بی وای دی Tang شاسی بلند با شتاب 4.4 ثانیه

به گزارش مجله 90 جعبه، بی وای دی Tang یک شاسی بلند است که به تازگی از سوی این برند چینی رونمایی و مشخصات فنی آن اعلام شده است.

بی وای دی Tang شاسی بلند با شتاب 4.4 ثانیه

خبرنگاران - محمد فتح اللهی: برند BYD در هفته های گذشته و در نمایشگاه پاریس از محصولات نو خودرو پرده برداری کرد. یکی از آنها بی وای دی Tang شاسی بلند است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

بی وای دی Tang شاسی بلندی با شتاب 4.4 ثانیه
بی وای دی Tang

نمونه هایی از نسل اول و دوم بی وای دی Tang در کشورمان هم حضور دارد. در حقیقت قرار بود این شاسی بلند در نسخه بنزینی به وسیله خودروسازی کارمانیا در کشورمان به فروش برسد.

خودروسازی کارمانیا حدود دو سال قبل قول داد تا این SUV پرمیوم را به بازار ایران بیاورد. امری که تا به امروز محقق نشد تا یکی دیگر از محصولات بی وای دی در کشورمان ناکام گردد.

بی وای دی Tang

اما Tang اکنون در قلب اروپا حضور دارد و قرار است با مدل های بسیار متنوع خود برای سایر رقبا خط و نشان بکشد. این شاسی بلند بی وای دی در نمایشگاه خودرو پاریس یکی از کانون های اصلی توجه مراجعین بود.

گرچه مدل های بنزینی و هیبریدی این شاسی بلند بی وای دی در بسیاری از کشورها وجود دارد، اما این خودروساز چینی نسخه تمام برقی آن را به نمایشگاه خودرو پاریس برد.

بی وای دی Tang برقی در مقرون به صرفهترین مدل 279.800 یوان قیمت دارد که معادل 1/264/696/000 تومان است. گرانترین تیپ این شاسی بلند لوکس نیز 339.800 یوان برای چینی ها آب می خورد که برابر است با 1/535/896/000 تومان. اما تفاوت نسخه های مقرون به صرفه و گران این SUV در چه مواردی است؟

مشخصات فنی بی وای دی Tang برقی

بی وای دی Tang

مدل مقرون به صرفه قیمت 279.800 یوانی تانگ با پک باتری 90.3 کیلوواتی به دست مشتری می رسد. این در حالی است که نسخه 339.800 یوان از پک باتری هایی با حجم 108.8 کیلووات بهره می برد.

نسخه مقرون به صرفه قیمت بی وای دی Tang تک موتوره است و تمامی نیرو را به وسیله گیربکس یک دنده به چرخ های جلو منتقل می نماید. توان خروجی موتور این ورژن از تانگ 228 اسب بخار است و گشتاور آن نیز به 350 نیوتن متر می رسد.

بی وای دی پیمایش این مدل را 600 کیلومتر گفت و این مدل از تانگ در ازای هر صد کیلومتر 15.7 کیلووات انرژی مصرف می نماید.

تانگ مقرون به صرفه برقی از فست شارژ 110 کیلوواتی پشتیبانی می نماید و می تواند در 30 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

تانگ در دو مدل 108.8 کیلوواتی به فروش می رسد. مدل مقرون به صرفه تر با این باتری که 309.800 یوان قیمت دارد می تواند پیمایش 730 کیلومتری را با یکبار شارژ کامل در اختیار مالک خود قرار دهد. این مدل از شاسی بلند تانگ تمامی نیروی باتری خود را به چرخ های جلو منتقل می نماید. این مدل از بی وای دی Tang در ازای هر صد کیلومتر 15.6 کیلووات انرژی مصرف می نماید.

اما در نسخه دو موتوره تانگ با باتری 108.8 کیلوواتی پیمایش اعلامی برای آن 635 کیلومتر با یکبار شارژ کامل است. مصرف انرژی مدل دو موتوره تانگ 17.6 کیلووات در ساعت است.

قوی ترین Tang برقی
بی وای دی تانگ

تانگ با باتری های بزرگ تر همچون قوی ترین نسخه HAN می تواند 517 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این خودروساز چینی شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه از Tang را 4.4 ثانیه گفت که برای یک شاسی بلند 3085 کیلوگرمی فوق العاده است.

هر دو مدل 108.8 کیلوواتی تانگ از فست شارژهای 170 کیلوواتی پشتیبانی می نمایند و همچون نسخه مقرون به صرفه تر می تواند در 30 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

تمامی مدل های برقی بی وای دی

Tang

به خروجی برق 6 کیلوواتی مجهز هستند که برای راه اندازی بعضی ابزار و ادوات کافی به نظر می رسد.

ابعاد و امکانات بی وای دی Tang

طول، عرض و ارتفاع تانگ برقی برابر است با 4900، 1950 و 1725 میلیمتر که فاصله بین دو محور آن نیز به 2820 میلیمتر می رسد. سبکترین نسخه از Tang وزنی برابر با 2885 کیلوگرم دارد و نمونه دو موتوره آن در حالت Full Load دقیقاً 3085 کیلوگرم است.

گرانترین مدل تانگ EV با امکان تنظیم سفتی یا نرمی سیستم تعلیق به دست مشتری می رسد. از سایر امکانات رفاهی این شاسی بلند بی وای دی می توان به ترمزهای ABS، EBD، ترمز کمکی BA، رینگ های 21 اینچی (20 اینچی در نسخه مقرون به صرفه تر)، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و سر برای سرنشینان عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور پارک جانبی، دوربین 360 درجه با زاویه دید 180 درجه، کروز کنترل Full Speed آداپتیو و تنظیم حالات رانندگی می توان اشاره نمود که در تمامی نسخه های این خودرو استاندارد است.

مدل گران قیمت Tang دارای سیستم پارک اتوماتیک است. ترمز پارک اتوماتیک، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار حرکت بین خطوط، نمایش علائم رانندگی، هشدار تصادف از جلو و عقب، ترمزهای اکتیو در زمان احتمال حادثه، 5 سنسور و رادار تشخیص حرکت در داخل و خارج خودرو، سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، قابلیت باز و بسته شدن گریل جلو در زمان حرکت، در صندوق عقب برقی با حافظه، گرمکن فرمان، نمایشگر 12.3 اینچی کلاستر، نمایشگر HUD، شارژر بدون سیم موبایل در ردیف جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین با سردکن و گرمکن، نمایشگر 15.6 اینچی داشبورد با قابلیت چرخش، چراغ های جلو LED مجهز به چراغ روشنایی روز، چراغ روشنایی داخل پیچ در زمان گردش فرمان، نورپردازی داخل خودرو با امکان انتخاب 31 رنگ، سیستم تهویه دو نقطه ای با فیلترهای PM2.5 و یونیزه از دیگر امکانات این شاسی بلند لوکس به شمار می روند.

خودروهای برقی ترکیه و قیمت روز آنها / آمار فروش سال جاری خودروهای برقی در ترکیه
پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان
فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می رسد
فورد فیستا از خط فراوری اخراج خواهد شد / خودرو های برقی فورد در راه اند
جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد

بی وای دی تانگ بی وای دی تانگ بی وای دی تانگ بی وای دی تانگ

منبع: بیت ران
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2084

به "بی وای دی Tang شاسی بلند با شتاب 4.4 ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی Tang شاسی بلند با شتاب 4.4 ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید