مشاوران حرفه ای.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 850

به "بازسازی خانه یا نقل مکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه یا نقل مکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید