بزرگترین چرخ و فلک جهان در کجا ساخته شده است؟

به گزارش مجله 90 جعبه، چرخ و فلک وسیله جذابی است که رقابت بر سر ساختن بزرگ ترین آن هیچ وقت سرانجام نمی یابد. بزرگ ترین چرخ و فلک جهان در کجا است؟

بزرگترین چرخ و فلک جهان در کجا ساخته شده است؟

بیشتر افرادی که به شهر لاس و گاس سفر می نمایند در پی جاذبه های معروف این شهر مثل زندگی شبانه، سرگرمی و مراکز سرگرمیی بی شمار آن هستند. هرچند اگر کسی گذرش به این شهر افتاد، نباید بازدید از یک مکان معروف و نو این شهر را فراموش کند. این مکان جایی نیست به جز بزرگ ترین چرخ و فلک جهان که در لاس و گاس واقع شده است. در این مقاله خبرنگاران با نوترین و البته بزرگ ترین چرخ و فلک جهان آشنا شوید.

نام این چرخ و فلک خیره نماینده های رولِر (High Roller) است که در سال 2014 سری بین آسمان خراش های بی شمار شهر لاس و گاس بلند نموده است. ارتفاع این چرخ و فلک باورنکردنی 167 متر است که بعد از ساخته شدن توانست رکورد بزرگ ترین چرخ و فلک جهان را متعلق به خود کند. رقیب های رولِر چرخ و فلک معروف سنگاپور بود که فقط چند متر کوتاه تر از چرخ و فلک لاس و گاس آمریکا است. البته اینکه چرا از بین تمام شهرهای آمریکا شهر لاس و گاس برای این پروژه انتخاب شده است، جای تعجب ندارد. لاس و گاس شهری است ویژه سرگرمی با یک ساختمان هرمی شکل بزرگ در قلب خود، شهری که در آن بسیاری از بناهای تاریخی جهان شبیه سازی شده اند، شهری که پر از چراغ ها و تابلوهای نئون رنگارنگ است. پس هیچ شهری بهتر از لاس و گاس در آمریکا وجود نداشت تا میزبان این چرخ و فلک سرگرمیی و غول پیکر باشد.

ایده ساخت های رولِر وقتی به وجود آمد که شرکت سرگرمیی سزار (Caesars Entertainment) مشغول ساخت هتل لینگ (LINQ) شد بود؛ هتلی که متشکل از یک بازار بزرگ خرید، مراکز مختلف سرگرمیی و هتل بود که در نهایت چرخ و فلک های رولر به عنوان نماد این هتل خارق العاده در نظر گرفته شد. هزینه ساخت این چرخ و فلک 71 میلیون دلار و مدت ساخت آن دو سال بود. الان این چرخ و فلک غول پیکر و پرهزینه به مرحله بهره برداری رسیده است و می تواند به بازتماشامایندگان خود فرصت کسب یک تجربه بی نظیر و تماشا شهر لاس و گاس از بالا را هدیه بدهد. تجربه ای که در کمتر جایی از این زمین می توان کسب کرد.

شک نکنید که اگر سوار این چرخ و فلک شوید، هرگز نمی خواهید از آن پایین بیایید. این چرخ و فلک 28 کابین سفید و بیضی شکل دارد که هر کدام می تواند 40 نفر را جا دهد، یعنی در مجموع 1120 نفر می توانند در یک لحظه سوار آن شوند. سرعت پیوسته این چرخ و فلک 30 متر در ثانیه است و به مسافرها این فرصت را می دهد تا به وسیله یک سکوی ویژه به طور هم زمان سوار یا پیاده شوند. این سکو جوری طراحی شده است که برای سوار یا پیاده شدن بازتماشاماینده ها نیازی نباشد، آن را متوقف کرد و همواره در حال حرکت است. یک دور کامل چرخ و فلک های رولِر حدودا 30 دقیقه طول می کشد و این یعنی زمانی کافی برای گرفتن عکس های پانوراما از شهر جادویی لاس و گاس. این چرخ و فلک دارای بوفه است که بازتماشاماینده ها می توانند با خرید بلیط ورودی چرخ و فلک از آن به طور رایگان استفاده نمایند.

چرخ زدن با های رولر تجربه ای فراتر از تماشا چشم انداز ها فوق العاده خواهد بود. وقتی یک بازتماشاماینده بلیط ورودی آن را بخرد، یک موسیقی مجذوب نماینده به همراه ویدئو کلیپی زیبا از چرخ و فلک روی صفحه نمایش بزرگی پخش می گردد تا نوبت به سوار شدن بازتماشاماینده برسد. اگر بازدید نماینده ها میزان بیشتری پول بدهد، می توانند از بوفه سیار که در کابین وجود دارد هم استفاده نمایند. هر کدام از این کابین ها خدمتکار خود را دارد که تمام وقت در اختیار بازتماشاماینده ها است. البته بازتماشاماینده ها باید به یاد داشته باشند که در کابین ها دستشویی طراحی نشده است و اگر نیازی به استفاده از سرویس بهداشتی دارند، باید قبل از سوار شدن این کار را بنمایند.

البته تنها کار مجذوب نمایندهی که یک بازتماشاماینده در بالای این چرخ و فلک می تواند انجام بدهد، استفاده از بوفه این کابین نیست. کارهای مجذوب نماینده دیگری هم برای انجام دادن در چشم انداز ای که کل شهر زیر پای شما قرار گرفته است، وجود دارد. هنگام صبح یا غروب آفتاب تعداد زیادی از دوست داران یوگا ترجیح می دهند تمرینات خود را در این مکان خارق العاده و آرامش بخش انجام دهند.

بعلاوه با وجود اینترنت رایگان به وسیله وای فای می توانید به طور هم زمان عکس های زیبای خود را در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر منتشر کنید. مهم تر از همه اینکه هر بازتماشاماینده بعد از این که یک دور با این چرخ و فلک زد، چشم انداز های را در فکر خود ثبت خواهد نمود که تا آخر عمر فراموش نمی کند. چه چیزی بیشتر از این می توان از یک چرخ و فلک انتظار داشت؟

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1902

به "بزرگترین چرخ و فلک جهان در کجا ساخته شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین چرخ و فلک جهان در کجا ساخته شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید