داستان اولین رستوران گردشگری پوکت که ستاره میشلین دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، پوکت، بزرگترین جزیره تایلند است آن هم به چند دلیل معروف. سواحل زیبایی دارد، بعضی از لوکس ترین استراحتگاه های دنیا در آن واقع شده است. در گردشگری پوکت، جایی برای گشت و گذار در آب های درخشان و آبی دریای آندامان است. در خصوص غذاخوری های خوب و غذاهای تایلندی در سطح دنیای چطور؟ اگرچه رستوران های فوق العاده ای وجود دارند که غذاهای تایلندی را عالی و با کیفیت تهیه می نمایند، اما واقعا هیچ کس با انتظار تجربه به یادماندنی ترین لحظات غذاخوری سال، به تایلند نمی آید. برای آشنایی با هتل تریسارا پوکت و وارد شدن به ابعاد و زوایا گردشگری پوکت و دانستنی هایی درباره ستاره میشلین با خبرنگاران همراه باشید.

داستان اولین رستوران گردشگری پوکت که ستاره میشلین دارد

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

تا به امروز

در نوامبر، ستاره میشلین راهنمای 2019 تایلند خود را منتشر کرد و برخلاف نسخه اولیه 2018 که به راهنمای قرمز غذاخوری معروف است، این نسخه به دو نقطه دور از بانکوک شامل پوکت و پهانگ نگا اشاره دارد. اما در واقع در این دو مکان و در گردشگری پوکت تنها یک رستوران هست که ستاره میشلین دارد، یعنی رستوران پرا. پرا که در استراحتگاه لوکس هتل تریسارا پوکت واقع شده است و به معنای گیاه، رشد و آگاهی است، در سال 2016 توسط سرآشپز اهل هلند به نام جیم آفورست افتتاح شد.

توصیف پرا

در گردشگری پوکت توصیف پرا چگونه است؟ اگر برای توصیف آن را رستورانی مملو از غذاهای تایلندی از مدل مزرعه محور بدانیم یعنی متوجه دستاورد های آفورست نشده ایم. همه غذاها از محصولات فراوری شده در سراسر تایلند تهیه شده است و تمرکز بیشتر بر روی محصولات بومی دریای آندامان و جزایر آندامان است. مواد غذایی ارگانیک و پایدار این رستوران از مزرعه 16000 متری واقع در شمال شرقی جزیره تهیه شده است. ما فقط در خصوص آیتم های آشنا مانند خرچنگ پوکت و یا کلم کالی محلی و ستاره میشلین صحبت نمی کنیم. ظروف غذای آفورست از ترکیب عناصر غیر متعارفی مانند برگ های سوزنی کاج محلی و انگور دریایی (نوعی خاویار دریایی) تشکیل شده است.

سفری به سمت موفقیت

در گردشگری پوکت، پیشرفت آفورست به نسبت سن آن بسیار سریع است. سرآشپز رستوران فقط 29 سال دارد. این سرآشپز،6 سال پیش آشپزی تایلندی هتل تریسارا پوکت را پیش آغاز کرد، در آن موقع بعد از چند سال کار در رستوران های اروپا از جمله هلند به عنوان مشاور در امور رستوران در هتل تریسارا پوکت استخدام شده بود. آفورست بعد از نیم سال کارآموزی در رستوران گاگان، که چندین سال متوالی به عنوان بهترین رستوران آسیا شناخته شد، به تریسارا بازگشت. مدیر هتل آن قدر تحت تاثیر کار او نهاده شد که از وی خواست تا رستورانی با خدمات بسیار بالا افتتاح کند و به آفورست اختیار کامل برای مدیریت آشپزخانه را داد. آن ها گفتند: بسیار خب این مکان متعلق به توست و حتی اگر بخواهی می توانی آن را آفورست بنامی ولی در نهایت چون می خواستیم که مفهوم خاصی داشته باشیم، پرا را انتخاب کردیم. ما مهمانان را از لحظه ای که وارد می شوند تا لحظه ای که خارج می شوند به یک سفر می بریم.

سرآشپز جیم آفورست

در ابتدا، او می خواست از فلسفه 80/20 پیروی کند - 80٪ از غذاها و عناصر محلی و 20٪ از محصولات وارداتی استفاده کند. ولی پس از مشاهده آنچه که به صورت محلی موجود بود و آنچه که می توانست در مزرعه هتل پروش دهد، تصمیم گرفتند همه چیز را فراوریکرده و فقط از منابع غذایی موجود در تایلند برای غذاهای تایلندی استفاده نمایند. او گفت: همه چیز در خصوص منابع غذاهای تایلندی و آنچه تایلند می توانست به دنیای بیرون نشان دهد، بود. ولی نه به صورت غذاهای تایلندی بلکه به صورت غذاهای اروپایی. همه این ها مربوط به تجربه است. ما مهمانان را از لحظه ای که وارد می شوند تا لحظه ای که خارج می شوند به یک سفر می بریم. تقریبا بیش از دو سال پیش در گردشگری پوکت، پرا پس از افتتاحش بلافاصله آغاز به تبلیغات پر سر و صدایی کرد و توسط آژانس های مسافرتی محلی و رسانه های غذایی به عنوان داغ ترین مکان جدید در صحنه آشپزی غذاهای تایلندی اعلام شد. این منو هر چند ماه یک بار تغییر می نماید اما آفورست می گوید که پروسه ایجاد یک ظرف غذا می تواند تا شش ماه طول بکشد. به راحتی می توان فهمید که چرا این پروسه انقدر سخت است زیرا آفورست یک نوآور واقعی است. اگرچه پیچیدگی ها و لایه های غذاهای تایلندی که درست می نماید بسیار چشمگیر است، اما دیدن آنچه یک انسان می تواند با یک سبد سبزیجات انجام دهد رسما باعث می گردد مغز آدم منفجر گردد. سرآشپز شرح می دهد: معمولا شما پروتیین را به عنوان عنصر اصلی می بینید اما در پرا سبزیجات عناصر اصلی هستند. ساقه گل کلم پخته شده در شکر قهوه ای، خوراک قارچ با پودر ساردین از این غذاها هستند. هویج در خاکی که از آن بوجود آمده، با آب هویج تخمیر شده و زرده تخم مرغ اصلاح شده مزرعه، پخته می گردد. آفورست می گوید: من فکر می کنم هویج بهترین داستان را در خصوص آنچه که پرا هست می گوید. ساده است. مواد تشکیل دهنده زیادی ندارد و طعم و عطر شگفت انگیزی دارد. آنچه ما انجام می دهیم متفاوت است و این چیزی است که مهمانان ما هم می گویند. این موضوع بسیار برای ما خوب است. ما می خواهیم متفاوت باشیم. ما نمی خواهیم شبیه بقیه باشیم. رستوران دارای 3 مجموعه منوی انتخابی 6 قسمته، از جمله یک منو گیاهی با 2 نوشیدنی اختیاری و ستاره میشلین است.

چگونه هتل تریسارا پوکت در صدر واقع شده است؟

این حقیقت که پرا در یک استراحتگاه ساحلی خوب واقع شده است چیزی از جذبه آن کم نمی نماید. هتل تریسارا پوکت در نزدیکی شمال غربی پوکت در ساحل خصوصی واقع شده است و بیش از یک دهه است که در صدر مجموعه های لوکس و گردشگری پوکت واقع شده است و دارای ستاره میشلین است. این مجموعه شامل 39 ویلا و سوئیت استخردار است که همه آنها استخرهایی بدون محدودیت و منظره خیره نماینده ای از دریای آندامان دارند. در اینجا حفظ خلوت بسیار مهم است و این یکی از دلایلی است که تریسارا در لیست بهترین مکان ها برای شنای برهنه محسوب می گردد. به گفته مدیر عامل، آنتونی لارک اهل استرالیا، موفقیت تریسارا حاصل ترکیبی از عوامل مختلف است، از جمله جلوگیری از منسوخ شدن حس مالکیت. لارک به CNN Travel می گوید: یکی از چیزهایی که تریسارا را در رقابت جلو می اندازد، تعهدی ثابت به نوسازی، نوآوری و توجه به جزئیات در تعمیر و نگهداری مداوم است. به طور کلی، ما همواره به دنبال پیشرفت با تکنولوژی هستیم. یکی از مزایای داشتن املاک مستقل از هم این است که اگر احساس کنیم احتیاج به تغییر دارد یا اگر یک ایده عالی داشته باشیم، آن را انجام می دهیم. هتل های بزرگتر یا زنجیره ای نمیتواند این کار را انجام دهد.

فلسفه اکو توریسم این مهمانسرا نیز در راستای تعهد پرا به پایداری است

کارکنان از مواد شیمیایی در باغ ها یا کلر در استخر ها استفاده نمی نمایند. تمام آب باران برای استفاده در باغ ها در دوره های خشک ذخیره می گردد. آب آشامیدنی به وسیله گذری معکوس فراوری می گردد و در بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد سرو می گردد. لارک می گوید: من واقعا معتقدم که لوکس بودن نتیجه تجربه و نه یک محصول است. همه چیز در راستای انتظارات بالای مهمان ها است و ستاره میشلین هم اثباتی بر این قضیه است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 219

به "داستان اولین رستوران گردشگری پوکت که ستاره میشلین دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان اولین رستوران گردشگری پوکت که ستاره میشلین دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید