تشدید نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و اماکن تهیه غذا در تهران

به گزارش مجله 90 جعبه، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به بازگشایی رستوران ها از تشدید نظارت های بهداشتی بر اماکن تهیه غذا در استان تهران اطلاع داد.

تشدید نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و اماکن تهیه غذا در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رستوران ها از اماکنی هستند که به طور طبیعی تحت نظر بهداشت محیط دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران هستند، گفت: در حوزه بهداشت محیط نظارت کامل حتی قبل از کرونا نیز وجود داشته و طبیعتاً این مراقبت ها در این ایام افزایش بیشتری خواهد داشت و بازدید ها با تعداد بیشتری صورت می گیرد.

زالی با بیان اینکه هیچ غذایی به اندازه غذای طبخ شده در منزل سالم نیست اضافه نمود: از همه افراد می خواهیم در صورت عدم ضرورت همچنان از غذای خانگی و منزل استفاده نمایند.

وی در ادامه عنوان داشت: رستوران ها به دلیل مسقف بودن شانس انتقال بیماری را افزایش می دهند که در این خصوص لازم است که فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد و نحوه نشستن در رستوران ها نباید روبروی یکدیگر و باید به صورت ضربدری و متقابل به رأس باشد و تعداد اندکی از افراد باید در رستوران حضور پیدا نمایند و مانند حالت عادی و مرسوم نباشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: لازم است که در رستوران ها از اقلام یک بار مصرف استفاده گردد و، چون افراد موقع تناول غذا ماسک ندارند و افراد دارای علائم از حضور در این اماکن خودداری و زمان کوتاه تری را در رستوران سپری نمایند.

زالی گفت: توصیه می گردد از رستوران هایی که تمهیدات بهداشتی را رعایت می نمایند و فضای مناسب را دارا هستند غذا تهیه گردد و باید این نکته را در نظر داشت که مواد غذایی خام شانس انتقال بیشتر بیماری را دارند و همچنین این موضوع مد نظر باشد که سطوح همچنان پرخطر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 959

به "تشدید نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و اماکن تهیه غذا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و اماکن تهیه غذا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید