بازگشایی دروازه های اروپا به روی گردشگران

به گزارش مجله 90 جعبه، کمیساریای عالی اروپا در حال برنامه ریزی برای بازگشایی اتحادیه اروپا به روی گردشگرانی است که واکسن کرونا را دریافت نموده اند و یا از کشورهایی هستند که شیوع ویروس کرونا در آنها شدید نیست.

بازگشایی دروازه های اروپا به روی گردشگران

مقامات مسئول در کمیساریای عالی اروپا اعلام کردند که با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان آن فرارسیده تا از محدودیت های مربوط به سفرهای غیرضروری بکاهیم.

مقامات مزبور همچنین خاطرنشان کردند که گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا حداکثر تا اول ماه ژوئن (سه شنبه 11 خرداد) به دنبال دستیابی به موافقت کشورهای عضو در ماه جاری میلادی در این خصوص بازگشایی خواهند شد.

بر اساس این گزارش ، هنوز معلوم نیست که در خصوص جهانگرد های راهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط بهداشتی همچون قرنطینه و یا معاینه کووید 19 انجام خواهد شد یا خیر .

پیشنهادها و شرایط

بر اساس پیشنهاد کمیساریای عالی اروپا تنها به آن دسته از کسانی که دستکم 14 روز قبل از سفر واکسن کرونا دریافت نموده باشند، اجازه سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده می گردد.

بچه ها می توانند به همراه والدین خود پس از انجام آزمایش سواب بینی منفی سفر کنند به شرط آنکه از آزمایش آنان قبل از رسیدن به مقصد اروپایی خود بیش از 72 ساعت سپری نشده باشد.

بر پایه همین گزارش، شهروندان کشورهایی همچون استرالیا ، نیوزلند ، رواندا ، سنگاپور ، کره جنوبی و تایلند که در سطح پایینی از ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، می توانند قبل از کامل شدن دوره واکسیناسیون خود رهسپار کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند.

البته هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صورت رو به وخامت گذاشتن شرایط ابتلا به ویروس کرونا در میان کشورهای غیر اروپایی فورا تمامی پروازها را بر روی اتباع غیراروپایی مقیم خویش به حال تعلیق درآورند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1585

به "بازگشایی دروازه های اروپا به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی دروازه های اروپا به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید