تثبیت قانون حمایت از سالمندان در دستور کار واقع شده است

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور گفت: تثبیت قانون حمایت از سالمندان در دستور کار قرار گرفته است و در صورت تحقق اعتبارات از سوی سازمان برنامه بودجه و حمایت های مالی مناسب نیز صورت خواهد گرفت.

تثبیت قانون حمایت از سالمندان در دستور کار واقع شده است

به گزارش خبرنگاران، مصطفی سراج در مراسم گرامیداشت روز سالمند که ظهر امروز در سالن هلال احمر ساری برگزار گشت، با اشاره به اینکه نباید تبعیضی در ارائه خدمات برای آحاد جامعه وجود داشته باشد، اظهار کرد: در همایش روز جهانی سالمند که روز گذشته در تهران برگزار گشت، از سند ملی سالمندان رونمایی شد.

وی شرح داد: سند جامع سالمندی برنامه عملیاتی و دستورالعمل لازم در چهار محور شامل فعالیت های دستگاه ها، اعتبارات و زیرساخت هایی است که باید فراهم شود تا بتوانیم برنامه ریزی برای افراد سالمند داشته و اوقات فراغت آن ها را پر کنیم.

مدیر کل امور مراقبتی و توان بخشی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در سال 96 حدود 12 هزارو 400 نفر تحت پوشش مستمری و حمایت های مستقیم بودند و این میزان در سال 97 به 35هزار نفر رسیده است.

سراج افزود: درصد رشد در مازندران از میانگین کشوری بالاتر بوده بطوریکه میانگین کشوری 148 درصد و میانگین مازندران 177 درصد است و در این راستا این استان رتبه سوم را به دست آورد.

جمال باقری مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در ادامه این همایش با اشاره اینکه تعداد سالمندان استان 400 هزار نفر است، اظهار کرد: دومین استان سالمند کشور هستیم و آمارها نشان می دهد که میزان سالمندان روز به افزایش است.

وی افزود: درجه سالمندی مازندارن نسبت به میانگین کشوری است و میانگین کشوری 9.6 درصد و مازندران با 12.4 درصد دومین استان سالمند کشور پس از گیلان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از 60 تا 70 سال سالمند جوان و تا 80 سال سالمند کهنسال محسوب می شوند و در این راستا انسان ها در دوره سالمندی و کهنسالی انتظار توجه دارند و باید به این قشر توجه بیشتر شود و از آنان حمایت و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 308

به "تثبیت قانون حمایت از سالمندان در دستور کار واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت قانون حمایت از سالمندان در دستور کار واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید