تداوم بارش ها در 6 استان

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش ها در 6 استان کشور اطلاع داد.

تداوم بارش ها در 6 استان

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه (29 مهرماه) فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه های جنوبی البرز و در استان ها سمنان، تهران، البرز و بخش هایی از شمال غرب کشور ادامه دارد. بیشینه بارش برای سواحل دریای خزر و شرق اردبیل پیش بینی می گردد و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

فردا (30 مهرماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد و ازبعدازظهر شنبه (اول آبان) با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور، در نواحی شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

یکشنبه (دوم مهرماه) این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکرشده در بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز نیز حاکم است. طی روزها دوشنبه و سه شنبه در استان ها گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد ییش بینی می گردد.

بعلاوه امروز(29 مهرماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش دما و طی روزهای آدینه و شنبه (30 مهرماه و اول آبان ماه) فرایند افزایشی دما برای این نواحی دور از انتظار نیست.

بعلاوه طی دو روز آینده برای نوار شرق کشور، دامنه جنوی البرز و بعلاوه بخش هایی از استان های سمنان، یزد، کرمان و اصفهان کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

امروز و فردا (29 و 30 مهرماه) در استان های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید و گاهی گردوخاک انتظار می رود. طی این مدت خلیج فارس مواج خواهد بود بعلاوه دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی است.

آسمان تهران فردا (30 مهر) صاف، تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 10 و حدبیشتر دمای 19 درجه سانتیگراد و طی شنبه (اول آبان) قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری به همراه بارش پراکنده با حداقل دمای 11 و حدبیشتر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (29 و 30 مهر) اهواز با بیشینه دمای 34 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان کشور است. بعلاوه امروز (29 مهرماه) اردبیل با بیشینه دمای 7 درجه سانتی گراد و فردا (30 مهرماه) بجنورد با بیشینه دمای 16 درجه سانتی گراد خنک ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1779

به "تداوم بارش ها در 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها در 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید